امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
35,000
15%
ت 29,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کربلا به روایتی دیگر


کتاب کربلا به روایتی دیگر، نوشته حجت‌الاسلام محمدرضا جوان آراسته است. این کتاب ۱۱۶ صفحه‌ای توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و با توجه به اندازه قطع و تعداد صفحات و همچنین انتخاب مناسب فونت و تعداد کلمات در هر صفحه، اصطلاحا در دسته کتاب‌های خوش دست و خوشخوان قرار می‌گیرد.

کربلا پر است از کسانی که از این جنگ برگشته‌اند و هر کدام نقلی داشته‌اند که با خواندن این گفت‌ و گوها هم می‌توان تصویری از ویژگی‌های شخصیتی افراد حاضر در واقعه داشت و دید هرکسی با چه دیدگاهی بعد از این گفتگوها راه خود را انتخاب کرده است. بخش آخر، روایت بعد از حادثه است. جنگ تمام شده و وقت دیدن عکس‌العمل شخصیت‌هایی است که ذکرشان رفت. آن‌ها که سکوت کردند، آن‌ها که عذری آوردند، آن‌ها که خوشحال بودند و آن‌هایی که دیدن پیکرها هم بغض‌شان را فرو ننشاند و بر جنایت خود ادامه دادند.

کتاب کربلا به روایتی دیگر، همانطور که مولفش گفته، مجموعه از یادداشت‌هایی است که وی در محرم‌های سال‌های مختلف و با نگاه متفاوت می‌نوشته است. این کتاب فهرستی طولانی ندارد؛ یک مقدمه و سه بخش دیگر. در مقدمه دو صفحه‌ای و کوتاهش درباره ضرورت و دلیل نگارش این کتاب و توضیحاتی درباره سه بخش دیگر می‌بینیم. سه بخش دیگر کتاب نیز شامل «خودمان را در لشکر عمر سعد پیدا کنیم»، «ماجرای یک گفت‌وگو» و «مقتل به روایتی دیگر» می‌شود. انتخاب سه قطعه یا سه زاویه نگاه نسبتا نو برای بررسی چند بُعد از حادثه کربلا.

کربلا پر از گفت‌وگوست، گفت‌وگوهایی بین سپاهیان امام، گفت‌وگوهایی بین لشکریان عمر سعد و گفت‌وگوهایی بین کسانی از لشکر امام و ناکسانی از لشکر عمر سعد. بسیاری از این گفت‌وگو، گفت‌وگوهایی است که از دلشان آدم ها را بهتر می شود شناخت، انگیزه ها را دقیق تر می شود یافت و اندیشه ها را بهتر می شود کشف کرد. در کتاب کربلا به روایتی دیگر، چند نمونه از این گفت و گوها روایت شده است. 


صفحات کتاب :
116
کنگره :
‏‫‬‮‭BP41/5
دیویی :
‏‫‬‮‭297/9534
کتابشناسی ملی :
7499856
شابک :
‏‫‫‭978-600-034764-2 ‬‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه کربلا به روایتی دیگر