امتیاز
5 / 4.5
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,500
خرید چاپی
35,000
15%
ت 29,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

آنچه در کتاب و آنکه دیرتر آمد می خوانید گوشه ای است از کرامات بی نهایت حضرت صاحب الزمان علیه السلام ولی عصر از کتاب نجم الثاقب، که نشان می دهد مولایمان هیچ گاه ما را از یاد نبرده، با بزرگواری گوشه چشمی به درماندگان نموده است. امید است با عمل به دستورات خداوند متعال و ائمه معصومین علیهم السلام لیاقت شناخت واقعی مولایمان را داشته، به وظایفمان در عصر غیبت عمل کنیم.

معرفی کتاب و آنکه دیرتر آمد

کتاب و آنکه دیرتر آمد داستان بلندی است که در زمان کمتر از یک ساعت می‌توانید آن را بخوانید. الهه بهشتی در این کتاب  ماجرا واقعی تشرف محمود فارسی و دوستش احمد را به محضر اما م عصر (عجل‌الله) روایت می‌کند. نویسنده داستان دیدار این  دو نوجوان سنی را از کتاب ارزشمند نجم الثاقب  نوشتۀ خاتم المحدثین میرزا حسین نوری برگرفته است. کتاب و آنکه دیرتر آمد در سال 1396 توسط نشر جمکران روانۀ بازار شد. زبان کتاب آن‌قدر روان و شیرین است  که  تا به امروز ده‌ها بار تجدید چاپ شده است.  

داستان بلند و آنکه دیرتر آمد بر مبنای یکی از وقایعی که در کتاب نجم الثاقب ثبت شده است، با موضوع ملاقات یکی از بنده های خوب خدا با حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) و عنایت و توجه ویژه حضرت به شیعیانشان به رشته تحریر درآمده است.

خلاصه کتاب و آنکه دیرتر آمد 

ماجرای کتاب از زبان میرزا حسین روایت می‌شود. میرزا در برهه‌ای از زمان دچار مریضی سختی می‌شود. در آن دوران  نذر می‌کند اگر بار دیگر لباس عافیت تن کند 14 حکایت از وصف حال ائمه را کتابت کند. دعای میرزا اجابت می‌شود و او طی 14 ماه اقدام به نگارش حکایت‌ها می‌کند. اما برای روایت چهاردهم به مشکل برمی‌خورد و نتیجۀ جست‌وجوهایش به جایی نمی‌رسد. تا اینکه در مجلسی به‌طور اتفاقی از زبان پیرمردی ماجرای عجیب محمود فارسی و دوستش را می‌شنود. 
میرزا که حالا حکایت چهاردهمش را پیداکرده برای شنیدن کامل چندوچون ماجرا بی‌تاب می‌شود. همان روز پیرمرد را مجبور می‌کند به خانه محمود فارسی بروند. وقتی به خانۀ او می‌رسند محمود ماجرای تشرفش به محضر امام زمان را برای میرزا تعریف می‌کند. محمود فارسی که حالا مردی جاافتاده و صاحب اولاد است ماجرای دیداری را که در نوجوانی تجربه‌اش کرده با جزئیات برای میرزا می‌گوید. محمود آن موقع نوجوانی سنی بوده که خیلی هم در قیدوبند مذهب نبوده است. کتاب و آنکه دیرتر آمد ماجرای این دیدار و تغییر مسیر زندگی محمود فارسی و تبدیل‌شدنش به یکی از عاشقان امام عصر (عجل‌الله) را روایت می‌کند. 

کتاب و آنکه دیرتر آمد  برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب و آنکه دیرتر آمد برای تمام علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و دینی جذاب خواهد بود. همچنین می‌تواند علاقه‌مندان به حوزۀ مهدویت را هم راضی کند.   

نویسندۀ کتاب و آنکه دیرتر آمد را  بیشتر بشناسیم. 

