نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تغییر مسیر 

کتاب تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت توسط «شریل سندبرگ» نوشته شده است. این کتاب صوتی در مدت کوتاهی توانست در صدر کتاب‌های پرفروش جهان قرار گیرد. همچنین قابل‌ذکر است که زنان بسیاری از سرتاسر جهان از کتاب صوتی تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت تاثیرات مثبتی پذیرفته و در جهت نیل به اهدافشان گام‌های موثری برداشته‌اند.

کتاب صوتی تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت دربرگیرنده مباحثی جنجال‌ برانگیز در مورد زنان و بلندپروازی‌های آن‌ها است. از طرفی این کتاب صوتی در پی یافتن پاسخی برای این سوال مهم است: چرا تا به امروز زنان بسیار کمی در سرتاسر جهان به پست و جایگاه‌های بالایی دست ‌یافته‌اند؟ کتاب صوتی تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت دربرگیرنده جملات انگیزشی و راهکارهایی در خصوص بلند پروازی‌ها و پیشرفت زنان است که می‌توانند با بهره‌مندی از این راهکارها به آرزوها و اهداف خود دست یابند. این کتاب صوتی با زبانی آمیخته از مطالب طنز و درعین‌حال با بهره‌گیری از مطالب عقلانی نوشته شده است.

درباره شریل سندبرگ نویسنده کتاب تغییر مسیر 

 شریل سندبرگ؛ نویسنده و کنشگر آمریکایی در 28 اوت 1969 در واشنگتن متولد شد. قابل‌ذکر است که شریل سندبرگ در سال 2012 به عنوان یکی از 100 چهره برتر از نظر مجله تایم و همچنین در سال 2016 به عنوان هفتمین زن قدرتمند جهان از نظر مجله فوربز انتخاب شده است.

شریل سندبرگ تا به امروز در سمت‌های شغلی مختلفی همچون ریاست بخش عملیات و فروش آنلاین جهانی گوگل، مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک (نفر دوم فیس‌بوک پس از زاکربرگ) و ریاست ستاد وزارت خزانه‌داری امریکا ایفای نقش کرده است. به همین دلیل او را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین زنان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌شناسند.

دارایی شریل سندبرگ در سال 2016 چیزی بالغ بر 1 میلیارد و 290 میلیون دلار برآورد شده است. وی در سال 2010 سخنرانی تحت عنوان چرا رهبران زن در جهان کم هستند؟ ارائه داد که با استقبال مردم در سرتاسر جهان روبرو شد؛ بنابراین شریل سندبرگ پس از مشاهده بازخورد سخنرانی خود، تصمیم می‌گیرد تا راه رسیدن به پیشرفت و موفقیتش را در غالب یک کتاب به چاپ برساند.

گزیده کتاب تغییر مسیر

در این قسمت از مقاله به منظور آشنایی بیشتر شما با مطالب کتاب، بخش‌هایی از آن به شرح زیر آورده شده است: «هرگاه در موقعیت بدی قرار گرفتی از خودت بپرس: اگر نمی‌ترسیدم چه کاری را انجام می‌دادم؟ خوب حالا همونو انجام بده.» «امروزه در ایالات‌متحده و کشورهای توسعه‌ یافته، زنان آسوده‌تر از قبل هستند. امروز بر شانه‌های زنانی تکیه می‌کنیم که از نسل قبل از ما هستند، زنانی که برای حقوق امروز ما به‌سختی جنگیده‌اند... حتی زمانی که زندگی خود را با زنان دیگر نقاط جهان مقایسه می‌کنیم، خوشحال‌تر می‌شویم. هنوز هم کشورهایی وجود دارند که زنان را از حقوق شهروندی اولیه‌شان محروم می‌کنند».

«در سراسر دنیا حدود ۴.۴ میلیون زن و دختر گرفتار تجارت جنسی می‌شوند. در افغانستان و سودان، دختران تحصیلات اندکی دارند یا اینکه هیچ سوادی ندارند و با زنان مانند دارایی همسرانشان رفتار می‌شود و زنانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند، معمولا به این دلیل که برای خانواده‌شان ننگ به شمار می‌روند، از خانه خود طرد می‌شوند. «بعضی قربانیان تجاوز، حتی به جرم «ضداخلاقی‌بودن» به زندان فرستاده می‌شوند. ‌در واقع، می‌توان گفت که ما قرن‌ها از رفتار غیرقابل‌قبول با زنان در این کشورها، پیشی گرفته‌ایم». ولی دانستن این مسئله که شرایط می‌توانست بدتر هم باشد، مانع تلاش ما برای بهترشدن نخواهد شد. هنگامی‌که فعالان حقوق زن در خیابان‌ها تظاهرات می‌کردند، در پی دنیایی بودند که در آن زنان و مردان کاملا برابر باشند. یک قرن بعد، ما با چشمانی نیمه‌باز در پی این رفتیم که بر این رویا بیشتر تمرکز کنیم».

سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
214
کنگره :
HD6054/3‭/س9م8 1395‬‬
دیویی :
658/4092082‬
کتابشناسی ملی :
4069253
شابک :
978-600-95973-2-1‬‬

کتاب های مشابه تغییر مسیر