کتاب طراحی دال بتنی یک طرفه و دوطرفه pdf

به همراه 3 مثال جامع و گام به گام

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طراحی دال بتنی یک طرفه و دوطرفه

کتاب طراحی دال بتنی یک طرفه و دوطرفه نوشته عبدالله صفایی و بهنام حمزه تاش توسط انتشارات ایستا سازه قهستان منتشر شده است.

دال های بتنی جزو یکی از مهم ترین اجزای سازه های بتنی هستند که به دو دسته دال بتنی یک طرفه و دال بتنی دو طرفه تقسیم می شوند اما طراحی دال بتنی به چه صورتی انجام می شود؟ آیا نحوه محاسبه حداقل ضخامت دال بتنی را می دانید؟ به چه علت عملکرد دال مجوف وافل شبیه به دال تخت قارچی است؟ نحوه کنترل خیز مجاز دال بتنی به چه صورتی است؟

در کتاب طراحی دال بتنی یک طرفه و دوطرفه پاسخ این پرسش ها را خواهید یافت.

گزیده کتاب طراحی دال بتنی یک طرفه و دوطرفه

یکی از فناوری های نوین در زمینه سبک سازی سقف، اجرای دال های بتنی توخالی با حفره های کروی می باشد که اصطلاحا به آن سقف حبابی می‌گویند. این سیستم، دال دوطرفه مجوفی است که در آن از توپ های پلاستیکی به جای بتن میانی دال استفاده شده است و این جایگزینی منجر به سبک سازی سقف و کل سازه می‌گردد. استفاده از ساقف های حبابی سبب کاهش 33 درصدی مصرف بتن در ساخت می شود.

 اجزای سیستم دال حبابی شامل بتن، توپ های پلاستیکی، میلگردهای تحتانی و فوقانی است. اگر توپ های پلاستیکی استفاده شده در دال به شکل کروی باشد، سقف موردنظر را کوبیاکس گویند و اگر شکل توپ های پلاستیکی شبیه مکعب مستطیل باشند، سقف یوبوت گفته می شود.

صفحات کتاب :
53
شابک :
978-622-97717-2-3
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه طراحی دال بتنی یک طرفه و دوطرفه