امتیاز
5 / 4.7
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
15,000
50%
ت 7,500
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
25,000
50%
ت 12,500
خرید چاپی
63,000
15%
ت 53,550

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب رشد صفایی حائری، با عنوان فرعی دیداری تازه با سوره‌ی عصر نوشته علی صفایی حائری ملقب به ع.ص توسط انتشارات لیلة القدر به چاپ و به دست علاقه مندان به قرآن و براهین ناب آن، رسیده است.

معرفی کتاب رشد

در لحظه های بحرانی تاریخ، کلمه ها، فکرها، کارها و رابطه ها، حدود خویش را از دست می دهند و از مفهوم خالی می شوند. در این مرحله هر چیزی در جای هر چیز می نشیند، چون مرزها شکسته شده اند و فقط آهنگ های کلمه ها و جلوه ی کارها و شور فکرها، کارسازی می نمایند و یا درگیری پیش می آورند و این درگیری ها، درگیری هایی لفظی هستند و بی بار و بی نتیجه.
 اگر انسان در کنار این حادثه ها با تدبیر و تقدیر و تنظیمی همراه می گردید، تدبیری در رهبری و تقدیری در طرح ریزی و تنظیمی در عمل، هیچگاه محکوم حادثه ها و اسیر شتاب ها، نمی ماند و حدود را در هم نمی ریخت و اندازه ها را ندیده نمی گرفت و هر کلمه و هر فکر و هر گام را در هر جایی نمی گذاشت.
 در این لحظه های بحرانی و در کنار این بلبشوی ظالم، کلمه ها و کارها و فکرهایی که پس از اندازه گیری ها - قدر - و مرزبندی ها - حد - مطرح شده اند، همیشه مظلوم خواهند ماند و ستم خواهند دید و با بهره برداری های غلط، مسأله ها و بحران های تازه ای خواهند آفرید ... 
کلمه ها و فکرها و طرح های قرآن، یکی از همین مظلوم های تنها و ستمدیده های دوران های بحرانی تاریخ، هستند، که چوب شتابزدگی و نبود تدبیر و تقدیر و تنظیم را تا به حال تحمل کرده اند و بار تهمت ها را به دوش کشیده اند.و ما هم آفریده ی شتاب ها هستیم و فرزند حادثه ها.
و این است که از قرآن بهره نمی گیریم، چون خدای قرآن، نه با شتاب، که در جای خود آیه ها رانشان می دهد و از شتاب ما، شتابی نمی گیرد.خُلِقَ الْاِنسانُ مِنْ عَجَلٍ سَأُریکُمْ آیاتی فَلا تَسْتَعْجِلُونَ
این کتاب راهی را برای رهایی از شتاب زدگی ارائه می دهد.

خلاصه کتاب رشد علی صفایی

صفایی حائری خلاصه ای کتابش را اینگونه ارائه می دهد:
«قرآن دریایی است، عمیق، گسترده، پربار.
عمیق است: روح و نور و تفسیر دارد.
و گسترده است: بر تمام راه دراز انسان و بر تمام ابعاد وسیع او نظر دارد.
و پر بار است: چون برای این همه برنامه دارد.
قرآن دریایی است عمیق، گسترده، پربار. 
و دیدار با این عمیق گسترده، همانقدر که حاصل خیز می تواند باشد، توان سوز نیز هست.
آنها که در این دریا، بی روش، بی وسیله، بی راهنما، حرکت می کنند، نه تنها چیزی بدست نمی آورند، که همه چیز را از دست می دهند و خویشتن را جا می گذارند و به موج می سپارند. با توجه به این روش ها و راهنمایی ها که از خود قرآن بدست آمده، ما دیداری تازه با قرآن شروع کرده ایم.
هدف در این دیدار، شناخت نور، هدایت، عظمت، عمق، دقت، زیبایی و اعجاز و روابط آیه هاست. کتاب هایی هست که با خواندن آنها عظمت و دانش نویسنده چشم را می گیرد و دل را اسیر می کند، در حالی که آیه ها در این میان مثله شده و از دست رفته و هماهنگی و روابط آنها فراموش گردیده است. این دیدارها از این قرار هستند:
1. دیداری با سوره ی عصر و داستان انسان و سرمایه ها و نیازها و بازارها و خریدارها و خسرها و رشدها (کتاب حاضر).مقدمه ط  
2. دیداری با سوره ی حمد و صراط مستقیم و نزدیک ترین راه تا رشد انسان و بهترین خریدار برای متاع ها و سرمایه ها.
3. دیداری با سوره ی قیامت و بازار وسیع آخرت با آن قدرت جذب و آن وسعت بی انتها. 4. دیداری با آیه های رسالت و روش رهبری به آن سرمایه ها و نیازها و خریدارها و بازارها. 5. دیداری با آیه هایی مربوط به روش حرکت و تجارت، نظام ها و قانون ها (شرایع و احکام). احکام مربوط به انسان با خودش (احکام اخلاقی)، با خدایش (احکام عبادی)، با دیگران (احکام حقوقی)، بازندگیش از تولد و خوراک و پوشاک و... تا مرگ و ارث. و نظام های تربیتی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و حکومتی، اقتصادی، حقوقی، قضایی، جزایی. اینها دیدارهایی است که در پیش داریم، باشد که در این دیدارها با زیبایی و عظمت و عمق و اصالت قرآن، آشنا شویم و به آن دل بدهیم و با آن زندگی کنیم و با آن بمیریم.

