نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه هر کسی را دوست خود کنیم؟

کتاب چگونه هر کسی را دوست خود کنیم؟  به مخاطب خود انگیزه می‌دهد و درعین‌حال او را از روابط اطراف خود مطمئن می‌سازد. دیل در این کتاب ، ابتدا رفتارهای افراد را به آن‌ها می‌شناساند و سپس مردم را ترغیب می‌کند که چگونه آن‌ها را هدفمند سازند و در هنگام ارتباط با دیگران به‌ درستی به کار گیرند. ازنظر دیل، می‌توانیم با رفتار خود سبب تغییر رفتار دیگران شویم آن هم، آنگونه که خود تمایل داریم آنان رفتار کنند.

او ، معتقد است که افراد باید با کسانی معاشرت داشته باشند که خلق ‌و خویی مشابه به یکدیگر دارند که همین امر سبب اصطکاک کمتر در روابط و مستحکم گردیدن آن می‌شود.

کتاب صوتی چگونه هر کسی را دوست خود کنیم؟  در زمره کتاب‌های انگیزشی نیست بلکه سعی دارد بر روی آموزش شناخت افراد از دیگر خلق‌وخوهای موجود تمرکز داشته باشد. اصول و قواعد به‌ کار رفته در کتاب صوتی چگونه هر کسی را دوست خود کنیم؟  بسیار ساده است و هرکس می‌تواند تغییرات و گفته‌های موجود در کتاب را به‌صورت کاملا تلمیحی در زندگی روزمره خود بگنجاند.

نمی‌توان منکر این امر شد که همه‌ی ما در روابطمان شکست نخورده‌ایم. اما می‌توان به این مهم اشاره نمود که نابلدی در ایجاد ارتباط و انتخاب رفتار نامناسب سبب می‌شود این امر پدید آید. به گفته محققان انسان‌ها دوست دارند که بر دیگران تاثیر بگذارند و حتی برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر آموزش ببینند، این مرحله دقیقا پس از زمانی اتفاق می‌افتد که خود را به‌خوبی شناخته‌اند و حالا نوبت به تشکیل دایره‌ای از دوستان رسیده که با اهدافشان هم‌نظر باشند.

درباره نویسنده کتاب چگونه هر کسی را دوست خود کنیم؟

دیل کارنگی، نویسنده و سخنران مشهور آمریکایی، متولد مری‌ویل در سال 1888 بود. خانواده دیل جزء اقشار کم‌درآمد جامعه بحساب می‌آمد، به همین دلیل وی روزها به دوشیدن شیر گاو مشغول بوده است.
دیل در دوران جوانی، تحصیلات خود را در دانشگاه آموزگاران وارنزبرگ شروع کرد و پس از اخذ مدرک، شروع به کار در حیطه فروش دوره‌های مکاتبه‌ای آموزشی به دامداران، نمود. دیل قبل از آنکه کتاب خود را بنویسد به کارهایی از قبیل: فروش گوشت خوک، چربی خوک و صابون می‌پرداخت.
آرزوی همیشگی دیل کارنگی، آموزش و سخنرانی در شاتاوکاوا برای ترغیب سوادآموزان بزرگ‌سال بوده است که دست‌آخر مشغول به تحصیل در رشته هنرهای تجسمی، در دانشگاه نیویورک گردید.
نام آثار دیگر دیل کارنگی:
•    آیین زندگی
•    آیین دوست یابی
•    آیین سخنرانی
•    هنر تکلم عمومی
•    تکلم عامیانه
•    تکلم عمومی برای موفقیت
•    لینکون، ناشناخته
•    واقعیت‌های ناشنیده افراد معروف
•    پنج دقیقه سرگذشت
•    چگونه از نگرانی دست‌ برداریم و زندگی کنیم؟
•    راه ساده و سریع برای تاثیر سخن
•    موثرتر سخن بگو
•    راز کوچک شناخته‌شده موفقیت
•    چگونه نام‌ها را به خاطر بیاوریم
دیل کارنگی در 1 نوامبر سال 1955 درگذشت.

گزیده کتاب چگونه هر کسی را دوست خود کنیم؟

آرزوی مهم بودن و مورد احترام دیگران قرار داشتن یکی از تفاوت‌های مهم انسان با حیوانات است. البته احساس برتر بودن نیز در حیوانات وجود دارد ولی ماهیت آن با آن چه در انسان است تفائت دارد. برای این‌که بهتر متوجه قضیه شوید خاطره‌ای را برایتان تعریف کنم. وقتی یک پسربچه روستایی در ایالت میسوری بودم،پدرم به کار پرورش بز و گاو مشغول بود. ما گاه‌های پیشانی سفید خود را در نمایشگاه‌های روستایی دام در سراسر غرب به نمایش می‌گذاشتیم و چند بار هم جایزه‌ی اول را تصاحب کردیم. پدرم مدال‌های آبی رنگ را روی پارچه‌ی اطلس سفیدی چسپانده بود و هربار که دوستان به خانه‌ی ما می‌آمدند، این پارچه را بیرون می‌آورد و یک سرش را خودش می‌گرفت و سر دیگرش را به دست من می‌داد و مدال‌ها آبی را به مهمانان نشان می‌دادیم.

درآن دوران گاو‌ها اهمیتی به جایزه‌ای که به دست آورده بودند نمی‌دادند ولی پدرم خیلی به آن‌ها اهمیت می‌داد چون بدون شک اگر این عطش سیری ناپذیر برای مهم بودن و مورد تحسین دیگران قرار گرفتن در میان انسان‌ها وجود نداشت، تمدنی با این افتخارات چشمگیر بوجود نمی‌آمد. بدون این حس، ما نیز مانند سایر موجودات بودیم.   همین عطش مهم بودن و مورد ستایش قرار گرفتن بود که باعث شد یک پادوی بی‌سواد و فقیر خواروبار فروشی به مطالعه‌ی برخی کتب حقوقی که در ته یک بشکه‌ی کهنه پیدا کرده و به مبلغ 50 سنت خریداری کرده بود بپردازد. شاید شما هم نام این پادوی خواروبارفروشی را شنیده باشید. بله اسمش آبراهام لینکلن است.
کتابشناسی ملی :
2579880
شابک :
978-600-251-149-2
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
384
کنگره :
BF637‭‬ ‭/م8‏‫‬‭ک2 1392
دیویی :
‫‬‭158/1

کتاب های مشابه چگونه هر کسی را دوست خود کنیم؟