دانلود کتاب کار عمیق

قواعدی برای بدست اوردن تمرکز در دنیای پرهرج و مرج و شلوغ

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
45,000
15%
ت 38,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب کار عمیق (Deep Work) به مخاطب نشان می دهد که چگونه با پیشرفت تکنولوژی، توان تمرکز خود را در انجام کارها از دست داده، و به او می گوید از طریق چه روش هایی می تواند خود را از این مشکل اجتماعی نجات دهد.

معرفی کتاب کار عمیق از کال نیوپورت

نویسنده کتاب کار عمیق، کال نیوپورت است که معتقد است کار عمیق یعنی اینکه قادر باشید با تمرکز بالا و بدون هیچگونه حواس پرتی به انجام کارهای خود بپردازید. مهارت تمرکز بالا کمک می کند تا مطالب سخت و پیچیده را با سرعتی به مراتب بیشتر از قبل یاد بگیرید و در مدت زمان کوتاهی بتوانید به نتایج بهتری دست یابید.

اگر مهارت کار عمیق را در خود پرورش دهید کیفیت فعالیت های شما در هر زمینه ای افزایش پیدا خواهد کرد و باعث می شود که از توانایی های خود احساس رضایت کافی داشته باشید. در اقتصاد رقابتی قرن بیست و یکم، کار عمیق همچون قدرتی فراطبیعی عمل می کند.
با این حال بیشتر انسان های امروزی وقت باارزش خود را در شبکه های گوناگون اجتماعی هدر می دهند و حتی لحظه ای هم فکر نمی کنند که روش بهتری برای استفاده از زمانشان وجود دارد؛ روش هایی که آنان را به سمت موفقیت هدایت می نماید.

کال نیوپورت در کتاب کار عمیق (Deep work) پیامدهای چنین ضربه هایی را مورد بررسی قرار می دهد، آن هم در زمانه ای که همه چیز بر روی هم تأثیر گذارند. نیوپورت به جای استدلال حواس پرتی، قدرت تمرکز را مورد ستایش قرار داده و فواید بی شمار آن را معرفی می کند.

دو بخش اصلی کتاب کار عمیق کال نیوپورت

این کتاب به دو بخش کلی تقسیم بندی می شود. کال نیوپورت در بخش اول بیان می کند که انتشار اخلاق کار عمیق در هر حرفه ای منفعت بسیاری را به همراه خواهد داشت.
سپس در دومین بخش برنامه ی تمرینی دقیقی را در قالب چهار قانون عرضه می کند که مطالعه ی دقیق و عمل کردن به آن، ذهن و عادات شما را تغییر داده و سپس شما را برای دستیابی به مهارت کار عمیق آماده می کند.
در کتاب کار عمیق از توصیه های بی ارزشی مانند اینکه افراد حرفه ای نباید وقت خود را در شبکه های اجتماعی هدر دهند و یا نباید حوصله شان سر برود خودداری شده و به جای آن یک راهنمای مهم برای رسیدن به موفقیت در اختیار شما قرار می دهد.

ترجمه کتاب به فارسی

کتاب کار عمیق بعد از اولین انتشار مورد توجه گروه گسترده ای از خوانندگان قرار گرفت و در مدت زمان کوتاهی به پرفروش ترین کتاب در فهرست کتاب های پرفروش معرفی شده در نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال تبدیل شد.
این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های سال 2017 سایت آمازون بود و همچنان دو سال بعد از انتشار جایگاه فروشش را در سایت آمازون از دست نداده است.  بعد از ترجمه کار عمیق به حدود 25 زبان مختلف دنیا، این کتاب ارزشمند در ایران هم مورد توجه قرار گرفت.

