کتاب بی پرده با حجاب (چاپی و pdf)

کاربردی ترین پاسخ ها به شبهات و چالش های عفاف و حجاب

امتیاز
5 / 3.7
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 21,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

در کتاب بی پرده با حجاب اثر نعیمه اسلاملو و آزاده اکبری به سوالات زیادی درباره حجاب و عفاف پاسخ داده شده است. همچنین این کتاب توسط انتشارات تلاوت آرامش به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب بی پرده با حجاب

پس از تحقّق انقلاب اسلامی ایران، هجمه های جهانی علیه ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و به طور ویژه، شبهه پراکنی علیه حجاب، بسیار افزایش یافته است. علت این امر، این است که با وقوع انقلاب اسلامی و داعیه تمدنی آن نسبت به کلّ عالم، جبهه مقابل نسبت به ارزش های انقلاب، احساس خطر کرده و حساسیتش بیشتر شده است. حجاب نیز به عنوان بارزترین نماد اسلام در جامعه دینی، برای مخالفان حکومت اسلامی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است؛ زیرا مبنای فرهنگ عفاف و حجاب، خویشتن داری و گذشتن از لذت های صرفاً مادی است که این خود، مبنای ایدئولوژی اومانیسمِ (انسان خدایی) غربی را که لذت محوری است، به چالش می کشد و پایه های تمدن مادی غرب را متزلزل می کند.


اصولاً تشکیک در باورها، یکی از ریشه ای ترین روش های مقابله با هر نظام فکری و تمدنی و ارزش های حاکم بر آن است، زیرا با وجود اینکه رفتارهای افراد برگرفته از عادت ها، انگیزه ها و باورهای آنان است، عملاً رفتارهایی که تحت تأثیر عواطف و احساسات هستند، ممکن است با ایجاد جَو و شرایطی جدید که به شکلی دیگر، عواطف را تحت تأثیر قرار می دهند، تغییر کنند و عموماً افراد، به ویژه در نوجوانی به شدت تمایل دارند که راهی جدید را که خود کشف کرده اند و آن را درست می دانند، در پیش بگیرند؛ درنتیجه عادت های رفتاری انسان نیز تغییر می کنند.
 این کتاب با جمع آوری، بررسی و پاسخ به سؤال ها و چالش های موجود درمورد حجاب، درصدد تصحیح شناخت و اصلاح باورها درحوزه حجاب و عفاف است و در نحوه مواجهه با این چالش های ذهنی، با پیروی از چند اصل پایه ای و مهم، درک مسئله را برای خواننده راحت تر و قابل فهم تر می کند.

