× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
1 / 3

غایب بزرگ مدرسه (جلد دوم)

کند و کاو اخلاقی، راهنمای مربی برای داستان لیزا و لیلا

موضوعات


خرید کتاب غایب بزرگ مدرسه (جلد دوم)

نوع محصول: کتاب‌الکترونیکی
حجم دانلود: 2.2 مگا بایت
صفحات کتاب : 380
8,000 تومان
افزودن به سبد خرید

خلاصه اثر

پدربزرگ میلی از راه می‏رسد و آشکارا آماده است که برای مدت نامعلومی با خانوادة میلی بماند. در ابتدا میلی با پدربزرگش راحت نیست و نمی‏داند چگونه با او صحبت کند اما به‌زودی آن‌ها دوستان نزدیکی می‏شوند. آن‌ها با یکدیگر دربارة پابلو صحبت می‏کنند و میلی کشف می‏کند که پدربزرگش چیزهای زیادی دربارة انواع بازی‏ها می‏داند و به نظر می‏رسد از ماجراهایی که در سازمان حفاظت محیط ‏زیست برایش پیش آمده است داستان‏های زیادی برای گفتن دارد. آن‌ها به دیدن باغ‏وحش می‏روند و لیزا را هم با خودشان می‏برند. گردش لذت‏بخشی است و میلی مخصوصاً از جفت‏گیری بابون (میمون)ها هیجان زده می‏شود، اما وقتی پدربزرگ میلی از این صحبت می‏کند که ازدواج و جدایی به هم مربوط‌اند، میلی تحریک می‏شود پرسشی که از زمان آمدن پدربزرگش ذهنش را مشغول کرده بود بپرسد...