کتاب کار عمیق نشر شمشاد

نشر شمشاد کتاب را با عنوان کار عمیق: قواعدی برای کسب موفقیت متمرکز در بحبوحه ی دنیای پر هرج و مرج و با ترجمه ی محمد جواد شیری بازنچه روانه ی بازار کتاب ایران کرده است.
ناشرین دیگری هم در سال های اخیر کتاب را با عناوین گوناگون منتشر کرده اند. «ابراهیم نقیب زاده مشایخ» مترجم دیگری است که کتاب را برای انتشارات «اقتصاد فردا» با عنوان «کار عمیق رهنمودهایی برای بازیابی تمرکز در دنیای پرهیاهو» به فارسی برگردانده است.
ایمان امینی هم کتاب را با عنوان «کار عمیق و درست و حسابی» به صورت خلاصه ترجمه  و منتشر کرده است. اهید ملکی هم کتاب را با عنوان «کار عمیق،  قوانینی برای تمرکز در دنیای آشفته» برای نشر نوین به فارسی برگردانده است.

 کتاب کار عمیق pdf

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب علاوه بر نسخه چاپی در دسترس شماست.

متن کتاب کار عمیق کال نیوپورت

کار عمیق چیه؟ کاری که بدون وقفه و مزاحمت، متمرکز و با توانایی های وجودی روی یک مسأله انجام می دیم. بهترین ایده ها با کار عمیق به دست میاد. کار عمیق مثل یک سوپر پاوره. اگه یاد بگیریم می تونیم کیفیت کاری که می کنیم رو خیلی بالا ببریم. کتاب کار عمیق نشون می ده که چطوری متمرکز کار کنیم.

وقتی دیوید دیوین را در یکی از کافی شاپ های واشینگتن ملاقات کردم او بلافاصله موضوع دستگاه تعالی گر 16 را مطرح کرد. دیوین یک استاد معماری است و در نتیجه به کشف نقاط پیوند مباحث انتزاعی و مادی علاقه دارد.
دستگاه تعالی گر، نمونه ی بارزی از این نقاط پیوند مشترک است. در طول صحبت هایمان کاشف به عمل آمد این دستگاهی که نام یکی از مفاهیم یونان باستان (Eudaimonia: حالتی که در آن انسان به والاترین توانایی های روحی و ذهنی وجسمی خود می رسد) را بر آن گذاشته یک ساختمان است.

دیوید توضیح داد: «هدف این دستگاه ایجاد محیطی است که کاربران بتوانند در آن به حالت عمیق رشد انسانی برسند و کاری کنند که برآمده از والاترین درجه ی مهارتشان باشد».
به عبارت دیگر این مکان با هدف میسر کردن عمیق ترین کارهای ممکن ساخته شده است و من هم همانطور که حتماً حدس زده اید مجذوبش شدم.

همانطور که دیوین این دستگاه را برایم توضیح می داد، خودکاری برداشت تا چهارچوب طرح پیشنهادی اش را رسم کند. ساختمانی یک طبقه به شکل مستطیل که پنج اتاق دارد. هر پنج اتاق در یک راستا پشت سر هم قرار دارند.
راهروی مشترکی وجود ندارد و برای رسیدن به هر اتاق باید از اتاق مجاور عبور کرد. بر طبق گفته ی دیوین: «نبود حالت دایره ای امری بسیار مهم و ضروری است چون نمی گذارد به هنگام عبور کردن و عمیق تر رفتن به داخل دستگاه، از اتاقی عبور نکنید و آن را نادیده بگیرید».

تعدادی از جملات کتاب کار عمیق

می خواهیم شما را با برخی جملات کتاب نیز آشنا کنیم تا هم با قلم نویسنده و مترجم آشنا شوید هم متن و موضوع آن را بهتر درک کنید

