کتاب تفسیر توفان pdf

گفت و گو با شاعران معاصر درباره ی شعر مقاومت اسلامی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفسیر توفان

کتاب تفسیر توفان، دربردارنده گفت وگوهایی با شاعران معاصر، با موضوع «شعر مقاومت» است. شعر مقاومت همواره برای تحریک مردم و ترغیب آن ها به قیام و مبارزه علیه هر گونه بی عدالتی، بیداد و ظلم و توهین به اعتقادات و باورهای دینی و انسانی سروده می شود. شعر مقاومت اسلامی شعر مکتب اعتراض و انتظار آمدن مصلح کل است. تأمل و تحقیق در حوزه «شعر و ادبیات مقاومت و تبیین ابعاد گوناگون آن؛ هدف از انجام گفت وگوها و مصاحبه با شاعران معاصر در خصوص «شعر مقاومت» است.

 مقاومت بین المللی اسلامی و ویژگی شعر مقاومت اسلامی، رسالت شاعران معاصر در عرصه شعر مقاومت، تأثیر پیروزی انقلاب در تقویت شعر مقاومت، درون مایه های شعر مقاومت، راه های تقویت و گسترش و ترویج جویان شعر مقاومت در ایران و جهان اسلام، وجوه مشترک شعر مقاومت اسلامی از کشورهای مختلف اسلامی و نقش رسانه های استکباری در جهت به انحراف کشاندن موج بیداری اسلامی و نقش شاعران در پیشگیری از انحراف و... موضوعات مطرح شده با شاعران معاصر است.

گزیده کتاب تفسیر توفان

شعر مقاومت اسلامی همواره مردم را به بیداری و برخاستن از خواب گران و آگاه شدن از وضع روزگار و شناخت دشمن و موقعیت خود و شناخت فرصت ها و ضعف و قوت ها ترغیب کرده است، زیرا یک اصل اسلامی داریم که تا کسی عوض نشود، نمی تواند قوم و جامعه را تغییر دهد.

شعر مقاومت همواره برای تحریک مردم و ترغیب آن ها به قیام و مبارزه، چهره ی فقر و پریشانی و بی عدالتی را به خوبی ترسیم کرده است. شعر مقاومت اسلامی بر پایه ی ارزش ها و پاسداری از شرف انسانی است، ندای حق طلبی است و فریاد دادجویی مثل شعرهای زمان دفاع مقدس است، بنابراین اول رنگ و بوی آئینی دارد و بعد به پرخاشگری و دعوت به قیام و جهاد می پردازد. شعر مقاومت اسلامی شعر مکتب اعتراض است، شعر انتظار آمدن مصلح کل است، بنابراین می خواهد در خدمت اهداف آن مصلح باشد.

صفحات کتاب :
267
کنگره :
PIR3811‭‮‬‏‫‭/‮الف‬5ت7 1391‭‮‬
دیویی :
8‮فا‬1/6209
کتابشناسی ملی :
2955342
شابک :
978-600-5182-93-4
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه تفسیر توفان