امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
40,000
15%
ت 34,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شکار کرکس ها

کتاب شکار کرکس ها توسط محمد ستاری وفایی نوشته شده است. این کتاب در قالب یک داستان اصلی که به عنوان زمینه سعی در توضیح نحوه و ضرورت تشکل قرارگاه مهندس در طول جنگ را دارد. داستانی از سنگرسازان جهاد سازندگی که بزرگ‌ترین پل تاکیتکی تاریخ جنگ‌های دنیا به نام خیبر را طراحی و اجرا نمودند.

ماجراهایی داستانی و مستند که از جبهه‌های غرب کشور آغاز می‌شود و پایان آن به عملیات خیبر می‌رسد. در کنار آن چند روایت از حوادث قبل از پیروزی انقلاب و جریان درگیری با گروهک دموکرات در منطقۀ غرب کشور هم آمده است. ازجمله آثار محمد ستاری وفایی نویسنده کتاب شکار کرکس ها می‌توان به شبیخون به خفاش، داستان انقلاب، شکاف و... اشاره کرد.

گزیده کتاب شکار کرکس ها

در جریان تعیین شکل حکومت در ایران حضرت امام دستور دادند باید در دهمین و یازدهمین روز فروردین پنجاه و هشت، یعنی در چهل و هشتمین روز پیروزی انقلاب، همه پرسی شکل حکومت در ایران انجام گیرد. تحلیلگران سیاسی کارکشته ی دنیا این حرکت را حرکتی هوشمندانه تحلیل کردند که انقلاب اسلامی هنوز چهل و هشت روز از پیروزی اش نگذشته، شکل نظام را به همه پرسی گذاشت و با رأی مثبت نود و هشت و دو دهم درصد مردم مسلمان و انقلابی ایران، در روز پنجاهم پیروزی انقلاب شکل حکومتی نظام اسلامی ایران مشخص و تثبیت شد.

امام بلافاصله دستور فراهم کردن مقدمات انتخابات خبرگان قانون اساسی را صادر کردند. جهان استکبار در بهت فرو رفته بود و از اقدامات آن ها معلوم بود که دارند منفعل عمل می کنند و ابتکار عمل از دستشان خارج شده است. البته این بدان معنا نبود و نیست که آن ها لحظه ای از مخالفت وکارشکنی دشمنانه شان با انقلاب اسلامی دست برداشته باشند، نه، چنین تفکری ساده انگاری و احمقانه است. حقیقت آن است که آن ها در مقابل تدابیر و مدیریت انقلاب نمی توانستند حرکت همهجانبه و منسجمی را برنامه ریزی و پیاده کنند.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
448
کنگره :
‏‫‭PIR8095‭ /ت237‏‫‭ش8 1398‬
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5104833
شابک :
978-600-8857-31-0

کتاب های مشابه شکار کرکس ها