کتاب روانشناسی و آموزش مهارت های زناشویی و بلوغ افراد نابینا pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 33,000
نظر شما چیست؟
افرادی که دارای ناتوانی های جسمانی هستند یا معلولیت ذهنی و روانی دارند به طور عمده به دلیل مشکل در برقراری ارتباط با دیگران، درک نکردن محرک های محیطی، مشکلات روانی مانند کاهش اعتماد به نفس و افسردگی، دارای مسائل خاصی در حوزهٔ سلامت روان و سلامت جنسی خود هستند. این که افرادی با آسیب های خاص جسمانی یا ذهنی چه مشکل هایی دارند یا در چه سطحی با این مشکل ها روبرو هستند، بستگی به سنی دارد که دچار این آسیب شده اند، همچنین شدت و نوع آسیب نیز می تواند تأثیر زیادی در این زمینه داشته باشد.

ایجاد مشکل در آسیب های جسمانی به ویژه در مراحل گذار زندگی مانند دورهٔ نوجوانی، می تواند تأثیر متفاوت تر و مسائل پیچیده تر خاص خود را داشته باشد.

نوجوانی پیچیده ترین مرحلهٔ زندگی است. برای بسیاری از مردم، نوجوانی دوره ای پرچالش است که آن ها را به جوانی می رساند. در این دوره، افراد به خودشناسی پرداخته و در همین دوره است که در افراد، علاقهٔ فزاینده ای برای شکل دادن به روابط صمیمانه و عاطفی ایجاد می شود و آن ها درصدد ایجاد رابطه با جنس مخالف و تجارب مرتبط، خواهند بود. برای نوجوانان، روابط عاطفی و داشتن تخیل ها و تصورهای عاشقانه، بعد مهمی از رشد استقلال آن ها است که چگونگی شکل گیری آن از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد با آسیب بینایی هم در گذار از این مرحلهٔ زندگی، تجارب مثبت و منفی بسیاری را کسب می کنند که خود در نگرش جنسی آنان و بالتبع سلامت جسمی و جنسی آنان تأثیرگذار خواهد بود...
صفحات کتاب :
183
کنگره :
BF692/2‏‫‭/‮الف‬6ر9 1393
دیویی :
155/33
کتابشناسی ملی :
3109658
شابک :
978-600-309-018-7‬‬‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه روانشناسی و آموزش مهارت های زناشویی و بلوغ افراد نابینا