الهه بهشتی متولد 1347 است. بیشتر آثارش جزء داستان‌های بلند هستند. رایحۀ ماه، تیغ و مهتاب، عهد دل، قالب تهی کن، دست‌های سبز بارانی، سرود سرخ انار از دیگر آثار این نویسندۀ ایرانی است.  

بخش‌هایی از کتاب و آنکه دیرتر آمد

سیزده حکایت را نوشتم؛ اما چهاردهمین حکایت را که شایستۀ شأن ائمه (ع) باشد، نیافتم. ناامید بودم که چطور نذرم را ادا کنم. تا اینکه یک روز مانده به تمام شدن مهلت، به مجلسی دعوت شدم. رغبتی به رفتن نداشتم، اما رفتم؛ چون در جمع بودن مرا از خودخوری بازمی‌داشت و عجیب آنکه در آنجا حکایتی بسیار غریب شنیدم که برای مردی به نام «محمود فارسی» رخ داده بود؛ اما چون در جزئیات واقعه اختلاف‌نظر بود و من که از خوشی یافتن چهاردهمین حکایت سر از پا نمی‌شناختم، عزم جزم کردم هر طور شده همان روز از زبان محمود فارسی ماجرا را بشنوم؛ به‌خصوص که فهمیدم منزلش در همان شهر و حتی همان نزدیکی است. 
پس به اصرار از مسلم که حکایت محمود فارسی را شرح داده بود، خواستم مرا به خانۀ او ببرد. از مسلم انکار که: «وقت گیر آورده‌ای... مثلاً ما مهمان هستیم و باشد فردا... پاهایم رنجور است و ...» و از من اصرار که «فردا دیر است و نذرم فنا می‌شود و ... » عاقبت رضایت داد و به راه افتادیم. راست می‌گوید؛ پیرمرد است زنده‌دل؛ اما پاهایش رنجور است. هم آهسته می‌آمد، هم قدم‌به‌قدم می‌ایستاد و با رهگذران خوش‌وبش می‌کرد.  

کتاب و آنکه دیرتر آمد pdf 

نسخۀ الکترونیکی کتاب و آنکه دیرتر آمد را می‌توانید از طریق اپلیکیشن فراکتاب تهیه کنید. نسخۀ موجود در فراکتاب در قالب EPUB است که نسبت به pdf دارای مزایای بسیاری است. در قالب EPUB امکان شخصی‌سازی نوع فونت، اندازۀ آن و رنگ پس‌زمینه وجود دارد تا تجربۀ لذت‌بخش‌تری از خواندن نسخۀ الکترونیکی نصیبتان شود. 

خرید کتاب و آنکه دیرتر آمد

از طریق نرم‌افزار فراکتاب می‌توانید علاوه بر نسخۀ الکترونیک، نسخۀ فیزیکی کتاب را هم تهیه کنید. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در کمترین زمان ممکن سفارش‌هایتان را به دستتان برسانیم. برای کاهش هزینه کتاب‌هایتان می‌توانید از کد تخفیف‌های مختلفی استفاده کنید. در ضمن اگر سبد خریدتان به سقف مشخصی برسد هزینۀ ارسال به سراسر ایران رایگان خواهد بود. اگر تصمیم به خرید کتاب و آنکه دیرتر آمد دارید همین حالا دکمۀ خرید را لمس کنید. 

خرید کتاب و آنکه دیرتر آمد

مشخصات کتاب و آنکه دیرتر آمد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب جمکران
نویسنده: الهه بهشتی
تعداد صفحه: 51
موضوع: داستان بلند ملاقات با صاحب الزمان (عجل الله)
قالب: الکترونیک و چاپی

 

دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۶۸
کتابشناسی ملی :
۵۷۱۹۰۳۹
شابک :
978-964-6705-10-4
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
51
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۵۱/۳۵

کتاب های مشابه و آنکه دیرتر آمد