امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
47,000
14%
ت 40,420
نظر شما چیست؟

کتاب حسینیه واژه ها جلد دوم، با عنوان «بگو چگونه دل از حسین کندی» نوشته ی محسن عباسی ولدی می باشد و توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب شده است.

معرفی حسینیه واژه ها جلد دوم

کربلا و عاشورای امام حسین(ع) برهه ای از تاریخ جهان است که برای همه قرن‌ها، اقشار، سنین و... حرف برای گفتن دارد اما گاه به استحکام متون مقتل، گاه به زبان کودک و گاه به شیرینی و آرایه نگاری دلنوشته‌های به یادماندنی
بی ‌شک یکی از ارکان حادثۀ کربلا، به‌ویژه پس از شهادت امام حسین (ع) حضرت زینب (س) است. دربارۀ نقش بی‌بدیل ایشان حرف‌های گوناگونی بیان شده است. هدف این کتاب علاوه بر آشنایی با نقش حضرت زینب (س)در حادثۀ کربلا، آگاهی از زوایای پنهان جریان کربلا در مقاطع مختلف آن، از جمله کوفه و شام است. کتاب در قالب گفتگویی میان نویسنده و حضرت زینب (س) شکل گرفته است..

خلاصه جلد دوم حسینیه واژه ها

نویسنده در پشت جلد کتاب، نوشته ی خود را این گونه توصیف می کند:
قهرمان کربلا زیبایی مصیبت را چنان به جلوه درآورد که دیگر کسی بهانه‌ای برای شکوه از بلا نداشته باشد.
 وای بر ما! در ذهن خویش تصویر زنی ضعیف از او ساخته‌ایم که نالیدن کار اصلی اوست و سال‌ها پای این تصویر خود ساخته به گریه نشسته‌ایم.
چنین نقشی چه نسبتی دارد با واقعیتی با واقعیت بانوی مظلوم مقتدر کربلا، زینب؟
 باید برای زینب کربلا خون گریه کرد. باید فریاد کشید و ضجه زد، اما اگر اشک‌ها آیینه شکوه حماسه این بانو نباشد، باید از گریه‌های جاهلانه مان استغفار کنیم.
حکایتی که پیش روی شماست روایت مظلومیت و اقتدار است، قصه بانویی که قرن‌هاست پیکر آسمانی‌اش زیر خاک پنهان است، اما خورشید عالم افروز عصمتش به راه بندگی می‌تابد تا کسی در سیاه بازار پر از مکر این عالم راه را گم نکند.
این کتاب ویژگی‌هایی دارد که آن را از کتبی با همین موضوع جدا می‌کند:
الف) جذّابیت با ایجاد سؤال:
ب) از احساسی‌ترین و تعقّلی‌ترین کتاب‌ها در موضوع خود
ج) مرتبط بودن با مسائل معمول زندگی
د) استفاده از سبک ادبی در عین سادگی
سؤال‌محور بودن کتاب که از همان ابتدا آغاز می‌شود، کشش آن را برای مطالعه زیاد می‌کند. سؤالِ محوری کتاب این است: «بانو! چگونه دل از حسین کندی؟» مخاطب در پایان کتاب به پاسخ این پرسش می‌رسد؛ البته باید کتاب را مطالعه کرد و دید که آیا حضرت زینب (س) از برادر خویش دل کنده بود؟ اگر آری، چگونه؟

برشی از متن حسینیه واژه ها جلد دوم

من اگر جای کوفیان بودم، نفس کشیدن را بر خود حرام می‌کردم. تکه تکه شدن و ذره ذره جان دادن از ننگ زنده ماندن و تنها گذاشتن حسین (ع) آسان‌تر است.
اما بانو! تو وقتی وارد کوفه شدی، همین سنگ‌های انسان نما شکستند و چشمانشان چشمه اشک شد و جوشید. چشم مردم از صاحبانشان فرمان نمی برد.
چه سری در نفس تو بود بانو؟ که تا بر مردم نهیب زدی، نفسشان در قفس سینه حبس شد و از هیبت تو بالا نیامد. زبان‌ها لال شد؛ اما گوش‌ها تیز. کسی صدای نفس کسی را نمی‌شنید. تنها طنین فریاد تو بود که به قلب‌های مردم فرمان ایست می‌داد.
زینب علی! چه وردی خواندی که حتی زنگ شتران هم در جا خشکشان زد؟ فضا را چنان آرام کردی که جز طنین صوت حیدری تو، صدایی در مجلس به گوش نمی‌رسید.
من می‌دانم که در آن مجلس اراده‌ها همه در دستان قدرت تو بود و می‌دانم که تو قطره‌ای از قدرت عرشی حسین (ع) را به تصویر کشیدی تا همه بدانند اگر دریای اقتدار حسین در کربلا طوفانی می‌شد، هیچ دستی به قبضه ی شمشیری نمی‌رفت و هیچ پنجه‌ای به نیزه‌ای گره نمی‌خورد.

عباسی ولدی

از دیگر کتاب های این نویسنده می توان به مجموعه من دیگر ما و بهانه بودن و... را نام برد.

خرید کتاب حسینیه واژه ها جلد دوم

خرید کتاب بگو چگونه دل از حسین کندی در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

خرید کتاب حسینیه واژه ها جلد دوم

مشخصات کتاب بگو چگونه دل از حسین کندی را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 112
موضوع: دل‌نوشته‌های کربلایی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

سال نشر :
‏‫1400
صفحات کتاب :
112
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR8148‭‬
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬8/862
کتابشناسی ملی :
7894762
شابک :
‏‫‬‬‮‭978-600-8031-56-7

کتاب های مشابه حسینیه واژه ها جلد دوم