کتاب مطالبات رهبری از بانوان

وظایف و مسئولیت های بانوان از منظر مقام معظم رهبری (مدظله)

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
ت 150,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مطالبات رهبری از بانوان

کتاب مطالبات رهبری از بانوان به کوشش محمدحسین رفیعی شمس آبادی تهیه شده و توسط انتشارات تراث منتشر شده است. بخشی از مطالبات رهبری از جامعه‌ زنان مربوط به همه‌ آن‌ هاست، مانند انتظاراتی که ایشان از زنان در زمینه‌ سبک زندگی دارند و بخشی مربوط به زنان نخبه و اهل معرفت است، مانند مبارزه برای برطرف‌ کردن ظلم به زنان. لذا می‌ فرمایند: «خانم‌ های اهل معرفت که باید وارد یک ‌میدان مبارزه‌ صحیح برای مسأله‌ زن بشوند، به نظر من کوتاهی می‌ کنند، کار را دست عامّی‌، بی‌ اطلّاع، و احیاناً کسانی که دلشان می‌ خواهد فقط حرف‌ بزنند، ر‌ها می‌ کنند.

 این درست نیست. باید کار، صحیح و دست افراد سنجیده، عاقل و حکیم بیافتد.» و انتظار دارند مجموعه‌ ای از زنان به میدان بیایند و جلوی تهاجم دشمن به زنان را بگیرند: «کاری که من گمان می‌ کنم امروز وظیفه‌ یک مجموعه‌ زنانه‌ مؤمن و انقلابی و قوی هست، این است که باید به میدان بیایید و با تهاجم‌ های دشمن -بخصوص در زمینه‌ زنان- مقابله کنید.»

در کتاب مطالبات رهبری از بانوان، سعی‌ شده مطالبات مقام معظّم رهبری-مدّظلّه- در هر دو بخش مذکور گردآوری شود. لذا کتاب ضمن اینکه برای عموم زنان قابل استفاده است، برای مسئولین، تشکّل‌ ها و مجموعه‌ هایی که می‌ خواهند برای رشد و تعالی زنان کوشش کنند می‌ تواند به مثابه سند راهبردی و نقشه‌ کلانِ راه محسوب گردد. فصل اوّل کتاب به موضوع ازدواج بانوان پرداخته و ضمن اشاره به ماهیّت ازدواج از نگاه اسلام، سعی شده موضوعات مهمّی مانند زمان مناسب برای ازدواج، ملاک‌ های انتخاب همسر و مهریه از بیانات مقام معظّم رهبری -مدّظلّه- استخراج شود.

در فصل دوّم به وظایف بانوان نسبت به نهاد خانواده و شوهر و فرزندان اشاره شده و کلیدهای طلایی اداره‌ مطلوب خانواده از منظر معظّم‌ له تبیین شده است. فصل سوّم مربوط به فرزندآوری است. در این فصل ضمن پرداختن به وظایف زنان در این زمینه، کارهایی که برای افزایش فرزندآوری در کشور لازم است صورت بگیرد ارائه شده تا بانوان بتوانند تحقق آن‌ ها را در کشور مطالبه‌ گری کنند. فصل چهارم به مقوله‌ عفاف و حجاب پرداخته است. فلسفه‌ حجاب از زوایای مختلف مورد بررسی قرارگرفته و حدّ و حدود عفاف و حجاب اسلامی از نگاه رهبر معظّم انقلاب بیان شده است. در پایان این فصل نیز در پژوهشی بسیار خوب و جامع، راه‌ و روش مبارزه با بی‌ حجابی از منظر رهبر معظّم انقلاب تبیین شده است.

موضوع فصل پنجم حضور زنان در اجتماع و اشتغال آنان است و در فصل ششم به انتظارات مقام معظّم رهبری از بانوان در زمینه‌ های علمی و معنوی اشاره شده است. در فصل هفتم، بحثی بسیار جامع در زمینه‌ راه و روش مبارزه با ظلم به زنان ارائه شده و نقشه‌ راه چگونگی جبران عقب‌ ماندگی زنان از مردان ترسیم شده است. در فصل هشتم نیز به مطالبات مقام معظّم رهبری از بانوان در زمینه‌ ورزش پرداخته شده است.

شابک :
‏‫‭978-622-97658-2-1‬‬
سال نشر :
‏‫1400
صفحات کتاب :
352
کنگره :
DSR1692‭‬
دیویی :
‏‫‬‭955/0844
کتابشناسی ملی :
7634348

کتاب های مشابه مطالبات رهبری از بانوان