کتاب یک بعلاوه یک

از پرفروش ترین های نیویورک تایمز

امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
64,000
15%
ت 54,400
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یک بعلاوه یک

کتاب یک بعلاوه یک، اثر جوجو مویز، داستانی شگفت‌انگیز و پرکشش از شرح دلدادگی زنی خوش‌بین بعلاوه یک غریبه‌ی شکست خورده است، قصه‌ای روحیه‌دهنده و شوق‌انگیز که بی‌وقفه آن را خواهید خواند.

کتاب یک بعلاوه یک، داستان زندگی جسیکا توماس است. جسیکا مادری تنها است که کار مراقبت از دختر خودش و پسر همسرش بر دوش او است. همسرش آن‌ها را رها کرده است و حالا جسیکا با کار نظافت در هتل‌ها، خرج زندگی‌اش را درمی‌آورد. جسیکا تمام سعیش را می‌کند که زندگی خوبی برای بچه‌ها فراهم کند؛ دخترش که از رژ زدن معمولی هم متنفر است و در عوض عاشق ریاضی است و برای المپیاد آماده می‌شود. و پسری که حسابی عاشق آرایش کردن است.

جسیکا که به تازگی و به دلیلی احمقانه کارش را از دست داده است، با مرد ثروتمندی به نام اد نیکلاس آشنا می‌شود. اد در محل کارش اشتباهی کرده است و حالا مجبور است برای مدتی کارش را رها کند. او به محل زندگی جسیکا می‌رود تا مدتی را در ویلایش بگذراند. آشنایی آن‌ها، زندگی هر دو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اد نمی‌خواهد به کسی کمک کند، جسیکا هم نمی‌خواهد از کسی کمک بگیرد اما همیشه همه چیز مطابق تصور آدم‌ها پیش نمی‌رود...

جوجو مویز در کتاب یک به علاوه یک، نگاهی به زندگی مردم متفاوت دارد. مردمی از قشرهای مختلف اجتماعی. مردم فقیر و ثروتمند که در مسیر زندگی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. هر کدام با مشکلات خاص خودشان می‌جنگند و در تلاشند تا زندگی را مطابق میل خودشان پیش ببرند. قهرمان این داستان‌ هم مانند داستان دیگر جوجو مویز، من پیش از تو، زنی فقیر اما قوی است که با روحیه‌ای شاد به جنگ مشکلات رفته است. آشنایی او با مردی ثروتمند، باعث می‌شود تا مسیر زندگی هر دو تغییراتی کند.

گزیده کتاب یک بعلاوه یک

جس گاهی با خودش خیال‌پردازی می‌کرد که اگر مجبور نبود همیشه سر کار باشد، چگونه مادری می‌شد. برای بچه‌ها کیک درست می‌کرد و می‌گذاشت کاسه را بلیسند. بیشتر لبخند می‌زد. روی کاناپه می‌نشست و با آن‌ها حرف می‌زد. وقتی بچه‌ها سر میز آشپزخانه نشسته بودند و تکالیف مدرسه انجام می‌دادند، کنارشان می‌ایستاد، به اشکالاتشان جواب می‌داد و کمکشان می‌کرد تا بالاترین نمره‌ی ممکن را بگیرند.

صفحات کتاب :
561
کنگره :
‏‫‬‭PZ4‏‫‭/م8453ی453 1395
دیویی :
‏‫‬‭823/92
کتابشناسی ملی :
4100205
شابک :
978-600-384-022-5
سال نشر :
‏‫1395

کتاب های مشابه یک بعلاوه یک