نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهبردهای رشد غول آسا

کتاب راهبردهای رشد غول آسا، درباره‌ی رشد سریع شرکت‌ها، اهمیت آن و چگونگی حفظ این شرایط بحث می‌کند و به شما می‌آموزد که چگونه سازمانی می‌تواند نسبت به سازمان‌های مشابه در یک بازار، خیلی سریع‌تر رشد کند. در ادامه نویسنده رشد غول‌آسای موفق و ناموفق را به طور موازی مورد بررسی و انتقاد خود قرار می‌دهد.

رشد غول‌آسا برای یک شرکت زمانی رخ می‌دهد که یک شرکت در فاصله‌ی یک دهه پس از تشکیل یا پشت سر گذاشتن رکورد، فروشی معادل یک میلیارد دلار یا بیشتر داشته باشد. در آن صورت، سازمانی به این ویژگی دست می‌یابد که با سرعت بیشتری نسبت به سایرین سهم بازار را از آن خود کرده است.

رشد و موفقیت نه تنها شرکت‌های بزرگ‌تر را قادر می‌سازد از اقتصادهای بزرگ برای دستیابی به منابع استفاده کنند، بلکه معمولا رشد و موفقیت بیشتری را نیز در پی دارد. نام شرکت‌هایی که رشد غول‌آسا دارند، معمولا بر سر زبان‌هاست و همین در حکم نوعی تبلیغات رایگان است. سود افزایش‌یافته، باب میل سرمایه‌گذاران است و موجب می‌شود دیگران نیز به سرمایه‌گذاری ترغیب شوند؛ این می‌تواند ارزش سهام را بالا ببرد و در نتیجه ارزش شرکت نیز افزایش می‌یابد. همچنین رشد غول‌آسا موجب قدرت اعمال نفوذ شرکت روی دولت‌ها و غیره می‌شود. در دنیای تجاری امروز بدیهی است که بهتر است یک شرکت بزرگ در حال رشد باشید تا یک شرکت کوچک. در بازارهایی که بسیار رقابتی هستند، معمولا شرکت‌هایی با حد و اندازه‌ی متوسط که دچار رکود شده‌اند، تحت فشار قرار می‌گیرند.

درباره نویسنده کتاب راهبردهای رشد غول آسا

راجر کارترایت مشاور و متخصص در رفتار سازمانی، مدیریت، مراقبت از مشتری و گردشگری است که در سال 1948 متولد شد. او نویسنده‌ی بیش از 20 کتاب می‌باشد که در حال حاضر مسئولیت اجرای برنامه‌های مدیریت توسعه در ایالات متحده، اروپا و هند را بر عهده دارد.

گزیده کتاب راهبردهای رشد غول آسا

آیا رشد غول‌آسا به ذخایر نقدی هنگفتی نیاز دارد؟
طبیعی است که در هر فعالیت تجاری میان مراحل هزینه کردن برای تولید و کسب درآمد شکافی وجود دارد. این شکاف را می‌توان از طریق ذخیره‌ی نقدی یا وام گرفتن از دیگران پر کرد. ممکن است رشد خیلی سریع، به منابع مالی بیشتری نیاز داشته باشد. تحلیل دقیق بازار باید تضمین کند درآمدها هرگونه بازپرداختی را ممکن می‌سازند. آیا همه‌ی آن‌هایی که در بازار هستند، می‌توانند به طور هم‌زمان به رشد غول‌آسا دست یابند؟

قطعا تمام بازار می‌تواند به رشد غول‌آسا دست یابد. بازار هواپیماهای جت در ده‌ی پنجاه، بازار تلویزیون‌های رنگی و بازار سفرهای دریایی همگی رشد غول‌آسا را تجربه کرده‌اند. همه‌ی شرکت‌ها نمی‌توانند از رشد غول‌آسای بازار بهره‌مند شوند، زیرا بعضی از آن‌ها قادر نیستند با شرایط کنار بیایند و به طور کامل از صحنه کنار می‌روند یا به تملک شرکت‌های موفق‌تر درمی‌آیند.
اینترنت و تجارت الکترونیک چگونه می‌تواند به رشد غول‌آسا کمک کرده و آن را برانگیزد؟

تمام شرکت‌ها می‌توانند از بالا بردن میزان دسترسی به مشتریان که به واسطه‌ی اینترنت و تجارت الکترونیک محقق گشته، بهره‌مند شوند. به علاوه خود اینترنت نیز رشد غول‌آسا داشته و فرصت‌های رشد فراوانی در اختیار شرکت‌هایی می‌گذارد که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند. آیا رشد غول‌آسا همیشه گسترش جهانی را شامل می‌شود؟ معمولا رشد غول‌آسا به معنای آن است که در محلی جز مرزهای داخلی به دنبال مشتری باشید، مگر اینکه شرکت در یک کشور بسیار بزرگ قرار گرفته باشد. بسیاری از شرکت‌ها ابتدا از طریق رفتن به کشورهای همسایه رشد می‌کنند و بعد در سایر نقاط گسترش می‌یابند. سرمایه‌گذاری‌های مشترک و اتحادها می‌توانند تحقق این امر را راحت‌تر کرده و از خطرات آن بکاهند.

صفحات کتاب :
152
کنگره :
HD69‭‬ ‭/‮الف‬8‏‫‬‮‭ک2 1394
دیویی :
338/64
کتابشناسی ملی :
3791292
شابک :
978-600-7106-79-2
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه راهبردهای رشد غول آسا