امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
26,000
14%
ت 22,360
نظر شما چیست؟

رد نگاهت راه آسمان جلد چهارم از مجموعه حسینیه واژه ها نوشته ی محسن عباسی ولدی، توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده است.

معرفی جلد چهارم حسینیه واژه ها

 این کتاب مجموعه، دل‌نوشته‌های کربلایی با هدف باز کردن پنجره‌های جدید رو به حماسه کربلاست که نویسنده در آن‌ها تلاش کرده مخاطب را به نگاهی عمیق‌تر به حادثه کربلا برساند.

خلاصه حسینیه واژه ها جلد چهارم

نویسنده در معرفی قهرمان کتاب چنین می نویسد:
هرچه فریاد کشیدی، کسی به آسمان نگاهی ندوخت. دلت سوخت برایشان. می‌دانستی اگر انسان اهل آسمان نباشد، انسان نیست. اما این‌ها به زمین انس گرفته بودند و خط پایان آرزوهایشان بوی خاک می‌داد.
 گمانم این است که تو یقین کردی باید صحنه‌ای تماشایی در افق آسمان باشد تا اینها چشم از زمین برگیرند و به آسمان خیره شوند.
 نکند از همین رو بود که عزم کردی از کربلا تا شام، بالای نیزه خانه کنی تا شاید کسی چشمی به آسمان بدوزد و دلش در هوای پرواز بسوزد؟

 حسین جان! کاش همه می دانستیم که تو بهای آسمانی شدن ما شدی تا اینقدر چشممان به زمین دوخته نباشد من هنوز تماشاگر سر بر نیزه نشسته ی تو هستم و چشم از آسمان نبسته‌ام.
جلد چهارم از ۱۴ فصل با عناوین زیر تشکیل شده است:
 به جای مقدمه، کربلا قتلگاه حسین (ع) نیست؛ باور کنید!
 دو خط موازی منقطع، آینه محدب اشک، بیابان کوهستانی، سرنیزه‌نشینی، کربلای ابتلا، فطرت کربلایی، دعای مستجاب خدا، خدا تو را آفرید تا آفرینش به هدف خویش برسد، نام اصغر (ع)،
 معنای باب الحوائج، آب و برادر

برشی از متن حسینیه واژه ها جلد چهارم

یک شاخه گل التماس را با لب‌های ترک برداشته اش، در ترک دل حسین (ع) کاشت. حسین (ع) نگاهی به چشمانش دوخت. قابی به زیبایی چشمان عباس (ع) و عکسی به دلربایی چهره حسین (ع) چه محشری!
دقایقی دیگر اما قاب چشمان عباس (ع)، تصویر حسین (ع) را ندارد. حسین هم سر فروافکنده و قاب چشمانش عکس عباس را نشان نمی‌دهد اما تمام قامت سقا و تمام میدان بلا را در آینه محدب اشک حسین می‌توان دید این آینه وقتی روی پیکر عباس افتاد، شکست و هر تکه‌اش نمایشگر قامت شکسته حسین(ع) شد.
من باورم این است که فرات با دیدن قامتی شکسته، در کنار پیکری به خون نشسته، خشکید. اگر از من بپرسی: «پس این چیست که در بستر خروشان این رود، همچنان جاریست؟» خواهم گفت: اشکی است که فرات از آن روز تا امروز علی الدوام می‌ریزد تا قیامت نخواهد خشکید.»
 تو باور می‌کنی آبی که چشمان منتظر فرزندان حسین (ع) به دنبالش بود، آبی که نتوانست خود را به کام تشنه حسین (ع) برساند شفا باشد؟ آب فرات اگر شفا می‌دهد از آن روست که فرات اشکی است همیشه جاری برای حسین (ع).

 اشک، اگر این اشک باشد بر هر درد بی‌درمان، دواست. من باور می‌کنم که اقیانوس کبیر بخشکد، اما خشکیدن رود فرات جز با نواختن شیپور قیامت، محال است.

خرید کتاب حسینیه واژه ها جلد چهارم

خرید کتاب رد نگاهت راه آسمان در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

خرید کتاب حسینیه واژه ها جلد چهارم

مشخصات کتاب رد نگاهت راه آسمان را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 96
موضوع: دل‌نوشته‌های کربلایی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
96
کنگره :
PIR8148
دیویی :
8فا8/862
کتابشناسی ملی :
7895252
شابک :
978-600-8031-66-6
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه حسینیه واژه ها جلد چهارم