کتاب تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق pdf

پیش در آمدی بر یک نظریه

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق

کتاب تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق، تلاش دارد با بررسی جنگ به عنوان یک مسئله استراتژیک میان تجربیات جنگ هشت‌ساله با نیازها و ضرورت‌های حال و آینده ارتباط و پیوستگی عمیق و منطقی برقرار کند، تا از این طریق امکان استفاده از تجربه دفاع مقدس، برای تصمیم‌گیری در ساختار سیاسی- نظامی کشور فراهم شود. 

خواننده در این کتاب با دید راهبردی عمیقی روبرو می‌شود که می‌توان از این طریق، نیازها و ضرورت‌های حال و آینده را تا اندازه‌ای مورد شناسایی قرار داد. نویسنده در این کتاب تبیین مسائل جنگ را در مقایسه با گذشته، با استدلال و تفصیل بیشتری ارائه می‌نماید تا از ابهاماتی که به اقتضای عمق مطالب جنگ وجود دارد، مرتفع نماید. همچنین تلاش می‌کند تا شبهات و اشکالات جدیدی که در دهه اخیر، در باب مسائل جنگ مطرح شده، مورد نقد و بررسی قرار دهد.

گزیده کتاب تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق

ضرورت‌های ناظر بر نگرش به جنگ، به عنوان یک مسئله استراتژیک، بر این باور استوار است که جنگ با "ابقا یا امحای ملت‌ها" و تعیین سرنوشت و سرشت جوامع انسانی سروکار دارد، لذا باید مسئله جنگ، تجربه و دستاوردهای آن از منظر قدرت دفاعی - تهاجمی کشور و با نگاه به آینده مورد تأمل و بازبینی قرار گیرد.

به ویژه اینکه موقعیت ژئوپلیتیک ایران و پیگیری اهداف و سیاست‌های مستقل، بر مبنای اندیشه‌های دینی انقلابی، سطحی از تهدیدات و مخاطرات نظامی امنیتی را به صورت دائمی علیه کشور شکل داده و باز تولید میکند. هم اکنون نیز حوادث و رخدادهای منطقه، به ویژه پس از حادثه 11 سپتامبر (شهریور 1380) در امریکا، ماهیت تهدیدات را تغییر داده و دامنه آن را در محیط امنیتی جمهوری اسلامی ایران گسترش داده است.

صفحات کتاب :
476
کنگره :
DSR1600‏‫‬‬‮‭/د4ت3 1395
دیویی :
955/0843
کتابشناسی ملی :
4184769
شابک :
978-600-5443-63-9
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق