نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 22 قانون ابدی بازاریابی

 کتاب 22 قانون ابدی بازاریابی، درباره‌ی اصول مهم و پراهمیت بازاریابی است که هر مدیر یا صاحب کسب‌وکار نیاز است آن‌ها را بداند. دلیل اصلی موفقیت یا شکست یک کسب‌وکار ارتباط نزدیکی با موفقیت یا شکست فعالیت‌های بازاریابی آن شرکت دارد. 

درصد زیادی از شکست‌های شرکت‌ها و برندها فقدان اثربخشی آن‌ها در حوزه‌ی بازاریابی و فروش بوده از این رو اطلاع و آگاهی از قوانین بازاریابی برای دستیابی به اهداف شرکت و افزایش فروش لازم و ضروری است. قوانین بازاریابی مانند سایر فوت‌وفن‌ها قابل یادگیری است و برای آموختن آن‌ها بهتر است هر چه زودتر اقدام شود. مهارت‌های بازاریابی سبب برنامه‌ریزی دقیق و طراحی استراتژی مطابق با اصول و اهداف شرکت می‌شوند از این رو در هر کسب‌وکار لازم است تعدادی از افراد این مهارت‌ها را آموزش ببینند.

گزیده  کتاب 22 قانون ابدی بازاریابی

باید چیزی را از دست بدهید تا بتوانید چیز دیگری را به دست آورید. قانون فدا کردن برعکس قانون تعدد محصولات است. اگر بخواهید به موفقیت برسید، باید تسلیم بعضی از چیزها بشوید. سه موضوع در قانون فدا کردن وجود دارد: خط تولید، بازار هدف و تغییرات مداوم.

اول، خط تولید: تعدد محصولات یک فرصت برای بازنده شدن است. اگر بخواهید موفق شوید باید تعداد محصولات را کم کنید؛ نه اینکه آن را توسعه دهید. خطوط هوایی آمری را در نظر بگیرید. آمری با جابه‌جایی محصولات بازار از طریق هوایی تجارت می‌کرد. هر چیزی را می‌توانستید با خدمات آمری جابه‌جا کنید. بسته‌های کوچک و بزرگ، سرویس شبانه و اما فدرال اکسپرس ازنقطه‌نظر بازاریابی چه‌کاری انجام داد؟ تمام تمرکزش را بر روی یک نوع سرویس‌دهی معطوف کرد. 

جابه‌جایی شبانه‌ی بسته‌های کوچک. امروزه شرکت فدرال اکسپرس بسیار بزرگ‌تر از امری است. استفاده از قانون فدا کردن برای فدرال اکسپرس این بود که توانست کلمه‌ی شبانه را در ذهن مشتریان جا بیندازد. اگر بسته‌ای باید شبانه جابه‌جا می‌شد، حتماً به فدرال اکسپرس زنگ می‌زدید. اما فدرال اکسپرس بعد چکار کرد؟ همان کاری را کرد که امری انجام داده بود. این شرکت جایگاه مخصوص به خودش یعنی جابه‌جایی شبانه را با خرید تایگر کارگو لاین متعلق به تایگر اینترنشنالز فلایینگ به قیمت ۸۸۰ میلیون دلار، به کناری گذاشت.

 فدرال اکسپرس امروزه یک شرکت باربری جهانی است؛ بدون اینکه موقعیت یک شرکت جهانی را داشته باشد. این شرکت بعد از گذشت ۲۱ ماه مبلغ ۱ / ۱ میلیارد دلار را فقط در پروازهای بین‌المللی از دست داد. بازاریابی، جنگ ذهن و ادراک است و نه جنگ کیفیت محصولات یا خدمات در ذهن مشتری، فدرال اکسپرس یک شرکت حمل‌ونقل شبانه‌ی بسته هاست. این جایگاه به آن‌ها تعلق دارد. اما وقتی که تجارت جهانی می‌شود، فدرال اکسپرس دچار بلاتکلیفی و سردرگمی می‌شود.

آیا باید یک نام محلی برای یک فعالیت بین‌المللی انتخاب کند یا یک نام جدید جهانی تولید کند؟ و مهم‌تر اینکه با دی اچ ال چگونه کنار بیاید؟ شرکتی که در زمینه‌ی بین‌المللی اولین بار پا به عرصه‌ی وجود گذاشته است. این بسیار بد بود که فدرال اکسپرس از جایگاه تخصصی‌اش یعنی حمل‌ونقل شبانه خارج شد و بسیار بدتر آنکه ایده‌ی خود را با یک نام تجاری جدید شروع نکرد. اوردی در زمینه‌ی باتری‌های بادوام پیشتاز بود اما تکنولوژی جدید از راه رسید. همان طور که در همه‌ی صنایع به وقوع پیوست. اولین پیشرفت تکنولوژی در صنعت باتری، باتری‌های همه کاره بود.

صفحات کتاب :
106
کنگره :
HF5415‭‏‫‬‭‭/ر9‮الف‬5 1388
دیویی :
658/8
کتابشناسی ملی :
1‎2‎9‎8‎1‎7‎5
شابک :
978-600-5253-02-3
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه 22 قانون ابدی بازاریابی