برشی از متن کتاب رشد

هنگامی که خواسته های معشوق، صالح باشد، کارهای عاشق به صلاح می گراید. و از آنجا که خدا جز خوبی نمی خواهد و جز رشد خلق را نمی خواهد، ناچار گروندگان به او و عاشق های به راه افتاده ی او، جز خوبی نمی آورند، »وَعَمِلُوا الصَّالِحاتِ«. چقدر رابطه، چقدر وابستگی. وَالْعَصْرِ اِنَّ الْإِنْسانَ لَفی خُسْرٍ، اِلَّا الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات. زیربنای عمل همین عشق است، زیربنای کارهای خوب و عمل های صالح، همان عشق صالح و معشوق صالح است، که: بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد. هنگامی که می خواهیم کارهایی را و عمل هایی را عوض کنیم، ناچار باید در شناخت ها و ارزیابی ها و سنجش ها راه بیابیم و آنها را عوض کنیم. ناچار باید در معشوق ها و عشق ها دست ببریم. عمل ادامه ی عشق است و عشق ادامه ی شناخت و انتخاب و شناخت و انتخاب هم ادامه ی فکر و عقل است. این عشق هم کار می آورد و هم همکار می سازد و هم شکیبایی و صبر و استقامت در کار.

سازندگی همکار و همراه و همفکر و شکیبایی در این راه ها وابستگی با همان عشق و همان ایمان دارد. انسان در راه معشوق به اندازه ی عشقش صبر می کند. مگر نمی بینی که به خاطر رسیدن به تخم مرغ ارزان چگونه صف می کشند و روی برف ها می ایستند و سرما می خورند. مگر نمی بینی که چگونه از صبح تا به شام به خاطر معشوق های خود می دوند و مگر نمی بینی چگونه از عشق ها به عادت ها می رسند و از عشق ها به استقامت ها دست می یابند.

دانلود رایگان کتاب رشد صفایی حائری

کتاب رشد صفایی حائری pdf در نرم‌افزار فراکتاب موجود می‌باشد. با صرف هزینه بسیار اندک می توانید آن را دانلود کرده و سپس در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید و از انوار نورانی قرآن بهتر و بیشتر بهره‌مند شوید.

کتاب رشد صفایی حائری صوتی

در مجموعه فراکتاب برای کتاب رشد صفایی حائری، کتاب صوتی تهیه و ارایه نشده است.

شرح کتاب رشد صفایی

کتاب بالاتر از تکامل، شرحی بر کتاب «رشد»، نوشته استاد «علی صفایی حایری» معروف به «عین - صاد» روحانی و نویسنده شیعه است. نویسنده در آن کتاب که به تفسیر سوره «قدر» می‌پردازد درباره مفاهیمی چون «رشد و خسر»، «ضرورت رشد و عوامل آن» و «نقش ایمان و مؤمن در رشد» بحث می‌کند. همچنین در کتاب مراحل سیر حرکت فکری انسان نیز شرح داده می‌شود.

خرید کتاب رشد

خرید کتاب رشد صفایی را از فراکتاب با تخفیف ویژه انجام دهید.

خرید کتاب رشد

مشخصات کتاب رشد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: لیله القدر
نویسنده: علی صفایی حائری
تعداد صفحه: 75
موضوع: تفسیر سوره عصر
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
75
کنگره :
‭BP102/973‬‭/ص7ر5 1394‬‬
دیویی :
297/18
کتابشناسی ملی :
4709167
شابک :
978-964-93098-5-9
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه رشد