کتاب پنجره های تشنه

روزنوشت انتقال ضریح جدید امام حسین علیه السلام از قم به کربلا

امتیاز
5 / 4.7
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 54,300
خرید چاپی
110,000
15%
ت 93,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب پنجره های تشنه از مهدی قزلی(نویسنده کتاب پنجره های تشنه)، روایت سفرنامه و شرح خاطرات مهدی قزلی از همراهی با کاروان حمل ضریح ساخته شده برای حرم حضرت امام حسین (ع) از قم تا کربلا است اتفاقی است که شاید هر صد سال یک بار رخ دهد.

معرفی کتاب پنجره های تشنه

روایت داستان به این گونه است در سال 1384 حاج محمد از طریق دوستانش در آستان قدس حسینی مطلع گردید که تولیت، به دلیل فرسودگی ضریح مطهر و تعدی متجاوزان بعثی به آن، قصد دارد ضریح جدیدی بسازد و جایگزین ضریح فعلی کند. 

سفری که در سال ۹۱ از قم آغاز، در شهرهای کوچک و بزرگ ایران با استقبال فراوان عشاق امام همراه و به کربلا ختم می شود.کتاب  پنجره های تشنه روایت همین عشق و همراهی مردم است که به زیبایی توام با خاطرات شیرین مهدی قزلی بیان شده است.

کتاب پنجره های تشنه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دوست داران امام حسین (ع) و علاقه مندان به خواندن سفرنامه های کربلا کتابی لذت بخش خواهد بود.

کتاب صوتی پنجره های تشنه

نسخه صوتی این کتاب با گویندگی عبدالله روا در فراکتاب در دسترس شماست.

بخشی از متن کتاب پنجره های تشنه 

گذر از شهر توره یک ساعتی طول کشید. بعد از آن به روستای نهرمیان رسیدیم. من هنوز پشت تریلی بودم. مردم یا حسین گویان می دویدند سمت ضریح، انگار که بخواهند تریلی را فتح کنند. چند دقیقه ایستادیم و موقعی که تریلی داشت حرکت می کرد، به مردم می گفتیم لبه حفاظ را ول کنند که یک وقت زمین نخورند. پسر جوانی سماجت می کرد.

گفتم: پسرجان ول کن الان زمین می خوری. پسر که فهمید دیر یا زود باید تریلی را رها کند به من گفت: ببین من فرشادم، من را به اسم دعا کن کربلا. بعد تریلی را ول کرد. داشتیم دور می شدیم که داد زد: فرشاد... یادت نره. همانجا نشست به گریه کردن و کف دستش را کوبید زمین. دور می شدیم و فرشاد نشسته بود کنار جاده. من هم نشستم پشت تریلی به گریه. حاضر بودم همه چیزم را بدهم جایم را با فرشاد عوض کنم.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب پنجره های تشنه 

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

این حسین کیست که عالم همه دیوانه‌ی اوست‌

این چه شمعی است که جان ها همه پروانه‌ی اوست‌

ای شعله‌ی فروزان، ای فروغ تابان، ای گرمابخش دلهای خلایق! تو کیستی با این شکوه و جلال، با این شیرینی و دلنشینی، با این هیبت و اقتدار، با این‌همه لشکر دل‌به‌همراه، با غلغله‌ی فرشتگان که در کنار موکب تو با آدمیان رقابت می کنند؟ تو کیستی ای نور خدا، ای ندای حقیقت، ای فرقان، و ای سفینةالنجاة؟ چه کرده‌ای در راه خدایت که پاداش آن خدائی‌شدنِ هر آن چیزی است که به تو نسبت می‌رساند؟ بنفسی انت، بروحی انت، بِمُهجَةِ قلبی انت، و سلام الله علیکَ یومَ وُلِدتَ و یوم اُستُشهِدتَ مظلوماً و یوم تُبعَثُ فاخِراً و مَفخَراً. ۹۳/۲/۲۹

بسیار خوب و با ذوق و سلیقه نوشته شده است؛ و با نگاه هنرمندانه و کنجکاو و نکته‌یاب. خواندم تا ۹۳/۲/۲۸.»

خرید کتاب پنجره های تشنه

در فروشگاه اینترنتی کتاب فراکتاب امکان تهیه دانلود کتاب پنجره های تشنه الکترونیک، دانلود کتاب صوتی پنجره های تشنه و خرید نسخه چاپی با تخفیف فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 3 حالت خریداری کنید.

کتاب پنجره های تشنه

مشخصات کتاب پنجره های تشنه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: مهدی قزلی
گوینده: عبدالله روا
تعداد صفحه: 331
موضوع: روزنوشت انتقال ضریح جدید امام حسین علیه السلام از قم به کربلا
قالب: الکترونیک، صوتی و چاپی ب تخفیف
زبان: فارسی

شابک :
‭978-600-175-650-4
سال نشر :
1393
شابک دیجیتال :
978-600-03-1525-2
صفحات کتاب :
331
کنگره :
‏‫‭BP263/2‏‫‭/ق43پ9 1393
دیویی :
297/7
کتابشناسی ملی :
3349092

کتاب های مشابه پنجره های تشنه