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

صفحات کتاب : 380

کنگره : B52‫‭/ل9غ2 1393

دیویی : 107/1

کتابشناسی ملی : 3632137

شابک : 978-964-426-765-9

سال نشر : 1394

فهرست

فصل ششم
سرآغاز 355
قسمت سیزدهم: لیزا به خرید می‏رود
ایدة اصلی 1: چرا بزرگ ترها و بچه‏ها با هم اختلاف دارند؟
تمرین: اختلاف‏های بزرگ سالان و کودکان
ایدة اصلی 2: ترجیح
تمرین: ترجیحات و رفتار
تمرین: مقایسه و ترجیح
ایدة اصلی 3: واژة «درست»
تمرین: معانی «نادرست» و «درست»
تمرین: تمایز میان «درست» و «حق»
ایدة اصلی 4: آیا چیزی که همه فکر می‏کنند درست است واقعاً درست است؟
تمرین: آیا چیزی که همه فکر می‏کنند درست است واقعاً درست است؟
ایدة اصلی 5: فرد چیست؟
طرح بحث: منحصر به فرد بودن به چیست؟
تمرین: آیا «درست» است که هر چیزی به تحقق فردیت کسی کمک می‏کند؟
ایدة اصلی 6: کشف هویت کسی
طرح بحث: کشف هویت خود
تمرین: من کیستم؟
قسمت چهاردهم: بازی بیسبال
ایدة اصلی 1: انصاف چیست؟
طرح بحث: انصاف
تمرین: انصاف چیست؟
طرح بحث: انصاف چیست؟
ایدة اصلی 2: چهار دلیل برای این که چرا میکی اشتباه می‏کند؟
تمرین: تشخیص استدلال‏های هادی
تمرین: تشخیص استدلال‏های عملی
ایدة اصلی 3: پاسخ تند میکی
تمرین: حقوق مالکیت
ایدة اصلی 4: قواعد و انصاف
تمرین: قواعد و انصاف
ایدة اصلی 5: آیا رفتار هری درست بود؟
طرح بحث: کی وظیفه داریم اعتراض کنیم؟
ایدة اصلی 6: آیا هر کار عادلانه‏ای درست و هر کار درستی عادلانه است؟
تمرین: عادلانه یا درست؟
تمرین: درست و عادلانه
ایدة اصلی 7: آیا عدالت و درستی همواره سازگارند؟
طرح بحث: آیا عدالت و درستی همواره سازگارند؟
ایدة اصلی 8: حقوق در برابر امتیازات
تمرین: حقوق، الطاف، و وظایف
ایدة اصلی 9: آیا قوانین تنها برای موارد عادلانه کاربرد دارند؟
تمرین: آیا قوانین برای این که به ما بگویند چه چیزی درست است نیز کاربرد دارند؟
ایدة اصلی 10: آیا علیه هر کار غیر عادلانه‏ای قانونی وجود دارد؟
طرح بحث: آیا قوانینی علیه هر چیز غیر عادلانه وجود دارد؟
تمرین: چه کاری عادلانه است و چه کاری از سوی قانون ممنوع شده است؟
ایدة اصلی 11: زندگی با دیگران و زندگی با خود
تمرین: زندگی با دیگران و زندگی با خود
قسمت پانزدهم: میلی و پدربزرگش به دیدن بابون‏ها می‏روند
ایدة اصلی 1: جدایی و ازدواج
طرح بحث: جدایی و ازدواج
تمرین: جدایی و ازدواج
ایدة اصلی 2: آیا باید معیارهای دوگانه وجود داشته باشند؟
تمرین: آیا باید معیارهای دوگانه وجود داشته باشند؟
ایدة اصلی 3: آیا چیزی می‏تواند دلیل خودش باشد؟
تمرین: آیا چیزی می‏تواند دلیل خودش باشد؟
ایدة اصلی 4: تغییرات طبیعی
طرح بحث: رشد و استعدادهای در حال شکوفایی
طرح بحث: تمرین و رشد شخصی
طرح بحث: طبیعی چیست؟
ایدة اصلی 5: آینه و سایر اشیای منعکس کننده
طرح بحث: آینه و سایر اشیای منعکس کننده
فصل هفتم
سرآغاز
قسمت شانزدهم: لیزا یاد گذشته‏ها می‏کند
ایدة اصلی 1: همکاری خانوادگی
تمرین: همکاری خانوادگی
ایدة اصلی 2: ارتباطات میان نسلی
طرح بحث: بهبود ارتباطات بین نسلی
تمرین: ارتباطات بین نسلی
ایدة اصلی 3: گردهمایی‏هایی فامیلی
