کتاب چراغ هدایت pdf

مجموعه سخنرانی آیت الله محمد شجاعی

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
مجموعه حاضر متن بازنویسی شده سخنرانی های آیت الله محمد شجاعی است که به بررسی و بیان دلایل و درس های قیام امام حسین(ع)، تاثیرگذاری شخصیت های عاشورایی و حماسه سازان این قیام می پردازد.

آیت الله محمد شجاعی محقق، نویسنده و مدرس عرفان اسلامی و از علمای علم اخلاق است و اثر حاضر هشتمین مجلد از آثار اوست. وی سال هاست که در پرتو خورشید تعالیم انبیاء و بهره گیری از آیات و روایات به تربیت شاگردانش می پردازد.

کتاب «چراغ هدایت» در 7 فصل به نگارش درآمده است. فصل اول با عنوان «حسین(ع) بنده بی مانند خدا» با فرازی از زیارت مطلقه امام حسین(ع) شروع می شود و آیت الله شجاعی با ترجمه این زیارت، گوشه ای از راه بندگی امام حسین(ع) را شرح داده است.

در فصل دوم خواننده با ثواب گریه برای امام حسین(ع) آشنا می شود که در بیان آن احادیث و روایات زیادی نیز از سوی آیت الله شجاعی بیان شده است.

فصل سوم نیز در راستای فصل قبل، ثواب زیارت امام حسین(ع) را بیان کرده و از اجر و پاداشی که خداوند بر این زیارت قرار داده است سخن به میان می آورد.

فصل چهارم کتاب مکارم اخلاقی و فضائل وجودی حضرت امام حسین(ع) را از منظر احادیث و روایات مورد بررسی قرار می دهد.

فصل پنجم با عنوان «خون سیدالشهداء و اشتداد غضب الهی»، قیام سید الشهدا (ع) را برای خوانندگان بازگو می کند.

دو فصل آخر با نام های «هل من ناصر ینصرنی» و «قیام مختار ثقفی» به زوایای مختلف قیام امام حسین(ع) و حوادث بعد از آن که مربوط به قیام مختار ثقفی است می پردازد.

در صفحات پایانی کتاب هم تذکراتی درباره محرم و حضور در مجالس پر برکت این ماه را با منابع و ماخذ مختلف بیان شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

ثارالله یعنی خون خدا. هم خون خدا و هم خونی است که خداوند طلبکار آن است. در عالم دو خون به راه افتاده؛ یکی خون سید الشهدا ء یکی هم خونخواهی آن از ناپاکان. یکی خون پاکی که از سید الشهداء ریخته شد و بقیه تبع آن هستند همچون خون انبیائی که از قبل از ایشان بر زمین جاری شده یا هر خون پاکی که بعد از ایشان تا روز قیامت بر زمین جاری می شود، که همه این ها جوشش یک خون بیشتر نیست که همان خون خداست.
صفحات کتاب :
130
کنگره :
BP41/4‫‬‭/ش3چ4 1391
دیویی :
297/953
کتابشناسی ملی :
2992356
شابک :
978-964-12-0237-0
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه چراغ هدایت