کتاب تنها علاج (چاپی و pdf)

با امام حسین علیه السلام به همه جا می توان رسید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
خرید چاپی
60,000
15%
ت 51,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تنها علاج

کتاب تنها علاج به قلم سید علی اصغر علوی، و تهیه نشر سدید (انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق(ع))، با محوریت کلام "تنها راه نجات حسین است" نگاشته شده و به بیان این مسئله می پردازد که "عاشورا را باید به عنوان «تنها راه» برای نجات بشر دانست"

بخشی از متن کتاب تنها علاج

تنها راه، حسین است؛ با امام حسین به همه جا می توان رسید... عاشورا را باید به عنوان «تنها راه» برای نجات بشر دانست و نه راهی از میان راه های دیگر. باید فهمید که تنها راه، حسین است.
امام حسین را صرفاً به عنوان «یک راه» دانستن، شناختی نیست که به ظهور منجر شود؛ او «تنها راه»ی است که در آخرالزمان می توان یافت. این درک بزرگ را اصحاب امام حسین در سال 61 هجری تجربه کرده بودند.

برای همین وقتی امام، رخصتِ رفتن شان داد و با این که استدلال بر رفتن شان هم درست می نمود (چراکه ماندن و یا رفتن شان در شهادت امام حسین تأثیری نداشت)، اما بی تابانه به پای حسین افتادند، زیرا راهی و جایی دیگر جز او نمی شناختند. راز عظمت شهدای کربلا را در فهم این مطلب دقیق و عمیق باید دانست.

انسان 250 ساله را باید در مدار و محوریت امام حسین دید، آن چنان که خود اهل بیت، ماجرای امام حسین را این گونه می دیدند. قرآن را نیز با این تقریر باید دید.
قرآنی می تواند عامل نجات و سعادت باشد که در وادی عاشورای امام حسین تلاوت شود و الا در سال 60 هم قاریانی بودند که کرسی تدریس و تلاوت خود را بر همراهی با امام عاشورا ترجیح دادند و در مدینه ماندند؛ اما از میان همه قاریان آن دوران، امام حسین، حبیب و تلاوتش را ستود: «لله درک یا حبیب! لقد کنت فضلاً تختم القرآن فی لیله واحده».

تلاوتی که در فراغت و عزلت و عافیت مدینه نبود و خود را به وادی ولایت کربلا رسانده بود و در حریم حسینی قرار گرفته بود. لذا دل رباترین قرآن را هم از حنجره بریده حسین بر فراز منبر نیزه ها باید شنید و از تحلیل های بعضاً قرآنی امثال شمر و عبیدالله بن ‎زیاد و احنف بن قیس ها در لابه لای کلام شان نباید واهمه ای داشت که این تلاوت ها «وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا»(الاسراء/82) است. مرکزیت، عاشوراست و از آن جا باید به عرصه های دیگر نظر نیز عزیمتی داشت.

تنها با امام حسین می توان فتح الفتوح عالم را به دست گرفت؛ آن چنان که حتی امام عصر هم به این ابزار نیرومندِ عاشورا برای ظهورش محتاج است. راهی جز حضرت حسین نیست و چه خوب که راهی جز او نیست!
آن چه به زیارت نگاه تان خواهد آمد، مجموعه ای منظومه وار از «نگاهی دوباره» و «فهمی دیگرگونه» از کربلاست که در آثار عاشورایی «زیر خیمه حسین» به لطف حضرتش دریافته و منعکس شده و در این سطور در منظومه ای کامل تر و جامع تر، اجازه حضور و اذن بروز یافته است.
امید که این لحظه ها و نوشته ها سهمی از کربلا داشته باشد؛ و دوباره شکر در این لطف بی حسابش که ما را غرق نعمتش کرد و به ما اجازه داد تا نامش را صدا زنیم، خدایش را سپاس! «اللهم لک الحمد...»

دانلود کتاب تنها علاج

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf تنها علاج فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک کتاب الکترونیکی تهیه کنید.

دانلود pdf کتاب تنها علاج از سید علی اصغر علوی

مشخصات کتاب تنها علاج در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سدید
نویسنده: سید علی‌اصغر علوی
تعداد صفحه: 216
موضوع: عاشورا را باید به عنوان «تنها راه» برای نجات بشر دانست"
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
216
کنگره :
BP41/4‫‬‮‭/ع8ت9 1395
دیویی :
297/953‮
کتابشناسی ملی :
4242740
شابک :
978-600-7850-63-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه تنها علاج