کتاب به ایران خوش آمدید (چاپی و pdf)

گفت و گوی شهاب اسفندیاری با اندیشمندان و هنرمندانی از جهان امروز

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
120,000
14%
ت 103,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب به ایران خوش آمدید

کتاب به ایران خوش آمدید شامل گفت و گوی شهاب اسفندیاری با اندیشمندان و هنرمندانی از جهان امروز توسط مصطفی پورمهدی نوشته شده است.

گزیده کتاب به ایران خوش آمدید

«در دنیای جدید، هرچه پیش می‌رویم، امکان مفاهمه و مصالحه و گفت‌وگو براساس مشابهت‌ها و تلاش برای همدلی کمتر و در عوض، چالش‌ها بیشتر می‌شود. مخالف‌خوانی با هر چیزی، به ابزاری برای فخرفروشی و کسب منزلت اجتماعی تبدیل شده و بازار روشنفکرانی که مزیت و برتری خود را در نقد هر چیزی و مخالفت با هر کسی دیده‌اند، روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود. در سوی دیگر، روشن فکرانی که واقعا اهل فکرند و بیشتر، به دنبال راه برون رفت از چالش‌ها و جلوگیری از تبدیل آن ها به بحران، روزبه‌روز مهجورتر می‌شوند. بی‌گمان در این مسیر، رسانه نقشی جدی دارد، وقتی به قول کیم اسپنسر، مدیر تلویزیون لینک تی وی، «عطش پایان‌ناپذیر رسانه‌ها برای ایجاد چالش و دوقطبی کردن فضای عمومی‌برای دستیابی به مخاطب بیشتر است».

 این انگاره وقتی بیشتر تقویت می‌شود که قرابت‌های فرهنگی و هم‌زبانی‌های کلامی و دینی و مذهبی کمتر شود و اساسا امکان گفت‌وگو روزبه‌روز کمتر شود؛ آن هم در هزاره‌ای که ادعا این است که مرزها درنوردیده می‌شود. به‌طور خاص، از اهالی فکر انتظار می‌رود که آسان‌تر درباره مسائل مشترک ملت ها و فرهنگ‌ها تبادل نظر کنند. مع الاسف باید اعتراف کرد باز هم رسانه در شکل‌دهی به این ترس واره دامن زده و لذت گفت‌وگوی همراه با مفاهمه یا گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز بر سر اختلافات تمدنی و فرهنگی را بسیار کم کرده است.

صفحات کتاب :
327
کنگره :
CT121‭‭
دیویی :
920/02
کتابشناسی ملی :
7344195
شابک :
978-964-12-1743-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه به ایران خوش آمدید