امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در صحنه ی غدیر


کتاب در صحنه‌ی غدیر سه سال بعد از انقلاب اسلامی و زمانی که به علت انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها تعطیل بود، توسط آقای محمدمهدی رکنی یزدی از استادان دانشگاه فردوسی فراهم آمد و توسط اداره‌ی محترم امور فرهنگی آستان قدس چاپ و منتشر گردید.

سخن از رویداد غدیر و اثبات درستی آن، بازخوانی یک داستان گذشته‌ی تاریخی نیست؛ بلکه ارتباط مستقیم با عقیده‌ی دینی و نظر سیاسی ما دارد و طرح آن برای آشنائی بیشتر با سرگذشت اسلام و سنت نبوی و تشیع علوی است. رسالت کتاب در صحنه‌ی غدیر همین است که ما را هرچه دقیق‌تر با این رویداد مهم آشنا سازد.

گزیده کتاب در صحنه ی غدیر 


انسان این توانایی را دارد که بر بال اندیشه نشسته، سفر معنوی کند و فکر خود را به قرن‌های گذشته بفرستد. از این توانایی استفاده می‌کنیم و از میان حوادث سرنوشت ساز گذشته، مقطعی از تاریخ اسلام را که سال دهم هجری و روز 18 ذیحجه است بر می‌گزینیم تا صحنه‌ای را که تاریخ نویسان و مفسّران برای ما ترسیم کرده‌اند، بنگریم: اینک دشت جُحفه را لبریز از جمعیت می‌بینیم. شوق شنیدن آخرین تعلیمات آن حضرت، ضربان قلبها را با نرم‌آهنگِ عبور لحظات درهم آمیخته، دیدن چهره ملکوتی‌اش چشمها را از انتظار پر کرده و گرمای آفتاب تن گداز را تحملپذیر کرده است.

صفحات کتاب :
72
کنگره :
BP223/5/ر8د4
دیویی :
‏‫‬‭‬‭297/452
کتابشناسی ملی :
3626395
شابک :
‏‫978-600-299-100-3‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه در صحنه ی غدیر