کتاب عادت های خرد بی جی فاگ

تغییرات کوچکی که تغییرات بزرگ می‌آفرینند

امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
169,000
10%
ت 152,100

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عادت های خرد توسط بی جی فوگ نگاشته شده است همچنین مهسا صمدی و مهدیه مدنی آن را ترجمه کرده اند. این کتاب توسط انتشارات میلکان به چاپ رسیده است. کتاب عادت های خرد به شما می‌آموزد تا بتوانید هر عادتی که تغییرات را برای‌تان سخت و وحشتناک می‌کند، کنار بگذارید.

معرفی کتاب عادت های خرد

پژوهشگران طی تحقیقات خود در بیست سال گذشته به این نکته‌ی مهم دست یافته‌اند که مردم تمایل دارند در بسیاری از موارد مانند تغذیه‌ی سالم، کاهش وزن، کنار گذاشتن استرس و خواب کافی و... تغییر ایجاد کنند. بسیاری از افراد جامعه به دنبال این هستند که والدین یا همسران بهتری باشند و خلاقیت و توانایی بیشتری از خود نشان دهند، اما اضافه وزن، کسری خواب و استرسی که در میان همین افراد مشاهده می‌شود و همین مشکلات منجر به ایجاد شکافی بزرگ میان خواسته‌ها و توانایی‌های آن‌ها ایجاد می‌نماید. این شکاف میان خواستن و توانستن در بسیاری از موارد سرزنش ایجاد کرده است.
کتاب عادت‌های خرد: تغییرات کوچکی که تغییرات بزرگ می‌آفرینند نوشته‌ی بی جی فوگ که در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌ آثار نیویورک تایمز قرار دارد، به شما می‌آموزد تا بتوانید هر عادتی که تغییرات را برای‌تان سخت و وحشتناک می‌کند، کنار بگذارید. با این کتاب به راحتی می‌توانید عادت‌های قدیمی خود را دور بریزید!

خلاصه کتاب عادت های خرد

مردم بیشتر از همه، خود را مورد شماتت و سرزنش قرار می‌دهند. آن‌ها این ایراد نادرست فرهنگی را در خود نهادینه می‌کنند و بر خود سرکوفت می‌زنند. بی جی فوگ (B J Fogg) در کتاب عادت‌های خرد (Tiny Habits) عنوان می‌کند که این مشکلات به ناتوانی شما بازنمی‌گردد. این نویسنده بر این باور است که با ایجاد تغییرات کوچک که چندان هم سخت نیست می‌توانید اوضاع خود را بهبود بخشید، فقط باید گام ابتدایی را بردارید! به عنوان مثال، اگر‌ می‌خواهید روزی پنج کیلومتر دویدن را به عادت تبدیل کنید، ممکن است گام ابتدایی‌تان پوشیدنِ کفش‌های پیاده‌روی باشد. آن گام ابتدایی به «رفتار خردِ» شما تبدیل می‌شود و تنها عملی است که برای شروع عادتِ جدیدتان به آن نیاز دارید. اینجا هدف از شروع فرآیند انجام رفتار مطلوب با یک گام مهم است. به خودتان بگویید: «مجبور نیستم راه برم، فقط‌ باید حتماً هر روز کفش‌هام رو ‌بپوشم.» پوشیدن آن کفش‌ها دیدگاهتان را تغییر‌ می‌دهد. ناگهان دیگر راه‌ رفتن آن‌قدر هم سخت به نظر نمی‌آید. بیشترِ روزها از در بیرون می‌آیید و بعد از پوشیدنِ کفش‌های‌تان، دوری در اطرافِ محله می‌زنید. این یکی از راه‌هایی است که طی آن «گام‌های ابتدایی» می‌توانند به عادت‌های بزرگ‌تر تبدیل شوند.
اگر فکر می‌کنید که زمان تغییر رسیده، بهتر است از تغییرات کوچک کار خود را شروع کنید؛ چرا که تغییرات ناگهانی و بزرگ معمولاً ناموفق هستند و انگیزه‌ی تحول را از شما می‌گیرند. با این اوصاف، برنامه‌ی خود را با تغییرات خرد و کوچک آغاز کنید و قدم به قدم جلو بروید. اگر هم نیاز به راهنمایی دارید نگران نباشید، کتاب عادت‌های خرد دقیقاً به همین منظور و برای راهنمایی شما برای موفقیت در اصلاح اوضاع زندگی‌تان نوشته شده است. شما با کمک بی جی فوگ می‌توانید تمام عادت‌های غلط و قدیمی خود را کنار بگذارید و آن‌ها را با کارهایی سالم و اصولی جایگزین نمایید.