خلاصه کتاب بی پرده با حجاب

در کتاب بی پرده با حجاب کاربردی‌ترین پاسخ‌ها به شبهات و چالش‌های عفاف و حجاب داده شده است.
این کتاب با جمع‌آوری، بررسی و پاسخ به سؤال‌ها و چالش‌های موجود درمورد حجاب، درصدد تصحیح شناخت و اصلاح باورها درحوزه حجاب و عفاف است و در نحوه مواجهه با این چالش‌های ذهنی، با پیروی از چند اصل پایه‌ای و مهم، درک مسئله را برای خواننده راحت‌تر و قابل فهم‌تر می‌کند. 
نخست آنکه با استفاده از نظریات روان شناسی یادگیری و رشد، سعی شده است بدون اینکه اعتقاد به چیزی، به ذهن خواننده تحمیل شود، با طر ح سؤال‌های مبنایی، خواننده را به فکرکردن و تحلیل وادار کند به همین دلیل در قسمت پاسخ‌ها تا حد امکان، از جمله‌های سؤالی استفاده شده است. از طرف دیگر ، علاوه بر تبیین مفاهیم و معانی عبارات مبهم، تلاش شده است مسئله از زاویه نگاه سؤال‌کننده مورد بررسی قرار گیرد و نکته نهایی اینکه در پاسخگویی به شبهات، از حاشیه پردازی‌های بی‌ربط، کم‌ربط و اضافه‌گویی و اطاله کلام پرهیز شده است و به جای پرداختن به مصادیق و مثال‌ها، با متمرکز شدن بر مبانی مسئله، مباحث در کوتاهترین، جامعترین و دقیقترین عبارات پاسخ داده شده‌اند ضمن این که تا حد امکان سعی شده است تا به سوالات هم از زاویه درون دینی و هم برون دینی و به طور مجزا پاسخ داده شود.
بیش از ۷۰ شبهه ناظر به مسئله حجاب و عفاف وجود دارد که در این اثر همه انها بررسی شده و پاسخ داده شده‌اند. شبهات ناظر به قانونی بودن حجاب در ایران و اصطلاح غلط حجاب اجباری، شبهات ناظر به مقایسه ایران زمان پهلوی و ایران بعداز انقلاب اسلامی شبهاتی که ناظر به تصورات غلط از دنیای غرب، غربزدگی یا مدرنیته است، شبهات ناظر به روابط آزاد با جنس مخالف، شبهات بسیار مرسوم ناشی از ضعف‌های اعتقادی و عدم آگاهی، شبهات ناشی از خلا‌های عاطفی و مشکلات خانوادگی (بهانه جویی‌ها)، شبهات درون‌دینی و درون‌گفتمانی و شبهات ناظر به امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب در این کتاب به دقت پاسخ داده شده‌اند.

برشی از متن کتاب بی پرده با حجاب 

اینکه برقراری رابطه با جنس مخالف یک نیاز است، حرف درستی است، اما ایجاد شرایطی که هرکسی در هر شرایطی با هرفردی که می خواهد، رابطه برقرار کند، راهکار مناسبی است؟ آیا در هرزمانی و به هرشکلی، مجاز به پاسخ گفتن به نیازهایمان هستیم؟ به خصوص برای نوجوانان و جوانان که در عنفوان شکل گیری این نیاز هستند. برقراری رابطه دوستی با جنس مخالف، تدبیر یا روش درست پاسخ به این نیاز است؟ اگر دختر و پسری در این محیطِ بی قید و قانون به هم علاقه مند و دلبسته شدند، ولی به دلیل وجود نداشتن تضمین عملی در این رابطه، یکی از آنها عاشق دیگری شد، تکلیف طرف مقابل که به این رابطه و عشق دلبسته شده است، چه می شود؟ آیا لذت برقراری رابطه ای که هیچ تضمینی به پایداربودن آن وجود ندارد، به شکست و آسیب روحی ای که فرد بعداز آن دچارش می شود، می ارزد؟(باتوجه به اینکه هم در ایران و هم در جوامع دیگر، اکثر این رابطه ها به ازدواج یا یک رابطه دائمی منجر نمی شود.)

سوالات کتاب بی پرده با حجاب

نمونه ای از سوالات این کتاب شامل: چرا حجاب اجباری؟، چرا ایران تنها کشور اسلامی است که حجاب را اجباری کرده است؟، چرا زنان غیر مسلمان باید در کشور ما حجاب داشته باشند؟ …

خرید کتاب بی پرده با حجاب

علاوه بر امکان دانلود کتاب بی پرده با حجاب در نسخه الکترونیک، امکان خرید نسخه چاپی کتاب بی پرده با حجاب در فراکتاب با تخفیف فراهم است. می توانید با مراجعه به سایت و یا نرم افزار فراکتاب آن را با تخفیف حریداری کنید.

خرید کتاب بی پرده با حجاب

مشخصات  کتاب بی پرده با حجاب  در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: تلاوت آرامش
نویسنده: نعیمه اسلاملو و آزاده اکبری
تعداد صفحه: 114
موضوع: احکام زنان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف 
کتابشناسی ملی :
7290675
شابک :
978-600-6232-13-3
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
109
کنگره :
BP230/17
دیویی :
636076/297

کتاب های مشابه بی پرده با حجاب