امتیاز
5 / 4.6
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

رمز داوینچی (یا کتاب راز داوینچی یا کُد داوینچی) نام رُمانی کارآگاهی و ماجراجویی از نویسندهٔ آمریکایی، دن براون می باشد که از فروش و استقبال گسترده‌ای در سراسر جهان برخوردار بوده‌ و در فاصله چند سال پس از چاپ آن، یک فیلم سینمایی و یک بازی ویدئوئی هم بر اساس آن ساخته شده‌است.

معرفی کتاب راز داوینچی

راز داوینچی در سال ۲۰۰۳ بازار را تسخیر کرد و فروشش حتی از مجموعه هری پاتر نیز پیشی گرفت. تا می ۲۰۰۶ بیش از ۶۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده است و به ۴۴ زبان (از جمله فارسی) ترجمه شده است. محبوبیت و شهرت این کتاب به جایی رسید که شرکت‌های مسافرتی در سرتاسر دنیا، تورهایی ایجاد کرده‌اند که حول وقایع این کتاب می‌گردد و شرکتهایی مثل شرکت «راوینچیز» مسابقاتی با استفاده از مفاهیم کتاب ایجاد کرده‌اند. در ضمن یک فیلم سینمایی و یک بازی ویدئوئی نیز بر اساس آن ساخته شده‌اند.

هم زمان، بخصوص بخاطر موضوع جنجالی کتاب، مخالفت‌های بسیار متنوع و مختلفی نیز با آن صورت گرفت. این کتاب شدیداً علیه کلیسای کاتولیک، واتیکان، پاپ و گروه مذهبی اپوس دئی است و از همین رو گروه‌های مختلف مسیحی و اسلامی علیه آن واکنش نشان داده‌اند.
داستان کتاب کد داوینچی در کشورهای فرانسه و بریتانیا و در بعضی اماکن مشهور این دو کشور اتفاق می افتد. (مثل موزهٔ لوور و صومعه‌ای که به صومعه برهنه موسوم است و همچون نقاشی مشهور داوینچی از آناتومی انسان ژست گرفته و پیغامی رمزی نیز در کنارش نوشته شده است).

خلاصه کتاب راز داوینچی

کتاب رمز داوینچی حول یک تئوری خاص در مورد تاریخ مسیحیت می‌گردد که پیش از این کتاب نیز در موردش صحبت شده است و تاریخ‌دانانی با آن موافقند. کتاب «خون مقدس، جام مقدس» منبع اصلی براون برای این تئوری‌ها بوده است. طبق این تئوری عیسی مسیح با مریم مجدلیه ازدواج کرده است و صاحب فرزند شده است و کلیسای کاتولیک و واتیکان با اطلاع از این قضایا قصد در پنهان کردن آن‌ها داشته‌اند. در ضمن «جام مقدس» نه یک شیئی بلکه خود مریم مجدلیه است.

تئوری‌های مختلف دیگری نیز در این کتاب وجود دارند؛ مثلاً این که لئوناردو داوینچی همجنسگرا بوده است و نقاشی معروف «مونالیزا» در واقع پرتره داوینچی از خودش به شکل یک زن است.
پنج ماه پیش از شروع داستان، واتیکان به اسقف آرینگاروسا، رهبری یک فرقة مسیحی تندرو و مبتنی بر ریاضت های سنگین جسمانی موسوم به اپوس دئی (یعنی: کار خدا) اعلام می‌کند که می خواهد دست از حمایت از این فرقه بردارد و ۲۰ میلیون یوروی اهدایی فرقه را هم پس خواهد داد. فردی موسوم به استاد که در اصل قصد تخریب وجههٔ کلیسا و اپوس دئی را دارد، به اسقف پیشنهاد می‌دهد در ازای ۲۰ میلیون، جام مقدس گمشدهٔ عیسی را در اختیارش بگذارد تا اپوس دئی قدرت و محبوبیت زیادی پیدا کند. ولی در حقیقت با استفاده از یکی از نیروهای اسقف به قتل اعضای دیر صهیون که مخالفان قدیمی کلیسا و حافظان جام مقدس هستند، می‌پردازد تا خودش بتواند جام را به دست بیاورد.

استاد اعظم دیر صهیون که رئیس موزه لوور است پیش از مرگ، اسرار یافتن جام را به نوه‌اش (سوفی) منتقل می‌کند و از او می خواهد از دانشمندی آمریکایی (رابرت لنگدان) که در نمادشناسی مذهبی و باستان‌شناسی متبحر است کمک بخواهد. این دو با وجود تعقیب بی امان پلیس و نیروهای استاد، مرحله به مرحله به جام مقدس نزدیک می‌شوند و در این راه از یک تاریخ دان انگلیسی (تیبنیگ) هم کمک می‌گیرند که در نهایت معلوم می‌شود خود استاد است. نهایتاً پرنسس سوفی خانواده گمشده‌اش را پیدا می‌کند و لنگدان هم جام مقدس را؛ و تازه، همدیگر را هم پیدا می‌کنند.

برشی از متن کتاب راز داوینچی

این متن از کتاب صوتی راز داوینچی گرفته شده است:
یکی دو کیلومتر آن‌سوتر زال درشت اندامیکه سیلاس نام داشت لنگ لنگان وارد ساختمانی مجلل در خیابان لابویر شد. پابند میخ‌داری به دور ران خود بسته بود که کیلیکیوم نام داشت. تمام پیروان راستین طریقت از چنین چیزی استفاده می‌کردند، نواری چرمی که پر از خارهای فلزی و تیز بود و به تن زخم می‌زد تا همیشه یادآور زخم‌های مسیح بر صلیب باشد. روحش از رضایت خاطر خدمت به پروردگار ترانه‌ی سرور سر داده بود. سیلاس وارد سرسرای ورودی شد و چون نمی‌خواست کسی را بیدار کند آرام از پله‌ها بالا رفت. در اتاق خوابش باز بود و در این ساختمان قفل از ممنوعات تلقی می‌شد. وارد شد و در را بست.

دانلود رایگان کتاب صوتی راز داوینچی

کتاب صوتی راز داوینچی در فراکتاب تهیه و ارائه نشده است.

دانلود رایگان کتاب راز داوینچی

دانلود کتاب رمز داوینچی، در نرم‌افزار فراکتاب برای مخاطبان فراهم است. پس از دانلود می‌توانید آن را در کتابخوان مطالعه کرده و لذت ببرید.

کتاب راز داوینچی pdf

 رمز داوینچی کتابی است ماجراجویی و کارآگاهی که به راحتی و به صورت رایگان می توانید پی دی اف آن را از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کنید.

دانلود کتاب راز داوینچی

کتاب رمز داوینچی pdf به صورت رایگان در اپلیکیشن فراکتاب موجود می باشد. پس از دانلود می‌توانید آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

دانلود کتاب راز داوینچی مشخصات رمان راز داوینچی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابسرای تندیس
نویسنده: دن بروان
گوینده: حسین شهرابی
تعداد صفحه: 488
موضوع: رمان خارجی
قالب: pdf رایگان

صفحات کتاب :
488
کنگره :
‫‭PS۳۵۵۳ /‮ر‬۱۲‬‭ر۲
دیویی :
813/54‬
کتابشناسی ملی :
8752568
شابک :
‏‫‭978-600-182-231-5‬‬‬
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه راز داوینچی