امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

جین آستین در رمان غرور و تعصب به زندگی یک خانواده پنج نفره در قرن 19 انگلستان می پردازد و از آداب و رسوم آن روزگار و شرایط فرهنگی و اجتماعی می گوید. مترجم این کتاب الهام رحمانی و ناشر آن انتشارات پر می‌باشد.

معرفی رمان غرور و تعصب

رمان "غرور و تعصب" به عنوان بهترین اثر جین آستین محسوب می شود. این رمان یکی از بی نظیرترین رمان های ادبیات انگلیس است که نویسنده، فرهنگ مردم عامّ زمان خود را در قالب داستان به رشته تحریر در آورده است. شکل گیری روابط عاطفی، تغییر دیدگاه شخصیت ها و رویدادهای غیرمنتظره ای که روی می دهند در تار و پود داستان تنیده شده و جذّابیتی ویژه به آن بخشیده است.

ویژگی های خاصّی که این رمان را برای مخاطب امروز جالب و خواندنی می کند و با گذشت دو قرن از نوشته شدن، این اثر همچنان طرفداران خاصّ خودش را دارد این است که آستین در این رمان به ویژگی های اخلاقی و شخصیتی انسان می پردازد که با گذشت زمان رنگ کهنگی نمی گیرند.  این داستان پر از اتفاقات عادی، شخصیت پردازی های جذّاب تؤام با طنزپردازی است که این نوع طنزپردازی در بیشتر آثار آستین به چشم می خورد. اگر چه این رمان با اتفاقات عادی و روزمره شکل می گیرد اما رفته رفته اتفاقاتی روی می دهد که قابل پیش بینی نیستند و روند جذّابی به داستان می دهند طوری که خواننده را تا صفحه آخر به دنبال خود می‌کشاند.

خلاصه کتاب غرور و تعصب

لازم به ذکر است ترجمه صحیح عنوان رمان غرور و تعصب در اصل باید"غرور و پیش داوری" باشد چون در این کتاب، واژه " prejudice" به معنی پیش داوری است و این واژه در تمام سیر داستان خودنمایی می کند اما از آن جایی که این اثر قبلاً با عنوان "غرور و تعصب" ترجمه و شهرت یافته ناگزیر این عنوان برای رمان انتخاب شد. کتاب غرور و تعصب درباره خانواده بنت است که پنج دختر دارند. با آمدن دو مرد جوان ثروتمند با نام های آقای بینگلی و دوستش آقای دارسی، مادر خانواده امیدوار می شود تا دخترهایش با این دو مرد موقر و جذاب ازدواج کنند.
جین، دختر بزرگ خانواده به آقای بینگلی علاقه مند می شود، اما الیزابت، دختر سرزنده و بانشاط خانواده به دلیل برخی از خصوصیات آقای دارسی مثل تکبر و انزوایش، از او متنفر است. اما در طول داستان، الیزابت که دختری عقل گرا از طبقه متوسط و حومه نشین است و چارلز دارسی، مردی مغرور و ثروتمندی شهرنشین، به یکدیگر نزدیک می شوند.
به تدریج، دارسی و الیزابت به شناخت کاملی از ویژگی های شخصیتی هم می رسند. در نتیجه، افزایش شناخت و آگاهی این دو از یکدیگر، موجب عشق و علاقه متقابلی می شود، اما همه چیز به خوبی پیش نمی رود و در بخش دیگر داستان، اتفاقاتی رخ می دهد که جین و آقای بینگلی از هم دور می شوند و ...

متن رمان غرور و تعصب

الیزابت از رفتاری که در گذشته داشت همیشه آزرده خاطر بود و افسوس می خورد و در مورد ایرادهای ناراحت کننده خانواده اش هم غم سنگین تری وجود داشت که برایش چاره ای نبود. پدرش با خندیدن به این ایرادها راضی می شد و هرگز خودش را به زحمت نمی انداخت تا مانع سبکسری دخترهای کوچکترش شود و مادرش که رفتارهای ناشایستی انجام می داد، آن رفتارها را اصلاً بد نمی دانست. الیزابت اغلب با جین دست به یکی می کردند تا سعی کنند جلوی گستاخی های کاترین و لیدیا را بگیرند ولی مدام با اغماض مادرشان حمایت می شدند.

چه شانسی برای بهتر شدن اوضاع وجود داشت؟ کاترین روحیه ضعیفی داشت، عصبی و کاملاً تحت راهنمایی لیدیا بود و همیشه از نصیحت آن ها دلخور می شد. لیدیا هم خودرأی و بی دقت بود که به سختی به حرف های شان گوش می داد. آن ها نادان، تنبل و از خود راضی بودند. هر موقع افسری در مریتون می گشت برایش دلبری می کردند و زمانی که حوالی لانگبورن می گشتند، همیشه به مریتون هم می رفتند. دلواپسی برای جین هم نگرانی همیشگی اش بود و توضیحات آقای دارسی، نظر خوبی که نسبت به آقای بینگلی داشت را حفظ می کرد وهم این حس را در او تقویت می کرد که جین چه موجود نازنینی را از دست داده است. علاقه بینگلی، صداقتش را نشان می داد و رفتارش همه اتهّامات به غیر از اعتماد کورکورانه به دوستش را از بین می برد.

فکر کردن به شرایط از هر نظر مطلوبی که سرشار از حسن و سعادتی نوید بخش بود که جین به خاطر حماقت و بی نزاکتی خانواده اش از آن محروم شده بود چقدر غم انگیز بود!

غرور و تعصب

یکی از معنای که برای غرور و تعصب می شود در نظر گرفت، تفاخر و پیش داوری می‌باشد که از قضا نام دومین کتاب جین استون نیز همین است.

