امتیاز
5 / 4.1
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
80,000
15%
ت 68,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مرا با خودت ببر

حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده توانمند کشورمان کتاب مرا با خودت ببر را پس از کتاب‌های موفق دعبل و زلفا، رویای نیمه شب و شب صورتی به رشته تحریر درآوره است. این کتاب در عصر امام جواد علیه السلام و هنگامی که مامون خلیفه عباسیان است جریان دارد و نویسنده برای دقت در تصویرگری آن زمان تحقیقات فراوان بیش از یکساله را به جان خریده است.

رمان مرا با خودت ببر با داستانی عاشقانه شخصیتی بزرگ از عالم تشیع را به تصویر می‌کشد و در نهایت نویسنده برای اتمام ماموریت خود کتاب را به ابن سکیت تقدیم می‌کند.

خلاصه کتاب مرا با خودت ببر

داستان با ورود یک قفس به بازار بغداد شروع می‌شود، قفسی که نگهبانان بعد از توقف و نشان دادن اسیر در آن ادعا می‌کنند که او پیامبر دروغین است و مردم باید او را نفرین کنند. جوان در قفس نامش ابراهیم است و ادویه فروش بازار که شیعه است داستان درغگو بودن ابراهیم را باور نمی‌کند و برای شنیدن واقعیت زندگی او با پرداخت هزینه‌ وارد زندان می‌شود تا با ابراهیم صحبت کند.

ابراهیم بعد از اینکه از او می‌خواهد در صورت مردنش به مادر و همسرش در دمشق خبر دهد و داستان اسارتش را برای ابن خالد ادویه فروش تعریف می‌کند. ابراهیم به اعتبار پدرش مغازه‌ای پارچه فروشی در دمشق دارد و عاشق دختری به نام آمال می‌شود. آمال دختری است فقیر از محله‌های فقیرنشین. ابراهیم برای این عشق حتی از یک پیشنهاد تجاری خوب دوست پدرش می‌گذرد.

با پیگیری فراوان آمال را پیدا می‌کند و نظر مثبت او را هم می‌گیرد اما مادرش با ازدواجش با این دختر مخالف است و ایراهیم به خاطر مادرش پا روی دل می‌گذارد. ابراهیم می‌خواهد به حج برود اما به خاطر بیماری مادرش از رفتن منصرف می‌شود ولی به عنایت امام جواد علیه السلام با طی الارض به حج و زیارت عتبات عالیات می‌رود. در مکه دوستانش او را می‌بینند و اصلا 5 روز با آن‌ها در حج است ولی وقتی دوستانش برمی‌گردند و می‌بینند که او زودتر برگشته به او شک می‌کنند و این باعث فاش شدن رازش می‌شود و در ادامه به خاطر این عنایت ماموران خلافت عباسی دستگیرش می‌کنند و به اتهام ادعای معجزه و پیامبری به اعدام محکومش می‌کنند اما ...

دانلود مرا با خودت ببر

کتاب صوتی مرا با خودت ببر

کتاب صوتی مرا با خودت ببر با گویندگی آقای علی ضمیری در فراکتاب عرضه شده است. این کتاب در استودیو جادوی صدا در 34 فصل آماده سازی شده است.

مظفر سالاری

حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده کتاب مرا با خودت متولد سال 1341 در یزد است. در سال 1383 برای کتاب نیمه شبی در حله نامزد کتاب سال جمهوری اسلامی و برگزیده کتاب سال سلام بچه‌ها و پوپک و همچنین برگزیده کتاب سال ولایت شد. مظفر سالاری بارها داور ﮐﺘﺎب ﺳﺎل ﺑﻮده و ﺑﺎ ﻋﻨﺎوﯾﻦ ﮐﺎرﺷﻨﺎس، ﻋﻀﻮ هیئت ﻋﻠﻤﯽ، ﻣﺸﺎور و ﻣﺪﯾﺮ در اﻣﻮر ادﺑﯽ و هنری دﻋﻮت ﺑﻪ ھﻤﮑﺎری ﺷﺪه است. ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺧﺪﻣﺎت ﻓﺮهنگی و ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺗﺪرﯾﺲ داﺳﺘﺎن، طﯽ ﺳﺎل‌ها، در دهمین ﮐﻨﮕﺮه ﺷﻌﺮ و ﻗﺼﻪ طﻼب، ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه وﯾﮋه ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه است. از ﺳﺎل ۸۳ ﺑﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﻮرای ﻓﺮهنگ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺣﮑﻢ وزﯾﺮ ﻓﺮھﻨﮓ و ارﺷﺎد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻋﻀﻮ هیئت ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﮐﺘﺎب ﮐﻮدک و ﻧﻮﺟﻮان، در ﺗﺪوﯾﻦ آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﻈﺎرت، ھﻤﮑﺎری ﻣﻮﺛﺮ داﺷﺘﻪ است.

ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺟﻠﺪ از ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﭘﻨﺞ ﺟﻠﺪی داﺳﺘﺎن ﻧﻮﯾﺴﯽ ﻗﺪم ﺑﻪ ﻗﺪم ﺑﺎ ﻧﺎم «ﮔﺸﺎﯾﺶ داﺳﺘﺎن» در ﺳﺎل ۸۳ از مظفر سالاری ﺑﻪ ﭼﺎپ رﺳﯿﺪ و ﻣﻮرد اﺳﺘﻘﺒﺎل ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. در ﮐﻨﺎر ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ­هایی ﭼﻮن ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻓﺮهنگی هنری دﻓﺘﺮ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت، ﺳﺮدﺑﯿﺮی ﻓﺼ‌ﻠ‌‌ﻨ‌ﺎﻣﻪ آﻓﺮﯾﻨﻪ را ﻧﯿﺰ ﺑﻪ عهده دارد و ﺑﻪ ﺗﺮﺟﻤﻪ و ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻗﺮآن ﺑﺮای ﺑﭽﻪ­ها و ﻧﮕﺎرش داﯾﺮة اﻟﻤﻌﺎرف ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﻗﺮآن ﺑﺮای اﯾﺸﺎن ﻧﯿﺰ ﻣﯽاندیشد. سالاری نخستین رمان را در دوره­‌ی راهنمایی و تحت تاثیر نوشته‌های «چارلز دیکنز» نوشت و نام آن را «سفرنامه‌­ی الیزابت » گذاشت. این کتاب درباره‌­ی دختری است که از انگلیس با کشتی به استرالیا می‌رود.

در سال‌های جنگ ایران و عراق مظفری نیز مثل بسیاری از هم­ نسل­‌هایش به جنگ رفت در جبهه‌‌­های جنگ خاطراتش را می‌نوشت و برای بچه‌­ها چاپ می‌­کرد به گفته‌­ی خودش: یک ­دنیا نامه برای خودم و دیگران می­‌نوشتم و جبهه را روی کاغذ می‌­آوردم. او نخستین روحانی فیلمنامه نویس کشور است و در سال ۱۳۷۵ فیلمنامه‌ای با مضمون دینی تدوین نمود که در آن زمان نمره "الف" آثار سینمایی را از آن خود کرد. وی همچنین کتاب قایق راندن به اقیانوس را در شرح سفر سال ۱۳۸۶ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد تالیف کرد. از معروفترین آثار مظفر سالاری می توان به کتاب رویای نیمه شب، دعبل و زلفا، شب صورتی، ننه آغا اشاره کرد.

بخشی از متن کتاب مرا با خودت ببر

اولین بار بود که آمال خانه‌شان را می‌دید. ابراهیم اتاق‌هایی را که تعمیر شده بود، نشانش داد. - تا چشم به هم بزنی، می بینی‌که زندگیمان را شروع کرده‌ایم! آمال دست و صورت مادر را بوسید و کلوچۀ بزرگ و مخصوصی را که داخل دستمالی بود، به او داد. - خیلی ضعیف شده‌اید! اگر از این کلوچه بخورید، حالتان بهتر می‌شود! برای شما درست کرده‌ام! مادر استقبالی نشان نداد و تشکر نکرد. پرسید: «مطمئنی که آن عفریته چیزی در خمیر این کلوچه نریخته است؟ » آمال سر تکان داد و لبخند زد. اگرچه مادر اکراه داشت، آمال موهایش را شانه زد و کمک کرد لباسش را عوض کند. - فردا زودتر می‌آیم و شما را به حمام می‌برم! مادر حرفی نزد.

ابراهیم از چاه آب کشید و آمال لباس‌ها را در حیاط شست و روی بند انداخت. موقع رفتن، ابراهیم به او گفت: «کاش به آن خانه برنمی‌گشتی و همین جا می‌ماندی! » - اگر به حج رفته بودی، می‌ماندم، هرچند مادرت با من حرف نمی‌زد و بداخلاقی می‌کرد. فراموش نکن هنوز نامحرمیم! آمال که رفت، مادر کلوچه را که در سینی چوبی بود، از خود دور کرد. - من به این نان تیره رنگ لب نمی‌زنم. ابراهیم گوشه‌ای از آن را کند و در دهان گذاشت. - به به! خیلی خوشمزه است! آمال این کلوچۀ چاق و چلۀ زنجبیلی را برای شما درست کرده است! تکۀ دیگری کند و به دهان مادر نزدیک کرد.

