نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آزادسازی مهران

آزادسازی مهران که به کوشش مهدی حاجی‌خداوردی‌خان منتشر شده، کتاب چهل‌ و دوم جلد ۲ از مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق است که به موضوع شکست استراتژی دفاع متحرک عراق و آزادسازی می‌پردازد. مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق در طول شش سال تحقیق و مطالعه پژوهشگران در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

این مجموعه دربرگیرنده مهم‌ترین وقایع و اقدامات سیاسی و نظامی و گزیده‌ای از وقایع مهم اقتصادی و اجتماعی در دوران هشت سال دفاع مقدس است. هر فصل کتاب یک روز را تشریح کرده است، هر روز شامل مجموعه‌ای از گزارش‌ها است و هر گزارش یک شماره دارد. خواندن مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق را به همه علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس و تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم.


گزیده کتاب آزادسازی مهران

نخست وزیر در پایان جلسه امروز هیئت دولت که با حضور استانداران استانهای آذربایجان شرقی و غربی تشکیل شد در گفت وگو با خبرنگاران مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه را، بررسی وضعیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی استان های آذربایجان شرقی و غربی و طرح توسعه عمرانی این دو استان و طرح اشتغال توابین گروه‌های ضدانقلاب ذکر کرد.

نخست وزیر همچنین مواضع دولت را در برابر حدود آزادی بیان مخالفان سیاسی، استمرار مبارزه با احتکار و پاسخ به پیشنهاد نخست وزیر زیمبابوه درباره تشکیل سپاه چندملیتی برای مبارزه با آفریقای جنوبی تشریح کرد. میرحسین موسوی نخست وزیر، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از اوایل انقلاب همواره از نظر سیاسی و امنیتی در معرض توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان بوده، خاطرنشان کرد که باوجود این وضع به سبب آگاهی و ارتقای روحیه انقلابی مردم این دو استان در مقابله با تهدیدات، استقرار قوی نظام جمهوری اسلامی در آن مناطق به خوبی نشان داده شده است.

صفحات کتاب :
728
کنگره :
س25ر9 42 .ج/DSR1602
دیویی :
‏‫‬‮‭955/084302
کتابشناسی ملی :
5148103
شابک :
978-964-6315-00-6
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه آزادسازی مهران