تمرین: گردهمایی‏های فامیلی
ایدة اصلی 4: تخیل
تمرین: تخیل
ایدة اصلی 5: آیا در قبال محیط‏ زیست اطراف‏مان مسئولیت داریم؟
طرح بحث: آلودگی
ایدة اصلی 6: معنای آتش
طرح بحث: آتش
ایدة اصلی 7: آیا قدیم‏ها همه چیز بهتر بود؟
تمرین: روزهای خوب گذشته؟
ایدة اصلی 8: یادآوری خاطرات دور و نزدیک
طرح بحث: یادآوری گذشته
تمرین: استفاده از معیارها برای خاطرات
ایدة اصلی 9: «وقتی بزرگ شدی می‏خواهی چه کاره شوی؟»
تمرین: پرسش‏هایی که متضمن پیش‏فرض‏هایی است‏
ایدة اصلی 10: پیش‏بینی آینده
طرح بحث: آینده
ایدة اصلی 11: احساس حقارت
طرح بحث: احساس حقارت
ایدة اصلی 12: یاد گذشته
طرح بحث: یاد گذشته
ایدة اصلی 13: خودشناسی
طرح بحث: خودشناسی
ایدة اصلی 14: آیا ممکن است قوانین بد باشند؟
تمرین: آیا ممکن است قوانین بد باشند؟
ایدة اصلی 15: درنظرگرفتن پیامدها
تمرین: درنظرگرفتن پیامدها
ایدة اصلی 16: اطاعت از قانون فقط به این خاطر که قانون است
تمرین: پیروی از قانون صرفاً به خاطر خود قانون
ایدة اصلی 17: پیامدهای عمل و پیامدهای قانون
تمرین: قضاوت دربارة پیامدهای ناشی از اعمال
تمرین: قضاوت دربارة پیامدهای قواعد
ایدة اصلی 18: آیا بعضی سؤال ها سؤال‏های غیر ممکن‏اند؟
تمرین: آیا برخی پرسش‏ها پرسش‏های غیر ممکن‏اند؟
تمرین: آیا می‏توان پرسش‏های «اخلاقی» را از پرسش‏های «نااخلاقی» متمایز کرد؟
قسمت هفدهم: پدر لیزا کارش را از دست می‏دهد
ایدة اصلی 1: آیا می‏دانید می‏خواهید چه کسی باشید؟
تمرین: آیا می‏دانید می‏خواهید چه کسی باشید؟
تمرین: شغل اصلی و مشغولیت‏های فرعی
ایدة اصلی 2: تلاش برای آفرینش اثر هنری
تمرین: تلاش برای آفرینش اثر هنری
ایدة اصلی 3: ترس از این که کسی نقاشی‏مان را بکشد
طرح بحث: دیدگاه تان دربارة این که نقاشی‏تان کشیده شود یا از شما عکس گرفته شود چیست؟
ایدة اصلی 4: خوشگلی و زیبایی
تمرین: هنر چیست؟
طرح بحث: خوشگلی و زیبایی
ایدة اصلی 5: فهم این که چه چیزی به‏ لحاظ زیبایی‏شناسی درست و چه چیزی غلط است
طرح بحث: فهم این که چه چیزی به لحاظ زیبایی‏شناسی غلط است
ایدة اصلی 6: کامل
طرح بحث: جزء و کل
طرح بحث: کامل
ایدة اصلی 7: کمال به مثابة تصوری از کلیت زندگی
طرح بحث: آیا می‏توان مفهوم کمال را به زندگی کسی اطلاق کرد؟
ایدة اصلی 8: درست، کامل، و خوب (= منصفانه)
تمرین: درست، کامل، و منصفانه
ایدة اصلی 9: به ‏وجودآوردن ارتباط
تمرین: کشف ارتباطات و ایجاد آن ها
ایدة اصلی 10: پیامدهای ازدست دادن شغل
طرح بحث: پیامدهای ازدست دادن شغل
ایدة اصلی 11: مرگ والدین
تمرین: مرگ والدین
فصل هشتم
سرآغاز
قسمت هجدهم: آیا همیشه می‏توانیم مطالب کتاب‏ها را باور کنیم؟
ایدة اصلی 1: چگونه دربارة سن کسی داوری کنیم؟
تمرین: چگونه دربارة سن کسی داوری کنیم؟
ایدة اصلی 2: چه زمان کسی را می‏شناسیم؟
طرح بحث: شناخت و آشنایی
ایدة اصلی 3: سیگارکشیدن
طرح بحث: سیگارکشیدن
ایدة اصلی 4: آیا رفتارهای زیان‏آوری وجود دارند که جامعه با آن ها مدارا می‏کند اما مانع آن ها نمی‏شود؟
تمرین: آیا رفتار‏های نادرست همیشه زیان‏آورند و رفتارهای زیان‏آور همیشه نادرست اند؟
