نظر شما چیست؟
اندیشمندان و ارادتمندان آن حضرت در طول سال های متمادی که از وقوع آن واقعه دردناک می گذرد، همواره کوشیده اند محملی بیابند که پیام آن حادثه عظیم را به ساده ترین زبان ممکن به گوش شنوندگان در اعصار مختلف برسانند. در این میان، تالیف کتاب هایی با موضوع عاشورا و رویدادهای پیرامونی آن که بتواند با مخاطبان عصر خود ارتباط تنگاتنگی برقرار کند، از جمله دغدغه های اصلی نویسندگان هر عصری بوده که خوشبختانه تابه حال در این زمینه کتاب های متعددی تالیف و به چاپ رسیده است.
مجموعه 10 جلدی «قصه کربلا» کاری متفاوت در حوزه داستان نویسی معاصر درباره واقعه عاشورا است که با گزینش وقایع تاثیرگذار از رویداد بزرگ تاریخ شیعه به روایت گوشه هایی از آن واقعه پرداخته است.
نویسنده در این کتاب، با بهره گیری از وقایع عاشورا به خلق داستان های کوتاه درباره امام حسین (ع) و یاران باوفایش در واقعه عاشورا پرداخته است.
قصه کربلا با تمام بلاهایش فصلی دارد برای یک تبسم، فصلی برای این که زینب بداند حسین مثل پدر و برادر بزرگ ترش حداقل از پشت خنجر نمی خورد، فصل سربلندی شیعه، فصلی برای فهمیدن معنای یاری. این فصل قصه کربلا بوی وفا می دهد، فصل یاران.
صفحات کتاب :
79
کنگره :
‫PIR8174‭‬‭ /ز784‫‬‭‬‭ف67 1388
دیویی :
‫‬‭‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
1796365
شابک :
978-964-6848-47-4
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه فصل یاران