کتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران؛ چهل سالگی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 70,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران؛ چهل سالگی

کتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران؛ چهل سالگی، به تبیین دستاوردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، و نظامی - انتظامی انقلاب اسلامی اختصاص دارد که از آن جمله است: اثبات قدرت اسلام در تشکیل و اداره‌ی حکومت، استقلال ملی و رهایی از وابستگی به غرب، صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان، برخورداری از قانون اساسی اسلامی، ارتقای وضع فرهنگی دانشگاه‌ها، پیوند میان حوزه و دانشگاه، تقویت اعتماد مردم به وعده‌های الهی، تقویت روحیه‌ی تعاون اجتماعی، ارتقای کرامت انسانی مردم، بهبود وضعیت اقتصادی کشور، و تولید سلاح‌های پیشرفته و پیچیده‌ی نظامی.

گزیده کتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران؛ چهل سالگی

هنگامی که در سال ۱۳۵۶ خیزش مجدد انقلاب اسلامی آغاز شد، گمان نمی‌رفت که پیروزی با چنین سرعتی بدست آید زیرا سردمداران رژیم طاغوت تصور می‌کردند که این حرکت را نیز می‌توانند سرکوب کنند. اما انقلاب روز به روز وسعت گرفت و اگر چه آمریکا حامی و اداره‌کننده اصلی رژیم را وادار به مداخله و طراحی مهار انقلاب کرد، باز هم گمان می‌رفت که انقلاب به ثمر نشیند. جرج بال طراحی و سیاستمداران معتبر آمریکایی هفت طرح را برای جلوگیری از پیروزی انقلاب طراحی کرد و با قاطعیت اعلام نمود که در یکی از این مراحل این جنبش کنترل خواهد شد. اما انقلاب مراحل تکامل خود را پله‌پله، با کمترین خسارت و با سرعتی بی‌نظیر طی کرد و با شکست طاغوت اولین ثمره خود را در چشم جهانیان نشانده و همگان را به حیرت انداخت.

 با این پیروزی، ژاندرام آمریکا در منطقه و هم‌چنین ابهت آن به عنوان یک ابرقدرت حافظ رژیم‌های دست‌نشانده از بین رفت. لذا به توطئه‌‌ برای شکست نظام نوپای اسلامی پرداخت، طراح های متعدد کودتا، جاسوسی، خرابکاری، نفوذ دادن عوامل خودفروخته در ارگان‌های حساس کشور، ساماندهی بقایای رژیم در داخل و خارج کشور و حمایت از آن ها، تجهیز و تقویت گروهک‌های وابسته ضد انقلاب، طراحی تجزیه کشور و جنگ داخلی، ایجاد تفرقه و شبهه در بین مردم، حمله نظامی طبس، محاصره اقتصادی، تلاش برای انزوای ایران در مجامع بین‌المللی و بالاخره تشویق، حمایت و تقویت عراق برای حمله نظامی گسترده به کشور، گوشه‌ای از این تلاش‌های بی‌ثمر آمریکاست. انقلاب در هر رویارویی با اتکال به خداوند بزرگ، توسل به ذات مقدس معصومین (ع)، مدیریت الهی امام خمینی (ره) و سپس رهبر معظم انقلاب و ایثار، ایمان و هوشمندی مردم شجاع کشور ثمرات خود را ظاهر کرد و الگویی الهی برای شکست رژیم‌های فاسد و اداره کشور براساس عدالت اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و اعتلا شد، لذا مرزهای کشور را در نوردید و امید و پناهی برای مستضعفان جهان گشت.

صفحات کتاب :
646
کنگره :
DSR1564‭‬
دیویی :
955/083
کتابشناسی ملی :
6030814
شابک :
978-964-12-1632-2
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران؛ چهل سالگی