در بخشی از کتاب عادت‌های خرد می‌خوانیم:

وقتی پای تغییر رفتار به میان می‌آید، بسیاری از چیزهایی که می‌شنوید شما را گمراه خواهند کرد. مراقب باشید! حتی نظریه‌های آموزشی‌ای که بسیار مورد استناد قرار می‌گیرند نیز اغلب در تغییر دادن زندگیِ افراد در دنیای واقعی شکست می‌خورند. همان‌طور که می‌دانید، انگیزه و قدرتِ اراده توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند. افراد همواره به دنبال راه‌هایی برای تقویت و پایدار‌ کردن آن‌ها در طی زمان‌اند. مشکل اینجاست که هم انگیزه و هم قدرتِ اراده به‌طور طبیعی متغیرند و همین مسئله سبب می‌شود غیر قابل اطمینان باشند.

متن عادت های خردمتن کتاب عادت های خرد

عادت های خرد بی جی فاگ

پروفسور بی‌جِی فاگ استاد دانشگاه استنفرد، مؤسس مرکز تحقیقات عادت‌های خُرد و متخصص پیشگام در زمینه‌ی ایجاد عادت‌ها به شما نشان می‌دهد چطور زندگی‌ای شادتر و سالم‌تر داشته باشید: با شروعی کوچک.
وقتی صحبت از تغییر می‌شود، “خُرد” قدرتمند است. به جای این‌که کارتان را با یک تمرین دوساعته آغاز کنید، با دو حرکت شنا شروع کنید. یا به جای این‌که هر روز صبح یک ساعت مدیتیشن کنید، پنج نفسِ عمیق بکشید.
بعد از مربیگری برای بیش از چهل‌هزار نفر، حالا پروفسور بی‎جِی فاگ تجربه‎ی خود را در کتاب عادت‌های خُرد با ما در میان می‌گذارد تا به ما در کاهش وزن، از‎میان‎برداشتنِ استرس، بهتر‎خوابیدن یا دستیابی به هر هدف دیگری کمک کند.

عادت های خرد میلکان

شاید شما هم روزی تصمیم گرفته باشید که تغییراتی بزرگ در زندگی‌تان به وجود بیاورید. مثلا رژیم غذایی‌تان را عوض کنید و همیشه غذاهای سالم بخورید، وزن کم کنید، ورزش کردن را به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید و ... . اما از برنامه‌ریزی‌های مختلف و تصمیم‌گیری‌تان نتیجه‌ی خاصی نگرفته‌اید. ممکن است مدام به خودتان سرکوفت زده باشید و خودتان را برای هرچیزی سرزنش کرده باشید اما باید بدانید که اشکال از شما نیست! چطور؟ بی‌جی فاگ در کتاب عادت‌های خُرد این را توضیح می‌دهد:
در حقیقت در صورتی که تصمیم به تغییر کردن گرفته‌اید باید یک سیستم طراحی رفتار برای خودتان طراحی کنید. طراحی رفتار درواقع سیستمی جامع برای واضح فکرکردن درباره رفتار انسان است و برای طراحیِ راه‌های ساده درجهت تغییرِ زندگیِ خود. اگر بتوانید از این الگو پیروی کنید، به خوبی می‌توانید تمام تغییراتی را که سال‌ها برای ایجادشان تلاش کرده‌اید، ایجاد کنید. قرار نیست گام‌های بزرگ و نشدنی برداریم، بلکه در راستای ایجاد تغییرات، با قدم‌های کوچک و با ایجاد عادت‌های خُرد، تغییرات پیوسته را به وجود می‌آوریم.

خرید کتاب عادت‌های خرد

نسخه چاپی کتاب عادت‌های خرد را می توانید با تخفیف از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و آن را خریداری نمایید.

مشخصات کتاب هابیت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: میلکان
نویسنده: بی جی فوگ
مترجم: مهسا صمدی و مهدیه مدنی
تعداد صفحه: 400
موضوع: توسعه شخصی
قالب: چاپی با تخفیف

 

شابک :
978-622-254-011-1
سال نشر :
‏‫1399
صفحات کتاب :
400
کنگره :
BF335
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
6124493

کتاب های مشابه عادت های خرد