امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیاده روی اربعین رسانه شیعه

کتاب پیاده روی اربعین رسانه شیعه نوشته حامد طالبی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. پیاده روی اربعین به حرکت شمار زیادی از مسلمانان شیعه به سمت شهر کربلا، در جنوب بغداد، به منظور جمع شدن همه آن ها در چهلمین روز پس از شهادت حسین بن علی (ع)، سومین امام شیعیان در واقعه عاشورا گفته می شود. این مراسم میلیونی یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان جهان تشیع است. در گردهمایی اربعین علاوه بر گروه‌های مسلمانان شیعه، مسلمانان سنی، مسیحیان، ایزدیان و پیروان دیگر ادیان هم حضور می یابند. این رویداد بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان است.

پیاده روی اربعین پیش از دوران حکومت حزب بعث در عراق در میان علما و طلاب و تعداد کمی از مردم وجود داشته است با این تفاوت که در آن روزگار خبری از موکب داری به شکل مرسوم امروزی نبود و مردم از ترس حکومت، پذیرایی از زائرین را در منازل خویش انجام می دادند چرا که حکومت، مجازات اعدام را برای میزبانان زائرین در نظر گرفته و اجرا می‌کرد.

گزیده کتاب پیاده روی اربعین رسانه شیعه

پیاده روی اربعین از جمله رویدادهای بزرگی است که همه ارزش های خبری مانند بزرگی، تازگی، مجاورت، دربرگیری، شگفتی و برخورد را با هم دارد. چنین ویژگی کم نظیری پیاده روی اربعین را به موضوعی بسیار قابل توجه در علوم خبری و ارتباطی تبدیل می‌کند. 

اربعین نقش مهمی در تداوم واقعه عاشورا دارد و اگر نقش آفرینی پیغام آورانه حضرت زینب سلام الله علیها از عاشورا تا اربعین نبود شاید نهضت حضرت امام حسین علیه السلام تداوم تاریخی به این گونه پیدا نمی کرد و حقایق واقعه کربلا به ما به صورت فعلی نمیرسید. اربعین یک رسانه برای انتشار پیام عاشورا بوده است.

کنگره :
BP41/5‬
دیویی :
297/9534
کتابشناسی ملی :
8457756
شابک :
978-964-12-2038-1
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
139

کتاب های مشابه پیاده روی اربعین رسانه شیعه