امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب بابا لنگ دراز اثر ماندگار و مشهور جین وبستر، یک رمان نامه نگارانه ی دنباله دار است که ماجراهای قهرمانش، که یک دختر جوان به نام جودی آبوت است، در سال های تحصیل در کالج روایت می کند. جودی برای یک مرد ثروتمند و خیر که تا به حال او را ندیده نامه می نویسد. در این صفحه امکان دانلود کتاب بابا لنگ دراز در دو قالب الکترونیک و صوتی فراهم شده است.

معرفی کتاب بابا لنگ دراز

کتاب بابا لنگ دراز اثر ماندگار و مشهور جین وبستر، یک رمان نامه نگارانه ی دنباله دار است که ماجراهای قهرمانش، که یک دختر جوان به نام جودی آبوت است، در سال های تحصیل در کالج روایت می کند. جودی برای یک مرد ثروتمند و خیر که تا به حال او را ندیده نامه می نویسد. 

 شخصیت اصلی داستان، «جودی آبوت» دختر سرزنده و باهوشی است که برخلاف روال عادی پرورشگاه تا 18 سالگی در آن جا مانده، اما یکی از خیرین پرورشگاه او را به دانشگاه می فرستد و داستان بابا لنگ دراز در واقع نامه های جودی به این خیر است. او در این نامه ها از روزمرگی ها و هیجانات زندگی جدیدش برای او می نویسد زندگی که پر از تجربه های جدید، لذت بخش و توأم با احساسات گوناگون است. 

 جودی در مدرسه به سختی تلاش می کند تا فاصله فرهنگی خود با جامعه پیرامونش را که ناشی از بزرگ شدن در انزوای پرورشگاه است، جبران کند. در پایان، «بابا لنگ دراز» خود را معرفی می کند.

برشی از متن کتاب بابا لنگ دراز

چهارشنبه‌ی اول هر ماه از آن روزهایی بود که با بیم و هراس انتظارش را می کشیدند، با بردباری و شهامت برگزارش می‌کردند و سپس به دست فراموشیش می سپردند. بایستی کف اتاق‌ها و راهروه‌ها بدون لک، مبل و صندلی‌ها بدون گرد و خاک و رختخواب ها بدون ذره‌ای چرک باشد.

 نود و هفت بچه ی یتیم کوچولو را که درهم می لولیدند باید تمیز کرد، سرشان را شانه زد، لباس ارمک نو به آن‌ها پوشانید، تکمه هاشان را انداخت و هر چند دقیقه به هر نود و هفت نفر یادآوری کرد که هرگاه یکی از امناء سؤالی کرد بگویند «بله آقا» یا «نخیر آقا» و کلمه‌ی «آقا» را فراموش نکنند....

جین وبستر (Jean Webster)، در رمان بابا لنگ دراز علاوه بر جنبه‌های سرگرم کننده به عواطف و احساسات لطیف انسانی مثل بخشش، نوع دوستی، صبر و پایداری و… نیز اشاره می کند.  جودی آبوت در کتاب بابا لنگ دراز (Daddy Long Legs) به نوعی طرفدار حقوق زنان در اجتماع و فردی آزادی خواه است. این داستان به شیوه ای بیان شده که هر فردی، در هر سن و سال، ارتباط خوبی با آن دارد. 

 جین وبستر نویسنده ی آمریکایی تبار کتاب بابا لنگ دراز سبکی ساده و روان داشت و دیدگاه های اجتماعی و سیاسی خود را در نوشته هایش مطرح می کرد. بابا لنگ دراز موفق ترین کتاب وبستر است. جین وبستر درباره ی رمان بابا لنگ دراز، جایی در دفتر خاطراتش نوشته بود که نمی تواند بی احترامی دختران ثروتمند نسبت به دختران فقیر را تحمل کند و همین مسئله باعث نوشتن رمان شد. در واقع می توان گفت که این کتاب با احساسات واقعی او آمیخته شده است.

دانلود کتاب بابا لنگ دراز

رمان بابا لنگ دراز را در دو قالب الکترونیک و صوتی در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و یا به صورت آنلاین بخوانید یا بشنوید.

صفحات کتاب :
168
کنگره :
‫‬PS3541‭/ب5‫‬‮‭ب2 1394
دیویی :
‫‬‮‭813/52[ج]‬
کتابشناسی ملی :
4001066
شابک :
‫‭978-964-8007-73 -2‬‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه بابا لنگ دراز