نظر شما چیست؟

  معرفی کتاب سه گانه ی نیویورک

کتاب سه گانه ی نیویورک، مشهورترین اثر پل استر، از سه رمان به هم پیوسته تشکیل شده است: شهر شیشه ای، ارواح، و اتاق دربسته؛ داستان هایی به یاد ماندنی و اسرارآمیز که به شکلی نفس گیر، خواننده را درگیر اتفاقات خود می کنند. این سه گانه ی منحصر به فرد از رمان های کارآگاهی با شهر شیشه ای آغاز می شود؛ جایی که یک نویسنده ی داستان های معمایی به اسم کویین، تماسی تهدید آمیز و بدشگون را در اواسط شب دریافت می کند. او به دنبال پرونده ای دشوار، آواره ی خیابان های نیویورک می شود؛ پرونده ای بسیار گیج کننده تر و چندلایه تر از هر داستانی که تا به حال نوشته است.

 در رمان ارواح، آبی که شاگرد قهوه ای است، توسط سفید استخدام شده است تا از پنجره ای در خیابان نارنجی، جاسوسی سیاه را بکند. همین که آبی شروع به تعقیب سیاه می کند، متوجه می شود که سوژه اش نیز، در حال انجام مأموریتی مشابه است. در داستان اتاق دربسته، فنشاو ناپدید شده است و برای همسرش و کودکش، چیزی جز مخفی گاهی پر از رمان، نمایشنامه و شعر، به جای نگذاشته است.

گزیده کتاب سه گانه ی نیویورک

قضیه از یک شماره تلفن اشتباه شروع شد. نیمه شب بود که تلفن سه بار زنگ زد و صدای آن طرف خط کسی را خواست که او نبود. بعدها که هوش و حواسش سرجایش آمد و توانست به چیزهایی که سرش آمده فکر کند، فهمید که هیچ چیز واقعی‌تر از شانس نیست. 

هر چند این هم مدت‌ها بعد معلوم شد. اوایل فقط این رخداد و عواقب آن در کار بود. مهم نیست که ممکن بود طور دیگری هم باشد یا همه چیز با اولین کلماتی که از دهان آن غریبه بیرون می‌آمد از قبل مشخص شده بود، اصل خود داستان است و این که معنی در کار باشد یا نباشد، اصلاً ربطی به روایت آن ندارد.


کتابشناسی ملی :
م‌83-40121
شابک :
‏‫‬‭978-964-396-157-2
سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
455
کنگره :
PS3552‭‬‭‬ ‭/و5‏‫‬‭‭س9 1387
دیویی :
813/54

کتاب های مشابه سه گانه نیویورک