امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاریخ تحلیلی اسلام

در کتاب تاریخ تحلیلی اسلام ابتدا توصیفی از اوضاع جغرافیایی و مردمی جزیرة‌العرب پیش از اسلام و تا زمان بعثت ارایه شده و سپس تحولات صورت گرفته فرهنگی، دینی و اجتماعی در این منطقه بر اثر تعالیم انسانی رسول خدا (ص) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در ادامه نگارنده به اقدامات مهم انجام شده توسط شخص پیامبر اسلام (ص) به ویژه جنگ‌های ایشان پس از هجرت اشاره کرده و تشکیل حکومت نوپای اسلامی در مدینه توسط ایشان را توصیف نموده است. 

آنگاه نویسنده به برخی از وقایع پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) به ویژه جریان غصب خلافت و واقعه عاشورا اشاره کرده و اصلاحات اجتماعی انجام شده توسط امیرالمومنین علی (ع) در طول دوران کوتاه امامت ایشان اشاره کرده و تحلیلی از صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) ارایه نموده است.

گزیده کتاب تاریخ تحلیلی اسلام

آشنایی با تاریخ صدر اسلام نه تنها برای همه مسلمانان، بلکه برای پیروان ادیان دیگر نیز به عنوان حقیقتی تاریخی ارزشمند است؛ چه آنکه محمد مصطفی (ص) از سلاله پاک ابراهیم و اسماعیل است و هیچ پیامبر دیگری از این ویژگی برخوردار نیست. زندگی پیامبران اولوالعزم تنها در روایات مذهبی آمده، بی آنکه علم تاریخ به زوایای زندگی آنان پرداخته و یا حتی اصل وجودشان را اثبات کرده باشد. مثلأ درباره زردشت، پیامبر آیین مجوسی حتی در تاریخ تولد او بین پیروانش قریب به هزار سال اختلاف است.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
328
کنگره :
‏‫‬‭‭BP14‏‫‭/‮الف‬117ت22 1398
دیویی :
‏‫‬‭‭297/912
کتابشناسی ملی :
2‎3‎9‎8‎2‎5‎6
شابک :
‭978-964-531-350-8‬‬‬

کتاب های مشابه تاریخ تحلیلی اسلام