متن مرا با خودت ببر

مرا با خودت ببر pdf

دانلود کتاب مرا با خودت ببر

برای دانلود کتاب مرا با خودت ببر، نرم افزار فراکتاب را نصب بفرمایید و در نرم افزار کتاب را دانلود یا آنلاین مطالعه کنید. دانلود پی دی اف کتاب مرا با خودت ببر به صورت جداگانه در فراکتاب امکان پذیر نیست. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک و صوتی، امکان مطالعه و شنیدن رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

نقد کتاب مرا با خودت ببر

کتاب منو با خودت ببر بر اساس روایتی از مرحوم شیخ کلینی است که نویسنده کتاب با هنر داستان‌پردازی خود آن را در یک رمان عاشقانه بسیار زیبا به خوانندگان خودت عرضه کرده است. نوشتن رمان عاشقانه آن هم با درون‌مایه دینی کار دشواری است که حجت الاسلام مظفر سالاری با آثار خود ثابت کرده است که از پس آن به خوبی برمی‌آید و دشواری این ماجرا وقتی است که در داستان قرار باشد از ائمه هم نوشته شود. در واقع مطالب بسیار زیادی برای امام هادی(ع)، امام جواد(ع)، امام سجاد(ع) وجود دارد که نویسندگان ما می‌توانند آن‌ها را پیدا و داستان‌های فاخری را خلق کنند و این دقیقا همان کاری است که آقای سالاری برای این کتاب خود انجام دادند و به واقع باید گفت که کتابی است بسیار خواندنی. رمان به پاورقی نیازی ندارد اما نویسنده برای خلق این اثر مطالعات دقیق تاریخی داشته است و به این خاطر فضای زمانی که داستان در آن جریان دارد به خوبی نشان داده شده است.

برای درک این تصویر سازی ها پیشنهاد می‌کنیم مراسم عروسی که مامون برای دخترش و امام جواد در یک جزیره می‌گیرد و یا سایر رفتارهای عباسیان در این داستان را بخوانید و از تصویرسازی‌های زیبای کتاب لذت ببرید. نویسنده به نوعی از عناصری چون اقتصاد، سیاست، روابط اجتماعی بین افراد مختلف استفاده کرده است و نمود آن را در حاکمیت عباسی به زیبایی تصویر کرده است. عکس جلد کتاب بر خلاف محتوای داستان جذابیت ندارد و می‌شد از طراحی بهتری برای آن استفاده کرد.

مسابقه کتابخوانی مرا با خودت ببر

پانزدهمین پویش مطالعاتی انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) با محوریت کتاب مرا با خودت ببر همزمان با میلاد با سعادت امام جواد(ع)  تا عید سعید فطر برگزار می‌شود.

برای شرکت در مسابقه کافی است پاسخ سوالات مسابقه کتاب مرا با خودت ببر را پس از ورود به فراکتاب در لینک ذیل وارد کنید.

شرکت در مسابقه کتابخوانی مرا با خودت ببر

جوایز مسابقه کتاب مرا با خودت ببر

9 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و زیارت مرقد مطهر جوادالائمه (ع)
1 جایزه ویژه دعوت به آئین غبارروبی حرم مطهر رضوی
9 جایزه متبرک رضوی

جوایز مسابقه مرا با خودت ببر

نکات مهم

هر فرد با شماره تماس خود فقط یکبار می‌تواند در مسابقه شرکت کند. نسخه چاپی و دیجیتال و صوتی کتاب در فراکتاب در دسترس شماست.

کتاب مرا با خودت ببر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

موضوع کتاب مرا با خودت ببر یک رمان عاشقانه با درون‌مایه دینی است و مناسب کسانی است که به خواند رمان‌های عاشقانه بدون حاشیه‌های مخرب علاقه‌مند هستند.

خرید کتاب مرا با خودت ببر

برای خرید کتاب مرا با خودت ببر چاپی یا دیحیتال می توانید در همین صفجه از فراکتاب اقدام نمایید. کتاب مرا با خودت ببر

مشخصات کتاب مرا با خودت ببر را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: به نشر
نویسنده: مظفر سالاری
زبان؛ فارسی
تعداد صفحه: 248
موضوع: رمان عاشقانه تاریخی
قالب: pdf اختصاصی، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
248
کنگره :
PIR8087‭‬‭‬
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62‭‮‬
کتابشناسی ملی :
7661347
شابک :
‏‫‭978-964-02-3436-5‬‬
سال نشر :
‏‫1400

کتاب های مشابه مرا با خودت ببر