امتیاز
5 / 3.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
24,000
15%
ت 20,400

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من نوکر بابام نیستم

کتاب «من نوکر بابام نیستم» یک داستان ماجرایی است که  در یکی از روستاهای جنوب رخ می‌دهد؛ نویسنده اقرار کرده که اصل داستان مربوط به یکی از روستاهای کرمانشاه بوده است. بسته پولی از جیب پدری خسیس و سخت‌گیر در چاه مستراح می‌افتد و پدر تصمیم می‌گیرد یکی از بچه‌هایش را به زور در چاه بفرستد. بچه‌ها مقاومت می‌کنند و کشمکش بالا می‌گیرد.

نویسنده میگوید:« تمام ماجرا از پول آغاز و به پول ختم می شود، اما اشتباه می کنید اگر فکر کرده اید من از پول بدم می آید. دست کم توی این قصه حسابی با آن حس گرفته ام. اگر این کاغذ ده دوازده سانتی متری این گونه می توانند اشرف مخلوقات را سرکار بگذارد حتما حکمتی در آن نهفته است. پول گاهی مثل باقلوا شیرین و گاهی مثل زهرمار تلخ و کشنده است.»

دربارۀ نویسنده کتاب من نوکر بابام نیستم

احمد اکبرپور متولد ۹ مرداد ۱۳۴۹ در چاه‌ورز، لامرد، فارس است. مقطع کارشناسی در رشته روان‌شناسی در دانشگاه شهید بهشتی تهران به پایان رسانده. و هم زمان، به ادبیات علاقه پیدا کرده است. نخست، شیفته شعر شد و در کلاس‌های شعر قیصر امین پور و حسن حسینی شرکت کرد. ۲۳ ساله بود که اولین و آخرین مجموعه شعرش را با عنوان «مردمان عصر پنجشنبه» منتشر کرد. با گذشت زمان، اکبرپور به این نتیجه رسید که شاعر نیست، پس به جای شعر به داستان روی آورد و به کلاس‌های داستان نویسی هوشنگ گلشیری و دکتر رضا براهنی رفت.

در اواخر سال هفتاد، یک پژوهش دانشگاهی او را به شورای کتاب کودک کشاند. و تحت تأثیر زنده یاد منصوره راعی، نوش آفرین انصاری و مسعود ناصری به عضویت شورا در آمد و از آن پس به نوشتن برای کودکان و نوجوانان پرداخت.

نخستین کتابش برای نوجوانان با عنوان «دنیای گوشه و کنار دفترم» شامل دو داستان بلند بود که از سوی انتشارات خیام به چاپ رسید. بعدها دو داستان این کتاب را بازنویسی کرد و در دو کتاب جداگانه با عنوان‌های «امپراطور کلمات» و «رویاهای جنوبی» به چاپ رساند.

حضور تکنیکهای جدید داستان‌نویسی در محیطهای بومی، آثار او را متمایز کرده‌است. خلاقیت و نوآوری او در بازآفرینی و بازنویسی افسانه‌ها، فرهنگ کهن ایرانی را به زبانی تازه به گوش مخاطب نسل معاصر می‌رساند. طنز موجود در آثار وی، چه در کارهای صزفا طنز مانند واژه‌های نفهم، و چه آثار اجتماعی مانند من نوکر بابا نیستم، کودک و نوجوان و حتی مخاطب بزرگسال را به سمت خود کشانده‌است.

آثار او به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، چینی، کره‌ای و ترکی استانبولی ترجمه شده‌است. قطار آن شب و شب به خیر فرمانده در چندین کشور جهان به چاپ رسیده‌است.

 همچنبن دارنده جایزه کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قطار آن شب، دیپلم افتخار IBBY در پکن برای امپراتور کلمات، برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ برای کتاب من نوکر بابا نیستم، نامزد کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای کتاب من نوکر بابا نیستم، سال 1383، نامزد جایزه مهرگان برای کتاب من نوکر بابا نیستم، سال ۱۳۸۳ و نامزد بهترین رمان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کتاب من نوکر بابا نیستم، سال ۱۳۸۳

دربارۀ گوینده کتاب من نوکر بابام نیستم

محمد سلیمی مجری توانای صدا و سیما و برنامه سیمای خانواده است او فعالیت خود را از اواخر دهه هفتاد با برنامه نیمرخ شروع کرده است و سیمای نوجوان و خانه 47 را نیز برای گروه های سنی متفاوت نوشته و همچنین گویندگی آنها را بر عهده داشته است. سپس او در سال 1384 وارد برنامه سیمای خانواده شده و با بخش های آفتاب شرقی و با دل نوشته‌ها در مجموعه برنامه‌های گروه خانواده توانست جایگاه خود را تثبیت کند.


صفحات کتاب :
95
کنگره :
PIR7953 ‭/ک14‏‫‬‮‭م8 1393
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3644067
شابک :
978-964-369-108-0‮‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه من نوکر بابا نیستم