امتیاز
5 / 4.6
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
خرید چاپی
140,000
10%
ت 126,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

چهل نامه کوتاه به همسرم، مجموعه نامه هایی از نادر ابراهیمی به همسرش فرزانه منصوری می باشد که در زمان یادگیری هنر خوشنویسی نوشته است. این مجموعه نامه ها را به صورت کتاب انتشارات روزبهان منتشر و روانه ی بازار کتاب کرده است. 

معرفی کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم

این نامه ها نثری همچون شعر دارد و بسیار روان و به دور از تکلف های شاعری است. بعضی از آن نامه ها بلندند و بعضی کوتاه در حد چند سطر. ابراهیمی در این نامه ها به صادقانه ترین شکل ممکن عشقش را به همسرش ابراز داشته، گاه او را دوستانه نصیحت کرده و گاه آنچه از راه و رسم زندگی می دانسته با او در میان گذاشته است. خواندن این کتاب تنها خواندن نامه نیست بلکه تعمقی در شیوه ی نگرش ابراهیمی به مسائل زندگی و نیز تجربه ی عاشقی کردن است.

خلاصه کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم

ابراهیمی در این نامه ها درباره زندگیشان در کنار هم ، عشق و مشکلاتشان صحبت می کند و آشکارا سختی ها و اضطراب مشترکشان را مطرح می کند. برای ابراهیمی نوشتن این نامه ها فقط فرصتی برای تمرین خوشنویسی نبود بلکه تمرینی برای کاوش و جست و جو در درک زندگی، عشق و رابطه زناشویی است.
نادر ابراهیمی کتاب چهل نامه ی کوتاه به همسرم را زمانی نوشته است که به تمرین خطاطی می پرداخته است. 
چنانچه خودش در آغاز کتاب چنین می نویسد: آن روزها که تازه تمرین خطاطی را شروع کرده بودم، حدود سال های ۶۳-۶۵، به هنگام نوشتن، در تنهایی - در فضایی که بوی تلخ مرکب ایرانی در آن می پیچید و صدای سنتی قلم نی، تسکین دهنده ی خاطرم می شد که گرد ملالی چون غبار بسیار نرم بر کل آن نشسته بود - غالبا به یاد همسرم می افتادم - که او نیز همچون من و شاید نه همچون من اما به شکلی، گهگاه و بیش از گهگاه، دل گرفتگی، قلبش را خاکستری رنگ می کرد - و می کوشیدم که به جستجو در به امید رسیدن به ریشه های گیاه بالنده و سرسخت اندوه، و دانستن اینکه این روینده ی بی پروا از چه چیزها تغذیه می کند، و شناختن شرایط رشد و دوامش آن را نابود کنم بل زیر سلطه و در اختیار بگیرم. 
پس، یکی از خوب ترین راه های رسیدن به این مقصود را در این دیدم که متن تمرین های خطاطی ام را تا آنجا که مقدور باشد اختصاص دهم به نامه ی کوتاهی به همسرم. تعداد این نامه ها رو به فزونی نهاد، تا آنجا که فکر کردم این مجموعه، شاید، فقط نامه های من به همسرم نباشد؛ بل سخنان بسیاری از همسران به همسرانشان باشد. به همین دلیل به فکر بازنویسی و چاپ و انتشار آن ها افتادم.»

برشی از متن کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم

نامه سوم
بانو، بانوی بخشنده ی بی نیاز من!
این قناعت تو، دل مرا عجب می شکند...
این چیزی نخواستنت و با هر چه هست ساختنت...
این چشم و دست و زبان توقع نداشتنت و به آن سوی پرچین ها نگاه نکردنت...
کاش کاری می فرمودی شسوار و ناممکن که من به خاطر تو شهل و ممکنش می کردم...
...
نامه ی سی و یکم
عزیز من!
از این که این روزها، گهگاه ، و چه بسا غالباً به خشم می آیی، ابداً دلگیر و آزرده نیستم. من خوب می دانم که تو سخت ترین روزها و سال های تمامی زندگی ات را می گذرانی؛ حال آن که هیچ یک از روزها و سال های گذشته نیز چندان دلپذیر و خالی از اضطراب و تحمل کردنی نبوده است که با یادآوری آن ها، این سنگ سنگین غصه ها را از دلت برداری و نفسی به آسودگی بکشی...
صبوریِ تو...صبوریِ تو...صبوریِ بی حساب تو در متن یک زندگی نا امن و آشفته، که هیچ چیز آن را مفرح نساخته است و نمی سازد ، به راستی که شگفت انگیزترین حکایت هاست...

دانلود کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم

کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید. pdf

دانلود رایگان فایل صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم

کتاب صوتی این اثر در فرامتاب تهیه و ارائه نشده است.

خرید کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم

نسخه چاپی این مجموعه نامه را می توانید با تخفیف از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری کنید.

مشخصات کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روزبهان
نویسنده: نادر ابراهیمی
تعداد صفحه: 138
موضوع: خانواده و همسرداری
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
138
کنگره :
‫PIR7943‭‬ ‭/ب58ی7‫‬‭ 1392
دیویی :
8فا6/62
کتابشناسی ملی :
3231638
شابک :
978-964-5529-19-0
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه چهل نامه کوتاه به همسرم