تمرین: رفتار نامعقول
تمرین: انگیزه‏های سرپیچی
تمرین: انگیزه‏های فرمان بری
ایدة اصلی 5: آیا کنش‏های بی‏ضرری هست که جامعه مانع آن ها می‏شود؟
طرح بحث: انجام کارهای ممنوع
تمرین: آیا ممکن است برخی دستورها صادقانه نباشند؟
ایدة اصلی 6: چگونه یاد بگیریم چه کاری درست است؟
طرح بحث: آیا مدرسه به ما کمک می‏کند یاد بگیریم چه چیزی درست است؟
تمرین: آیا خانواده‏ها به ما کمک می‏کنند یاد بگیریم چه چیزی درست است؟
ایدة اصلی 7: آیا همه دیوانه‏اند؟
تمرین: آیا ممکن است همه دیوانه باشند؟
ایدة اصلی 8: آیا پیشرفت اخلاقی وجود دارد؟
تمرین: پیشرفت اخلاقی
ایدة اصلی 9: آیا کتاب‏های درسی همیشه درست می‏گویند؟
طرح بحث: آیا کتاب‏های درسی همیشه درست می‏گویند؟
تمرین: چه چیزی را می‏توانیم مسلم بگیریم؟
تمرین: فرض‏های اساسی کندوکاو
ایدة اصلی 10: آیا نظام‏ها همواره تحت کنترل اند؟
تمرین: افسانه‏ﻫایی دربارة یک نظام خارج از کنترل بیافرینید
ایدة اصلی 11: دانستن و عمل کردن
تمرین: دانستن و عمل کردن
ایدة اصلی 12: چگونه کسی برای فهمیدن تلاش می‏کند؟
تمرین: کوشیدن
قسمت نوزدهم: ساکی لیزا را دلداری می‏دهد
ایدة اصلی 1: چگونه بدانیم دیگری چه احساسی دارد؟
تمرین: چگونه بدانیم دیگری چه احساسی دارد؟
ایدة اصلی 2: دلداری دادن
تمرین: دلداری دادن 532
ایدة اصلی 3: آیا هر کسی شایستة مردن است؟
تمرین: شایسته بودن و شایستة مرگ بودن
ایدة اصلی 4: آیا کامل شدن طبیعی است؟
تمرین: آیا کامل شدن طبیعی است؟
ایدة اصلی 5: آیا چیزهایی که از دست می‏رود قابل مقایسه است؟
تمرین: آیا چیزهایی که از دست می‏رود قابل مقایسه است؟
تمرین: مقایسة ازدست دادن‏ها
ایدة اصلی 6: اهمیت داشتن
طرح بحث: اهمیت داشتن
تمرین: مترادف برای «چیزهایی که اهمیت دارند»
ایدة اصلی 7: آرزوداشتن
طرح بحث: آرزوداشتن
ایدة اصلی 8: چه چیز موجب تفاوت می‏شود؟
تمرین: تفاوت‏ها
ایدة اصلی 9: دوستی
طرح بحث: دوستی
قسمت بیستم: مسابقة زیبایی در مدرسه
ایدة اصلی 1: وفاداری
تمرین: معنای وفاداری
طرح بحث: وفاداری و عمل متقابل
ایدة اصلی 2: آیا فضیلت‏هایی هست که زیادداشتن‏شان بلامانع باشد؟
تمرین: آیا «حد وسطی» وجود دارد؟
تمرین: آیا صفاتی اخلاقی سراغ دارید که بسیار زیادداشتن‏شان خوب یا بسیار کم داشتن‏شان بد باشد؟
ایدة اصلی 3: آقای پارتریج بین جنسیت های مختلف تبعیض می گذارد
طرح بحث: تحت چه شرایطی تبعیضْ جنسیتی است؟
تمرین: واژه‏ﻫای با بار جنسیتی
ایدة اصلی 4: معیارهای موفقیت شخصی
تمرین: معیارهای موفقیت شخصی
ایدة اصلی 5: ارزش نظرسنجی
طرح بحث: ارزش نظرسنجی
ایدة اصلی 6: درجه‏بندی
تمرین: درجه بندی
ایدة اصلی 7:آیا گذشته می‏تواند برای توجیه آینده به‏ کار رود؟
طرح بحث: تاریخ چیست؟
ایدة اصلی 8: آرمان چیست؟
تمرین: آرمان ها
تمرین: آرمان‏ها و هدایت رفتار
ایدة اصلی 9: چگونه معیارها مشخص می‏کنند چه چیز مصداق هوش و چه چیز مصداق زیبایی است؟
تمرین: آیا بعضی از تفاوت‏ها قابل اندازه گیری است و برخی دیگر چنین نیست؟
ایدة اصلی 10: آموزش چیست؟
طرح بحث: آموزش چیست؟
طرح بحث: آموزش و مدرسه رفتن
ایدة اصلی 11: نقش دانش‏آموزان در مدیریت مدرسه