  • انجام فعالیت های حرفه ای در تمرکز کامل و بدون حواس پرتی، که توانایی های شناختی شما را به حد اعلای خود می رساند. فعالیت هایی که ارزش آفرین هستند، مهارت شما را بهبود می بخشند و تکرار آن ها دشوار است.
  • اگر زندگی سایر شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ معاصر و غیرمعاصر را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که تعهد به کار عمیق در بین همه آن ها موضوعی مشترک است.
  • کار کم عمق (سطحی): کارهای غیر شناختی و غیر مهارتی که اغلب نیاز به تمرکز کامل و حذف حواس پرت کن ها ندارند. این تلاش ها تکرارشان آسان است و اثر خلاقانه ای را در جهان ایجاد نمی کنند.
  • توانایی انجام کارهای عمیق در عین حال که روزبه روز ارزشمندتر می شود، به طور فزاینده ای در حال کم یاب شدن است. درنتیجه، افراد کمی که این مهارت را پرورش و سپس آن را محور اصلی کار خود قرار می دهند، پیش رفت خواهند کرد.
  • اگر نمی توانید یاد بگیرید، پس پیش رفت نخواهید کرد.
  • بگذارید ذهنتان به لطف هم گرایی پرتوهای توجه، به یک عدسی تبدیل شود؛ بگذارید روحتان، مقصد همهٔ آن چیزی باشد که در ذهن شما به عنوان ایدهٔ غالب و بسیار جذاب تثبیت شده است.
  • برای این که به کارتان برچسب «بی نیاز به کار عمیق» بزنید، خیلی عجله نکنید. فقط این دلیل که عادت های فعلی شما انجام کار عمیق را دشوار می کنند، به این معنا نیست که عدم وجود کار عمیق برای انجام شغلتان ضروری است.
  • کار عمیق تنها مهارت با ارزش در اقتصاد ما نیست و ممکن است که بدون این توانایی هم کاری به خوبی انجام شود، اما موقعیت هایی که انجام کار غیرعمیق در آن ها قابل توصیه است، روزبه روز کم تر می شود. به دلایلی که مطرح شد، با اختصاص توجه جدی به کار عمیق، بهترین کار را انجام خواهید داد. مگر این که دلایلی قوی در اختیار داشته باشید مبنی بر این که حواس پرتی برای حرفهٔ شما مهم است!
  • فرهنگ ما این اعتقاد را پرورش داده که اگر رفتاری مرتبط با اینترنت باشد، پس خوب است.
  • شاید عجیب باشد اما لذت بردن از کارها، واقعا آسان تر از لذت بردن از زمان های آزاد است، زیرا آن ها هم مانند فعالیت های غرقگی، بر پایهٔ اهداف، قوانین مربوط به بازخورد و چالش ها ساخته شده اند. همهٔ این موارد فرد را تشویق می کنند تا درگیر انجام کارش شود، تمرکز کند و خودش را در آن غرق کند. از سوی دیگر، زمان های آزاد، سازمان یافته نیستند و نیازمند صرف تلاش بیشتری هستند تا به شکلی تبدیل شوند که بتوان از آن ها لذت برد.

دانلود کتاب کار عمیق

خرید و دانلود کتاب کار عمیق با ترجمه ی محمد جواد شیری بازنچه در همین صفحه ی سایت فراکتاب امکان پذیر است. ما در فراکتاب امکان خرید نسخه دیجیتال و نسخه چاپی این کتاب را برای شما کتابخوان های عزیز فراهم کرده ایم.

خرید و دانلود کتاب کار عمیق | فراکتاب

مشخصات این کتاب را در جدول ذیل ببنید.

مشخصات
ناشر: شمشاد
نویسنده: کال نیوپورت
مترجم: محمدجواد شیری بازنچه
تعداد صفحه: 189
موضوع: قواعدی برای بدست آوردن تمرکز در دنیای پرهرج و مرج و شلوغ
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف ویژه

 

    کتابشناسی ملی :
    5518536
    شابک :
    ‭978-600-8392-87-3
    سال نشر :
    1398
    صفحات کتاب :
    189
    کنگره :
    ‏‫‬‮‭BF323‭‬ ‭/ح9‏‫‬‭‏‫‬‮‭ن9 1398‬‬
    دیویی :
    ‏‫‬‭650/1

    کتاب های مشابه کار عمیق