امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صورتگر چین

کتاب «صورتگر چین» مجموعه یادداشت‌های مجتبی پویا در طول کار و زندگی در شهر پکن، پایتخت چین است که در بخش‌هایی از کتاب تلاش دارد به برخی از این تصورات مردم ایران درباره کشور چین بپردازد.

این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های نویسنده کتاب در طول مدت حضور او در چین است. در کنار یادداشت‌های مربوط به کشور چین و آداب و رسوم و فرهنگ این کشور، برخی از یادداشت‌های کتاب مربوط به زندگی شخصی و تجربه‌ها و دریافت‌هایی است که ارتباط مستقیمی با چین و اطلاعات مربوط به این کشور ندارند.

نویسنده در یادداشت ابتدایی این کتاب آورده است: «بعد از رسیدن به چین و آغاز کارم سرعت زندگی در اینجا و همچنین مشغله های زندگی مستقل و اینکه ناچار بودم کوچکترین امورات زندگی را به تنهایی و بدون دانستن زبان چینی حل کنم، سرنوشت این وبلاگ را هم شبیه یادداشت هایی کرد که چند سالی در سررسیدهای کاغذی می‌نوشتم.

مثلاً اگر یک هفته مسافرت هیجان انگیزی با خانواده یا به تنهایی به جایی داشتم، با این که سررسید همراهم بود، فرصت نمی کردم جزئیات و نکات جالب سفر را یادداشت کنم، ولی برعکس زمانی که بیکار بودم و وقت آزاد زیادی داشتم، جزئیات زیادی از شاید بیهوده‌ترین اتفاقات روزمره را یادداشت می‌کردم بدون آنکه به گذشته برگردم و درباره جزئیات آن سفر هم یادداشت‌هایی بردارم.

علاوه بر این، مدت زیادی از یادداشت برداری در وبلاگم نگذشته بود که کم کم خودم را در محیط جدید پیدا کردم و با ایرانیانی آشنا شدم که سال‌ها قبل از من در چین زندگی کرده بودند و شاهد حوادث هیجان انگیزتری در این کشور بودند، اما متأسفانه هیچ یادداشتی از آن روزها برنداشته بودند. دلیل ساده و باورنکردنی آن، ناآشنایی ایرانیان به اهمیت نوشتن با صفحه کلید رایانه با سرعت بالا بود. دلیل دیگر نیز زمانی است که یادداشت برداری از اتفاقات روزمره لازم دارد. هر کسی حاضر به کنار گذاشتن تجربه‌های جدید از زندگی برای یادداشت کردن چند تجربه به زبانی که خواننده چندانی ندارد، نیست.»

دربارۀ نویسنده کتاب صورتگر چین:

مجتبی پویا گوینده ایرانی در بخش فارسی زبان رادیو بین المللی چین است. او در سال 1385 به پکن سفر می کند و پس از مشغوول شدن در رادیو چین، با شنیدن سوالات متداول ایرانیها در رابطه با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور چین واشتیاق برای دانستن فرهنگ مردمان شرق آسیا؛ به نگارش یادداشتهای مختلف در رابطه با چین، فرهنگ، آداب و رسوم مردمانش، تجربه همزیستی و همچنین زندگی شخصی خود میپردازد.

دربارۀ گوینده کتاب صورتگر چین:

احسان همتی فارغ التحصیل حسابداری و مجری برنامه‌های رادیویی است. او در سال 1382 به عنوان گوینده رادیو ایران شروع به کار کرده و تاکنون با رادیوهای ایران، جوان، فرهنگ، صدای آشنا، اقتصاد، خانواده، کتاب، آوا و پیام همکاری داشته است.

در حال حاضر گوینده ی برنامه های :کوبه، مروارید شرق، صبح به وقت فرهنگ، چهارباغ، سمت و سو و عکاسخونه در رادیو فرهنگ است.

صفحات کتاب :
324
کنگره :
DS712
دیویی :
951/061
کتابشناسی ملی :
5861778
شابک :
978-600-8955-30-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه صورتگر چین