تمرین: دانش آموزان دربارة مدیریت مدرسه می‏گویند
ایدة اصلی 12: مفهوم معیار
تمرین: معیارها به مثابة استانداردهای سنجش کمّی
تمرین: معیارها به مثابة استانداردهای سنجش کیفی
ایدة اصلی 13: رویه‏ها
تمرین: اندر حکایت رویه‏ها
ایدة اصلی 14: درجه‏بندی آدم‏ها
تمرین: چگونه دربارة شخصیت و منش داوری می‏کنیم؟
ایدة اصلی 15: آیا کلمه‏ها زنده‏اند؟
تمرین: دربارة لیزا
تمرین: این کلمه‏ها! آن ها زنده‏اند!
فصل نهم
سرآغاز
قسمت بیست و یکم: به میکی حملة مسلحانه می‏شود
ایدة اصلی 1: خالکوبی
تمرین: خالکوبی‏‏ها بیان گر چه چیزی هستند؟
ایدة اصلی 2: آیا اگر نسبت به چیزی احساس خوبی داشتیم، لزوماً درست است؟
طرح بحث: آیا احساس خوشایند به چیزی دلیل بر درستی آن است؟
ایدة اصلی 3: نسبی گرایی
طرح بحث:آیا ممکن است انجام کاری برای فردی درست و انجام همان کار برای فردی دیگر خطا باشد؟
ایدة اصلی 4: لیزا استدلال نقض می آورد
تمرین: آیا بدیلی برای نسبی گرایی وجود دارد؟
ایدة اصلی 5: پرسش هری
تمرین: آیا ممکن است چیزی «احساس خوبی برانگیزد چون خوب است»؟
ایدة اصلی 6: آیا موفقیت یا شکست معیار درستی یا نادرستی است؟ اصل میکی
طرح بحث: آیا موفقیت معیار درستی و شکست معیار نادرستی است؟
ایدة اصلی 7: اصل مارک
تمرین: اصل مارک
ایدة اصلی 8: اصلاحیة لیزا: معیار متناسب بودن
طرح بحث: معیار متناسب بودن
ایدة اصلی 9: آیا نظریات وقتی ‏درست‏اند که به کار آیند؟
طرح بحث: کارایی نظریات
ایدة اصلی 10: استفاده از منطق در مواجهه با موضوعات اخلاقی
تمرین: استفاده از منطق صوری در اخلاق
تمرین: استفاده از استدلال در کندوکاو اخلاقی
قسمت بیست و دوم: درسی که لیزا گرفت
ایدة اصلی 1: سواری مُفتی
تمرین: سواری مفتی
ایدة اصلی 2: تعارض بین افکار و احساسات
تمرین: احساسات متعارض
تمرین: افکار متعارض
ایدة اصلی 3: نظم بخشیدن به احساسات و رفتار
تمرین: نظم بخشیدن به احساسات و رفتار
ایدة اصلی 4: تمرین و اجرا
طرح بحث: تمرین، آمادگی، و اجرا
ایدة اصلی 5: تمهیدات و آمادگی
تمرین: تمرین و آمادگی
فصل دهم
سرآغاز
قسمت بیست و سوم: قایق‏سواری
ایدة اصلی 1: برخورداری از حق دانستن
تمرین: برخورداری از حق دانستن
ایدة اصلی 2: علت جداشدن آقای اسپنس
تمرین: علل ترک گفتن
ایدة اصلی 3: اگر نظریه‏ای در باب صدق نداشته باشیم، می‏توانیم بدانیم چه چیزی درست است؟
تمرین: در باب داشتن یک نظریة صدق
ایدة اصلی 4: نظریه‏های صدق
تمرین: نظریات صدق
ایدة اصلی 5: نظریة مطابقت در باب صدق
(نظریة مارک)
تمرین: معنای «مطابقت»
تمرین: نظریة صدق مارک: صدق به‏ واسطة مطابقت
ایدة اصلی 6: نظریة انسجام (نظریة تونی)
طرح بحث: نظریة انسجام
ایدة اصلی 7: نظریة عمل‏گرایی در باب صدق (نظریة لیزا)
تمرین: نظریه‏های صدق
طرح بحث: آیا واقعیت را کشف می‏کنیم یا آن را اختراع می‏کنیم؟
قسمت بیست و چهارم: کابل و زنجیر
ایدة اصلی 1: بی ملاحظه و بی فکر
طرح بحث: بی فکری و بی ملاحظگی
تمرین: بی فکرانه عمل کردن
ایدة اصلی 2: انجام کار درست در زمان درست
تمرین: انجام کار درست در زمان درست
ایدة اصلی 3: «من از بقیه کمترم؟»
