کتاب تربیت ماندگار

آنچه باید والدین، مربیان، معلمان و مسئولین بدانند

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
ت 125,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تربیت ماندگار

کتاب تربیت ماندگار به کوشش شورای تربیت کانون دانش پژوهان نخبه تهیه شده و شامل گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره مسائل تربیتی است. برای آشنایی با مسائل صحیح تربیتی، کمبود کتابی که ضمن متقن بودن محتوای آن حاوی نکات کاربردی باشد احساس می شد. کتابی که هم برای پدر و مادرها مفید فایده باشد و کلیدهای تربیت صحیح فرزندان را به دستشان بدهد و هم مرجعی برای مربّیان و معلّمان محسوب شود.

لذا کانون دانش پژوهان نخبه با بیش از 25 سال سابقه ی کار تربیتی در تهران به سراغ بیانات مقام معظّم رهبری رفت و با تحقیقات گسترده سعی نمود نکات کلیدی و کاربردی تربیت که دانستن آن برای والدین، مربیان، معلّمان و مسئولین مفید است را از بیانات معظّم له استخراج کرده و در قالب کتاب «تربیت ماندگار» به جامعه عرضه نماید.

فصل اوّل و ششم کتاب پیرامون جایگاه تربیّت، معلّم و مربّی است که به خوبی نشان دهنده ی اهمیّت این موضوع و دغدغه ی مقام معظّم رهبری در این زمینه می باشد. در فصل دوّم و سوّم کتاب سعی شده ویژگی های کودک، جوان و نوجوان از بیانات ایشان استخراج شود. فصل چهارم با عنوانِ «به کجا می خواهیم برسیم» به ویژگی هایی که متربّی باید به آن دست یابد پرداخته و عناوین کلیدی آن ذکر شده است.

در فصل پنجم، هفتم و نهم توصیه های تربیتی به والدین، مربّیان و معلّمان آمده است. همچنین از آنجایی که در تمدّن اسلامی، مسجد نقشی مهم در تربیت انسان ها بازی می کند فصل هشتم به آن اختصاص یافته است. فصل دهم هم مربوط به محتواهای آموزشی مانند کتاب ها می باشد که به نحوی خوراک فکری متربّی را تأمین می کند.

صفحات کتاب :
175
کنگره :
‏‫DSR1692‭‬ ‭/ت4‏‫‭ت4 1398‬‬
دیویی :
‏‫‬‭955/0844
کتابشناسی ملی :
5517106
شابک :
‏‫‭978-600-97069-5-2
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه تربیت ماندگار