نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 13

مجموعه کتاب های پرسشها و پاسخهای دانشجویی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دفتر نشر معارف انتشار پیدا کرده است .

آنچه این کتابها را از انواع مشابه برجسته می سازد طبقه بندی موضوعی ، توجه به شبهات و سوالات روز ، پاسخگویی بلیغ وبر اساس نظرات علما و مراجع عظام می باشد .

لازم به ذکر است ،این کتاب ها در عین حال این که دانشجویی نام گرفته اما برای هر ذهن پرسشگر و برای پاسخ به شبهات در اکثر محیط ها مناسب می باشد .

با توجه به بمباران اطلاعاتی دشمنان اسلام ناب و شبهه افکنی روز افزون آنها مطالعه ی چنین کتاب هایی که حجم کم ، بیان ساده و حتی قیمت اندک دارد به همه و خصوصا فعالان فرهنگی حوزه جوان و نوجوان توصیه می شود .

گزیده کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی13

چرا امام حسین(ع) در زمان معاویه اقدام به قیام نکرد؟

امام حسین(ع) در دوران یازده ساله امامت خود(49-60 ق) هم زمان با حکومت معاویه، تنش های فراوانی با او داشت که مواردی از آن را می توانیم در نامه های امام حسین (ع) مشاهده کنیم. امام (ع) دراین نامه ها گوشه هایی از جنایات معاویه (همانند کشتن بزرگان شیعه همچون حجربن عدی و عمروبن حمق) را متذکر شده و حکومت معاویه برمسلمانان را بزرگترین فتنه دانسته است و بدین ترتیب مشروعیت حکومت او را زیر سئوال برده است. آن حضرت برترین عمل را جهاد در مقابل معاویه دانسته وترک آن را موجب استغفار از درگاه الهی می‌داند.


صفحات کتاب :
352
کنگره :
BP41/5‏‫‭‭/پ44 1385
دیویی :
297/9534
کتابشناسی ملی :
1075641
شابک :
978-964-8523-00-3
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 13