امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چهل سال بعد 

کتاب چهل سال بعد دستاوردهای انقلاب اسلامی و مهم ترین موضوعات را در 4 فصل مورد تحقیق و پژوهش قرار داده است. در فصل اول: به مسائل و موضوعات داخلی پرداخته است. در فصل دوم: موضوع جهانی شدن را مورد نقد و بررسی قرار داده است، اینکه انقلاب چگونه توانسته است با تحولات رسانه ای و فضای مجازی، قدرت خود را تثبیت کند. فصل سوم: به مسئله ی مهم اقتصاد و سیاست گذاری اقتصادی اشاره دارد و فصل چهارم: به روابط و سیاست خارجی جمهوری اسلامی پرداخته است. در ابتدای کتاب سخنان رهبر انقلاب در مورد 40 سالگی انقلاب آورده شده است.

گزیده کتاب چهل سال بعد

محور سازش تلاش می کند اهدافش را از راه هایی نظیر تحولات کشورهای منطقه ای پیش ببرد؛ به طورمثال تلاش کردند سوریه را وارد بحران کنند تا از طریق بازیگران نیابتی و گروه های تروریستی و گروه های افراطی، معادلات را در سطح منطقه به نفع خود تغییر دهند. در این میان محور مقاومت توانست تهدیدهایی را که محور سازش از طریق بحران در عراق و سوریه و حمایت از داعش علیه محور مقاومت ایجاد می کرد، به فرصت تبدیل کند. قدرت ها نمی توانند از خاورمیانه به دلیل موقعیت و ارزش استراتژیک، ژئوپلیتیک و ژئواکونومیکی آن صرف نظر کنند.

 بعد از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بعضی از تحلیلگران اشاره کردند که ارزش استراتژیکی منطقۀ غرب آسیا برای ایالات متحده کم شده است و به همین دلیل ترامپ تصمیم گرفت نیروهایش را از سوریه خارج کند. این تحلیل از آنجا نادرست است که خاورمیانه نقطۀ اتصال سه قارة مهم دنیا آسیا، اروپا و آفریقا بوده، حدود 40 درصد از منابع انرژی جهان و 70 درصد از منابع انرژی گازی جهان در این منطقه واقع است و در یک شاهراه هوایی و دریایی و زمینی قرار دارد. بنابراین موقعیت خاورمیانه اجازه نمی دهد که قدرت ها از این منطقه صرف نظر کنند.


کتابشناسی ملی :
7271731
شابک :
978-964-121733-6‬‬‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
182
کنگره :
DSR1553‏‫‭
دیویی :
955/083

کتاب های مشابه چهل سال بعد