تمرین: برتری، کمتربودن، و برابری
ایدة اصلی 4: استفاده ار معیارهای چندگانه
تمرین: استفاده از معیارهای چندگانه در ارزیابی عملکردهای مهارتی
تمرین: استفاده از معیارهای چندگانه در تحلیل الگو
ایدة اصلی 5: چگونه مدرسه تصمیم می‏گیرد که چه چیزی در درجه‏بندی دانش‏آموز مهم است؟
تمرین: رتبه‏بندی معیارهای مدرسه برای نمره‏دهی
ایدة اصلی 6: زنجیر و کابل
تمرین: زنجیر و کابل
ایدة اصلی 7: رفتار با کسی به منزلة یک شخص
تمرین: به منزلة یک شخص تلقی شدن
ایدة اصلی 8: پیش فرض‏های میلی دربارة روابط والدین ـ کودک
تمرین: تشخیص پیش‏فرض‏ها
ایدة اصلی 9: «چه کسی دیوانه است؟»
طرح بحث: سلامت عقل و دیوانگی
ایدة اصلی 10: کوپرنیک
تمرین: کوپرنیک
فصل یازدهم
سرآغاز
قسمت بیست و پنجم: دوست بودن و دوست داشتن
ایدة اصلی 1: نظریة میلی
تمرین: نظریة میلی
تمرین: عدالت، دوستی، و دوست داشتن
ایدة اصلی 2: آیا انسان ها می‏توانند با حیوانات دوست باشند؟
طرح بحث: دربارة دوستی
تمرین: آیا انسان ها می‏توانند با حیوانات دوست باشند؟
ایدة اصلی 3:آیا می‏توانید دوستان تان را دوست داشته باشید؟
طرح بحث: آیا می‏توانید دوستان تان را دوست داشته باشید؟
تمرین: مصاحبت (هم‏صحبتی)، دوستی، و عشق
ایدة اصلی 4: چه نسبتی بین برابری و دوستی برقرار است؟
طرح بحث: برابری و دوستی
طرح بحث: دوستی، عشق، و انصاف
ایدة اصلی 5: آیا باید با دیگران با انصاف رفتار کنیم، حتی اگر آنان را دوست نداشته باشیم؟
طرح بحث: رفتار منصفانه با انسان ها
طرح بحث: انصاف
طرح بحث: انصاف، حقوق، و تکالیف
ایدة اصلی 6: آیا باید برای برخی کودکان مزیت قائل شد؟
طرح بحث: آیا باید برای برخی کودکان مزیت قائل شد؟
تمرین: امتیازات ویژه
ایدة اصلی 7: آیا خاص بودن معیاری است برای محبوب بودن؟
تمرین: آیا می‏توانیم فقط عاشق آن چیزی باشیم که خاص به نظر می‏آید؟
قسمت بیست و ششم: آقای پارتریج کار بچه‏ها را زیر سؤال می‏برد
ایدة اصلی 1: هدف از بحث کلاسی چیست؟
طرح بحث: گفت وگو بر سر گفت وگو
تمرین: ارزیابی بحث ها
ایدة اصلی 2: آیا کودکان می‏توانند به‏ طور مستقل فکر کنند؟
تمرین: آیا کودکان باید در باب مسائل اخلاقی تفکر مستقل داشته باشند؟
ایدة اصلی 3: آیا می‏توانیم هر چیزی را اثبات کنیم؟
طرح بحث: آیا هر چیزی می‏تواند اثبات شود؟
ایدة اصلی 4: بین پرسش‏ها و استدلال‏های خوب چه رابطه‏ای وجود دارد؟
تمرین: تبیینات و توجیهات به منزلة پاسخ به پرسش ها
ایدة اصلی 5: تفاوت‏های بین فکرکردن و تفکر مستقل (برای خود فکرکردن)
تمرین: فکرکردن و تفکر مستقل
قسمت بیست و هفتم: آواز کیو
ایدة اصلی 1: آواز کیو
قسمت بیست و هشتم: مادر لیزا کار پیدا می‏کند
ایدة اصلی 1: تصمیم لیزا
تمرین: گرفتن تصمیمات اخلاقی
ایدة اصلی 2: آیا ممکن است به چیزی که عاشقش هستیم آزار برسانیم؟
طرح بحث: عشق ورزیدن، مورد عشق‏ورزی قرارگرفتن، آزاردادن و مورد آزار واقع شدن
ایدة اصلی 3: سازگاری اخلاقی
تمرین: سازگاری اخلاقی
قسمت بیست و نهم: میهمانی غیر منتظره
ایدة اصلی 1: همه چیز واقعی است
تمرین: همه چیز واقعی است

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات