نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کارآگاه دهکده

کتاب کارآگاه دهکده، نوشته ویلیام فاکنر شامل شش داستان کوتاه کارآگاهی-معمایی است که ساختار یک رمان را تشکیل می‌دهند اما هر کدام از داستان‌ها هم هویت مستقلی هم دارند. ۵ عنوان از داستان‌های این کتاب صوتی از مجموعه «ترفند شوالیه» که پیش‌تر از ویلیام فاکنر انتشار یافته، انتخاب و گزینش شده است.

اولین داستان ترجمه‌شده این کتاب «مو» است که اولین‌بار شخصیت گاوین استیونز در آن حضور پیدا می‌کند. فاکنر این شخصیت داستانی را بر اساس زندگی  شخصیت دوست صمیمی‌اش «فیل استون» خلق کرد. گاوین استیونز انسانی فرهیخته و یک وکیل دعاوی بود که تاثیر زیادی در زندگی فاکنر داشت. این تاثیرگذاری به‌قدری زیاد است که این شخصیت در ۱۳ اثر ویلیام فاکنر یعنی ۶ رمان و ۷ داستان کوتاه حضور دارد.

گزیده کتاب کارآگاه دهکده

قبلا از من درباره ی بازسازی صحنه پرسیدید و این که فکر می کنم قتل چطور انجام شد. بفرمایید این هم بازسازی. البته خود مرده باید این را بازسازی کند ولی خب حالا که نیستش. مرده می رود به طرف فروشنده که پشت پیشخوان ایستاده. یک چشمش به روزنامه است یک چشمش به در که کی می‌آید تو دراگ استور. اما مرده بی آنکه فروشنده متوجه شود می آید تو، یک آدم شهری که دنبال یک نوع سیگار شهری می گردد. 

بعدش مرده از فروشگاه می‌آید بیرون، از تو دادگاه خالی رد می شود، از آن یکی در می رود بیرون و از پله ها می رود بالا، کاری که هرکس ممکن است بکند. شاید ده ها نفر این صحنه را دیده اند و شاید دوبرابر این دیده اند و اصلا توجه نکرده اند. چرا؟ چون آدم ها دو جا به چهره ها توجه نمی کنند، در محل های تحصن و تو توالت های عمومی.

صفحات کتاب :
217
کنگره :
PS3529‭‬ ‭/‮الف‬8‏‫‬‮‭ک2 1397
دیویی :
813/54
کتابشناسی ملی :
5347749
شابک :
978-600-353-444-5
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه کارآگاه دهکده