کتاب چشم های بسته و چشمه های کور (چاپی و pdf)

تطهیر با جاری قرآن 8: سوره کافرون

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
12,000
50%
ت 6,000
خرید چاپی
45,000
15%
ت 38,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چشم‌ های بسته و چشمه‌ های کور

کتاب «چشم‌های بسته، چشمه‌های کور»، اثر استاد علی صفائی‌حائری می‌باشد که به بررسی سوره‌ کافرون در قالبی نو و در مجموعه‌ی تطهیر در جاری قرآن می‌پردازد. این کتاب در انتشارات لیله‌القدر به چاپ رسیده است.

مجموعه تطهیر با جاری قرآن پیش از آنکه تفسیر باشد، جریان وجودی ماست؛ چراکه ما به هر اندازه جاری شویم و به طهارت برسیم، حقیقت سوره برایمان آشکارتر‌ می‌شود. در این نوشته، استاد علی صفایی‌حائری ما را به محضر سوره ‌کافرون‌ می‌برد و با طرح زمینه‌های آیات و جریان فکری وجودی‌مان در مسئله، سرّ تأکیدات و تکرار‌‌های پیچیده این سوره و روابط آیات آن را برایمان آشکار می‌گرداند؛ در این هنگام است که شکل خطاب سوره را با مخاطبان، مناسب یافته، جایگاه پیام آن را که معیار صف‌کشیِ مطرح‌شده در سوره است، درک‌ می‌کنیم. در این کتاب، راز خطاب رسول به کفار، خطابی با آن‌همه تحکم، آن‌هم در اوج قدرت کفار و ضعف ظاهری رسول، آشکار‌ می‌گردد و این سؤالات که «با کفار چه باید کرد؟ دوستی و مماشات یا دشمنی و قاطعیت؟ ارتباط یا جنگ و صف‌بندی؟» پاسخ داده خواهند شد.

گزیده کتاب چشم‌ های بسته و چشمه‌ های کور

این سوره را می توان با توجه به مخاطب (کافرها) و با تحلیل و بررسی کفر و با توجه به شکل خطاب و خصوصیات آن و با توجه به پیام و بار آن بررسی کرد. این سه قسمت مخاطب و شکل خطاب و پیام که به عبودیت در دو چهره نفی و اثباتش اشاره دارد، مجموعه‌ای را در برمی‌‌گیرد که می‌تواند توضیحی برای سوره و جوابی برای سئوال‌های گذشته و درس برای کسانی باشد که چشم‌بسته از آنچه که دارند، به هر کس می‌دهند و هر غذایی را جلوی هر کسی می‌گذارند. توجه به مخاطب در حکم‌ها و توجه به مراحلی که مخاطب مرور کرده، استفاده از احکام را از لغزش‌ها و اشتباه‌ها می رهاند...

صفحات کتاب :
98
کنگره :
‏‫‭BP۱۰۲/۹۸‏‫‭/ص۷چ۵ ۱۳۹۸
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۱۸
کتابشناسی ملی :
5649224
شابک :
978-964-7803-70-0
سال نشر :
1398
قیمت نسخه چاپی :
500000

کتاب های مشابه چشم های بسته و چشمه های کور