کتاب آذرگون (چاپی و pdf)

روایتی داستانی از زندگی شهید سید حسین حسینی (سید)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,500
خرید چاپی
35,000
10%
ت 31,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آذرگون

کتاب آذرگون به قلم ام البنین ماهر روایتگر داستانی از زندگی شهید سیدحسین حسینی است. مجموعه سه جلدی «قصه فاطمیون» روایت زندگانی سردارانی است که فرسنگ‌ها دورتر از میهن خود، و کیلومترها فراتر از مرزها برای دفاع از آرمان‌های پاک اسلام قدم به میدان نهاده‌اند.

 تیپ فاطمیون برای مردم محور مقاومت، رنگ ایستادگی و ایمان دارد در این کتاب از انتشارات به‌نشر،ام البنین ماهر با قلم ساده و روان خود به سراغ اثری با نام آذرگون رفته‌است.

نام جهادی شهید پر افتخار کتاب، «سید» بود که همه را به یاد نام زیبای ایشان، سیدحسین حسینی می‌انداخت.

 مردی که در اولین گروه‌های اعزام به سوی سوریه، تنها همراه با 20 نفر از مجاهدین افغانستانی به میدان مبارزه با تکفیر قدم نهاد و به سبب رشادت و بی‌باکی‌اش، جانشین ابوحامد (شهیدعلیرضا توسلی) فرمانده لشکر فاطمیون گردید. اخلاق بی‌نظیر و ماجرای عروج شهید والا مقام را در کتاب پیش‌رو دریابید.

بخشی از متن کتاب آذرگون

سیدحسین دوان دوان خودش را از مغازه به خانه رساند. آن روز طاهره همراه با بچه ها رفته بود خانۀ مادربزرگ. پلاستیکِ خرجکارِ شلوارهای ورزشی، نخِ راسته دوزی و کِش ها را پرت کرد روی چرخ خیاطی اش.

نفهمید چطور خودش را به تلویزیون رساند. روشنش کرد و کانالِ یک را آورد. گوینده داشت آخرین خبرهای فلسطین و انتفاضه را می گفت: از شهدا بگیر تا اسیر شده ها. حسین کمی بال بال زد، ترسید خبرهای کشورش را از دست داده باشد. گوینده به دوربین خیره شد.

گفت: «به خبری که هم اکنون به دستِ بنده رسیده، توجه فرمایید. آخرین خبرها از اوضاعِ وخیم افغانستان حاکی از آن است که غرب کابل همچنان در محاصره گروهک تروریستی طالبان است. عبدالعلی مزاری، دبیرکلِ حزب وحدت، پیامِ مذاکرۀ خود را به گروهک طالبان اعلام کرده و آنها نیز پذیرفته اند. گفته شده این نشست در همین چند روز اخیر انجام خواهد گرفت. از تاریخ دقیق این مذاکره هنوز خبری در دست نیست. »

صفحات کتاب :
216
کنگره :
‏‫‬‭BP52/6
دیویی :
297/996
کتابشناسی ملی :
8500940
شابک :
978-964-02-3370-2
سال نشر :
‏‫1400

کتاب های مشابه آذرگون