امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
«خولیو کورتاسار» از جمله بزرگ‌ترین نویسندگان آرژانتین است که در کنار «خورخه لوئیس بورخس» و «ارنستو ساباتو» نقش به‌سزایی در مطرح شدن ادبیات امریکای لاتین دارد و از همین روست که به این سه لقب پیامبر داده‌اند.
کورتاسار در روز 26 آگوست 1914در بروکسل به دنیا آمد. پدرش در سفارت آرژانتین در بروکسل تکنسین بود. او در 4 سالگی به دلیل آغاز جنگ جهانی اول به آرژانتین آمد و در همانجا ماندگار شد. کورتاسار در 18 سالگی معلم شد و در دانشگاه به رشته ادبیات و فلسفه علاقه‌مند شد اما به دلیل مسایل مالی دانشکده را رها می‌کند و هیچ گاه مدرک دانشگاهی نمی‌گیرد.
کورتاسار به معلمی ادامه می‌دهد و با مجلات اوئیا و سو همکاری می‌کند. پس از مدتی به فرانسه می‌رود و به شغل مترجمی در یونسکو مشغول می‌شود.
خولیو کورتاسار عمده شهرت خود را به خاطر داستان کوتاه و رمان کسب کرده است، ولی شاعر و مترجم نیز بود. مشت زنی، عکاسی و جاز از سرگرمی های مورد علاقه او بودند. به طوری که نوازنده آماتور جاز بود.
گابریل گارسیا مارکز نویسنده کلمبیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1982، کورتاسار را می ستود و منتقدان آمریکای لاتین او را افسانه می پنداشتند.
مجموعه «دروازه‌های بهشت»، «هیچ کس را متهم نکنید» و «رقص خون آشام» از جمله داستان های کوتاه ترجمه شده او هستند. از رمان های کورتاسار نیز می توان به «لی لی بازی»، «ویولون بدلی»، «برندگان» و «امتحان نهایی» اشاره کرد که «امتحان نهایی» را مصطفی مفیدی در سال 82 ترجمه کرده است.
کورتاسار سرانجام در سن 70 سالگی هنگامی که 12 روز از سال 1984 می گذشت، درگذشت

کتاب های مشابه جزیره در پرتو نیم روز