امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

سرنوشت حسرت انگیز گردان عاشقان، یکی از صفحات نورانی فصلی است که واقعه‌ی بزرگ آزادی خرمشهر را روایت می‌کند.

معرفی کتاب گردان عاشقان

کتاب گردان عاشقان، خاطرات گران‌بهاییست از عملیات الی بیت المقدس، آزادسازی شهر خرمشهر و رزم بی‌امان رزمندگان گردان مقداد از لشکر 27 محمد رسول الله.

داستان رهایی خرمشهر از اسارت دشمن بعثی، فصل درخشانی از کتاب قطور تاریخ این مرز و بوم است که اوراق آن در صفحات دل رزمندگانی که این بندر زیبا را به خاک وطن باز گردانده‌اند می‌درخشد. سرنوشت حسرت انگیز گردان عاشقان، یکی از صفحات نورانی فصلی است که واقعه‌ی بزرگ آزادی خرمشهر را روایت می‌کند.

 در داستان گردان عاشقان راوی به همراه دوستان خود جهت شرکت در عملیات بیت المقدس عازم خرمشهر می شوند و در طی عملیات از دوستان راوی چند نفر شهید و خود نیز مجروح می‌شود. و...در انتهای کتاب در صحنه های مختلف عکس‌هایی از رزمندگان مندرج است .
کتاب گردان عاشقان با نثری ساده و جذاب لحظات را به خوبی ترسیم کرده است.

برشی از متن کتاب گردان عاشقان

نوای صلوات در دلم پیچید. لبان درشتی بوسه‌ای گرم بر پیشانی‌ام نشاند. چشم باران اشک شد نه اسیر بودم نه مأیوس! امید‌ می‌روئید. صدای پیرمرد ریش سفیدی که مرا بوسیده بود آمد «انشاءالله زودتر عقب می‌رسی و خوب می‌شوی » کمی تاری چشم را گرفتم، دیدم همان پیرمرد شیردلی است که در میان رزمندگان فریاد می‌زد «ماشاءالله حزب الله» پیرمرد سپید مو را اسطوره‌ای می‌دیدم که از پشت اشک تار می‌شد. رخوت شدیدی دست داده بود و من در حال اغما به این میاندیشیدم که مرگ و زندگی فقط به دست اوست. به دست مهربانترین مهربانان.

خرید کتاب گردان عاشقی

خرید کتاب گردان عاشقی نسخه الکترونیک در فراکتاب در دسترس شماست.

مشخصات کتاب گردان عاشقان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: 27 بعثت
نویسنده: اصغر آبخضر
تعداد صفحه: 135
موضوع: خاطراتی از آزادسازی خرمشهر
قالب: pdf اختصاصی

 

 

صفحات کتاب :
135
کنگره :
DSR1629‭‬ ‭/آ24آ3
دیویی :
‏‫‬‭‬‭‭‬‭955/08430922‬
کتابشناسی ملی :
3181218
شابک :
978-600-93725-3-9
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه گردان عاشقان