نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تبلیغاتی که ما می شناسیم به آخر خط رسیده است

کتاب تبلیغاتی که ما می‌شناسیم به آخر خط رسیده است نوشته سرجیو زیمن است. او شرکت مشاور تبلیغاتی زیمن گرو‍پ را تاسیس کرد و درگذشته، مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت کوکاکولا بود. زیمن حاصل تجربیات خود در عرصه بازاریابی و تبلیغات را در این کتاب و ۳ کتاب دیگر نوشت. کتاب با پیشگفتار نویسنده شروع می‌شوند و محتوای هر فصل، ارائه راهکاری درباره تبلیغات موثر است.

گزیده کتاب تبلیغاتی که ما می شناسیم به آخر خط رسیده است

برای آنکه بدانید فردا به کجا می‌خواهید برسید، باید بدانید که امروز موضعتان چیست. مشتریانتان چه فکر می‌کنند، چه احساس می‌کنند و نسبت به نام تجاری‌تان چگونه رفتار می‌کنند. تنها راهی که برای گرفتن جواب پرسشتان دارید، جمع‌آوری اطلاعات است. اگر نمی‌دانید مشتریانتان چه کسانی هستند، نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. به همین سادگی. به نمایندگان رسانه‌ها اعتماد نکنید، چون هرگز واقعیت را به شما نمی‌گویند. مسئولیت آن‌ها فروش فضایی برای تبلیغات شماست و اهمیتی به ارتقای نام تجاری‌تان نمی‌دهند. در عمل انجام تحقیقات به‌تنهایی کافی نیست؛ بلکه تحقیقات باید دقیق و گویا باشد.

اما تحقیقات خوب چیست؟ از نقطه نظر علمی، پژوهش خوب، معتبر و قابل اعتماد است. مفهومش این است که آنچه را که باید اندازه‌گیری کند، با دقت اندازه‌گیری می‌کند و اگر هم تکرار شود، نتایج همواره یکسان خواهد بود. ساده‌تر بگویم، تحقیقات دقیق، منجر به فعالیت‌هایی می‌شود که باعث فروش بیشتر، نام تجاری قوی‌تر و سود افزون‌تر می‌شود. درواقع، تحقیق درست موجب تحرک و انگیزش شما می‌شود و به شما چیزهایی را می‌گوید که نمی‌دانید و مسیر بعدی‌تان را به شما نشان می‌دهد.

درباره سرجیو زیمن نویسنده کتاب تبلیغاتی که ما می شناسیم به آخر خط رسیده است

سرجیو زیمن رئیس فعلی و موسس گروه زیمن است. او در گذشته مدیریت روابط عمومی و تبلیغات شرکت کوکاکولا را برعهده داشت. او شرکتی نیز با عنوان زیمن گروپ تاسیس کرد که هدفش مشاوره تبلیغاتی بود. زیمن ۴ کتاب در حوزه بازاریابی و تبلیغات نوشته و در حال حاضر، به‌عنوان سخنران به مجامع و شرکت‌های مختلفی دعوت می‌شود.
سرجیو زیمن معتقد است که تبلیغات به مفهوم و معنایی که ما می‌شناسیم دیگر منسوخ شده است. مصرف‌کننده‌ها دیگر مثل گذشته به تبلیغات اعتقادی ندارند و پیام‌های بازرگانی بیش از اندازه زیاد شده و هر یک از آن‌ها با تبلیغات جدیدتر از بین می‌روند. زیمن زمانی که مدیر تبلیغات شرکت کوکاکولا بود، دستور توقف تیزر تبلیغاتی محبوب و معروف این شرکت را صادر کرد و این سوال را ایجاد کرد که چطور شرکت کوکاکولا حاضر به توقف پخش چنین آگهی‌ای شد که میلیون‌ها دلار برای تهیه آن هزینه شده بود. زیمن در توجیه این اقدام گفت که شغل اصلی او تشویق هر چه بیشتر مردم برای خرید محصولات کوکاکولاست و این تبلیغ، چنین هدفی را برآورده نمی‌کرد. از نظر او صرفاً محبوب بودن یک کالا به لطف تبلیغات وسیع هدف مناسبی برای بازاریابی نیست

کنگره :
‏‫‬‭HF5823‏‫‬‭‭/ز9ت‌2 1385
دیویی :
‏‫‬‭659/1
کتابشناسی ملی :
‭م‌84-35723
شابک :
964-942-069-X
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه تبلیغاتی که ما می شناسیم به آخر خط رسیده است