دانلود رایگان رمان غرور و تعصب pdf

انتشارات پر pdf رایگان این کتاب را در اختیار عموم قرار نداده است. لذا بدیهی است دانلود رایگان آن از لحاظ شرعی و وجدانی صحیح نمی باشد و باعث تضییع حق نویسنده و ناشر می‌شود.

رمان غرور و تعصب pdf

کتاب غرور و تعصب pdf را می توانید با صرف هزینه اندک از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده و سپس در کتابخوان مورد مطالعه قرار دهید.

عکس کتاب غرور و تعصب

هر ترجمه از کتاب غرور و تعصب دارای عکس منحصر به فرد خود می‌باشد.

فیلم مشابه غرور و تعصب

غرور و تعصب یا غرور و پیش‌داوری فیلم درام عاشقانه محصول ۲۰۰۵ به کارگردانی جو رایت است که بر اساس رمان سال ۱۸۱۳ به همین نام از جین آستن ساخته شده‌است. در این فیلم پنج خواهر از یک خانواده نجیب‌زاده انگلیسی حضور دارند که با مسائل ازدواج، اخلاقیات و باورهای غلط سروکار دارند.

کتاب صوتی غرور و تعصب

دانلود کتاب صوتی غرور و تعصب در فراکتاب در دسترس شماست. این کتاب را می‌توانید به صورت آنلاین و یا با دانلود و بدون نیاز به اینترنت در نرم افزار فراکتاب بشنوید.

دانلود pdf رمان غرور و تعصب

رمان غرور و تعصب به دو صورت پی دی اف و کتاب صوتی در نرم‌افزار فراکتاب جهت بهره‌مندی شما عزیزان موجود می‌باشد.پی از دانلود می توانید آن را در کتابخوان مورد استفاده قرار دهید.
الیزابت در غرور و تعصبالیزابت دختر دوم خانواده بنت است که او را در خانه لیزی صدا می کنند. دختری بی آلایش و مطلع از جامعه اطرافش و اهل مطالعه می باشد.

غرور و تعصب کتاب

کتابی با عنوان غرور و تعصب نوشته ی جین استون با چندین ترجمه در بازار کتاب و همچنین نرم‌افزار فراکتاب موجود می‌باشد.

جملات زیبای کتاب غرور و تعصب

کسانی که شکایت نمی کنندهرگز ترحم نمی کنند

تخیل یه خانم خیلی سریعه
در یک لحظه از تحسین به عشق
و از عشق به ازدواج جهش میکنه

هیچ چیز بدتر از جدایی از دوستان نیست

به نظر می‌ رسد که آدم بدون اونها همیشه خسته ست

دانلود کتاب غرور و تعصب بدون سانسور pdf

بنا بر مترجمی که روی رمان کار و به عنوان رمان وارد بازار کتاب کرده است، نوع ترجمه ممکن است دارای تغییراتی باشد.

دانلود رایگان رمان غرور و تعصب pdf

انتشارات پر pdf رایگان این کتاب را در اختیار عموم قرار نداده است. لذا بدیهی است دانلود رایگان آن از لحاظ شرعی و وجدانی صحیح نمی باشد و باعث تضییع حق نویسنده و ناشر می‌شود.با صرف هزینه اندک می توانید آن را از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود و سپس در کتابخوان مطالعه کنید.

جین آستین

جین آستین نویسنده کتاب غرور و تعصب در دهکده استیونتون همپشایر در شانزدهم دسامبر 1775 به دنیا آمد.
او هفتمین فرزند خانواده ای بود که پدرش کشیش و پنج برادر و یک خواهر داشت. خانواده جین در سال 1801 بعد از بازنشستگی پدر به بث نقل مکان کردند و چهار سال بعد از مرگ پدر با مادرشان به شاتاون همپشایر رفتند.
جین هرگز ازدواج نکرد. او درسال 1817 زمانی که آخرین دوره بیماری خود را می گذراند، به وینچستر رفت ولی همان جا در 18 جولای سال 1817 در سن چهل و یک سالگی درگذشت...جین کار نویسندگی را برای سرگرمی آغاز کرد و قبل از این که نوشتن رمان های جدّی را شروع کند طنز، هجو و قصه های کوتاه خنده دار می نوشت. اولین رمان های جین: " عقل و احساس (دلباخته)" (1811)، "غرور و تعصب" (1813) و "کلیسای نورثانگر (کاترین)" بود که این رمان ها را در دهه 1790 زمانی که ساکن خانه کشیشی استیون بود نوشت.

بهترین ترجمه کتاب غرور و تعصب

چند ترجمه از کتاب غرور و تعصب جین آستین در فراکتاب موجود می‌باشد و بر اساس نوع قلم مترجم می توانید علاقه مندی خود را پیدا کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

دانلود کتاب غرور و تعصب

دانلود رمان غرور و تعصب ترجمه الهام رحمانی، در نرم‌افزار فراکتاب جهت دانلود موجود می‌باشد. همچنین نسخه صوتی این کتاب در فراکتاب در دسترس شماست.

دانلود کتاب غرور و تعصب مشخصات رمان غرور و تعصب در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نشر پر
نویسنده: جین آستین
مترجم: الهام رحمانی
تعداد صفحه: 400
موضوع: رمان عاشقانه
قالب: pdf و صوتی

صفحات کتاب :
400
کنگره :
‫‭PZ3‫‭/‮الف‬875غ4 1392ت
دیویی :
‫‭823/6‭‮‬
کتابشناسی ملی :
3257549
شابک :
‫‭978-964-8007-64-0
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه غرور و تعصب