امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
17,000
14%
ت 14,620
نظر شما چیست؟

کتاب اربعین حسینی به قلم اصغر طاهر زاده می باشد و توسط انتشارات لب المیزان به انتشار رسیده است.

معرفی کتاب اربعین حسینی

آنطور که در این کتاب آمده است، تاکید همیشگی ائمه در طول تاریخ این بوده است که اربعین زنده بماند زیرا یک فکر و فرهنگ اساسی اسلام به حساب می آید.
از آنجایی که دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده اند که به فرهنگ اربعین صدمه بزنند، باید این را دانست که اربعین یعنی ادامه ی امام حسین(ع) و شیعه در این راستا وظیفه دارد بیشترین نگاه را جهت بقای اسلام، به اربعین بیندازد تا نسبت به مهم ترین عامل بقای اسلام کور نباشد.

دانلود رایگان کتاب اربعین حسینی (pdf)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf اربعین حسینی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را به صورت رایگان و در قالب یک کتاب الکترونیکی دانلود کنید.

بخشی از متن کتاب اربعین حسینی

"ملت‌ها در این تاریخ در حال بازخوانی و تجدید نظر نسبت به رجوعشان به فرهنگ مدرنیته‌اند، فرهنگی که به عالم و آدم نگاه سکولاریته دارد. در چنین شرایطی «اربعین» یک تذکر تاریخی به همه‌ی ملت‌ها است تا در این شرایط، نسبت خود را با خداوند و مسیر انبیای الهی شکل دهند.
ایجاد و بقای انقلاب اسلامی هم از برکات سنّت اربعین است. در شب پانزده خرداد سال 42 وقتی امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» را دستگیر کرده و به زندان بردند، فردای آن روز مردم به خیابان‏ها آمدند و بدون هیچ ترسی فریاد اعتراض‌شان بلند شد.

ارتشبد «فردوست» در خاطراتش می‏نویسد: «در آن روز آن‏قدر آدم آمده بود و آن‏قدر ما آن‏ها را کشتیم که خودمان ترسیدیم». تاریخ می‏گوید ارتشیان‌پایه‌های مسلسل‏ها را در صحن حضرت معصومه(س) گذاشتند و بسیاری از مردم را کشتند.
شاه حساب کرده بود وقتی امام‏خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» را تبعید کرد و مردمِ وفادار به امام را هم کشت، بقیه‌ی این ملّت برای همیشه وفاداری خود را نسبت به امام و انقلاب پس می‏گیرند و لذا آنچه به گمان خود باید بکند، انجام داد؛ امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» را بعد از چهل‏روز آزاد کردند و به روستایی در حاشیه‌ی شهر تهران به نام «داودیه» بردند که در واقع ایشان را به آن‌جا تبعید کنند.

مورّخین می‏‌گویند مردم آن‏قدر به دیدار امام«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» رفتند که جادّه داودیه پر از ماشین سواری شده بود.  این چه سنّتی و چه شعوری است که مردم بعد از این‌همه کشته‌دادن، به دیدار امام« خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» می‏روند.
حضور حماسی مردم وفادار به امام و آزاد از رعب نظام شاهنشاهی، همه‌ی حیله‌‏های رژیم را خنثی کرد. بعداً امام را به قیطریه آوردند و از آن‏جا هم به قم برگرداندند.

اگر به نهضت کربلا و نهضت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» نگاه دقیق و عمیقی بکنید شباهت‌‏های بسیاری بین این دو نهضت می‏‌بینید. یعنی با همان فرهنگ و حکمت حسینی، انقلاب اسلامی شکل گرفته است و با همان فرهنگ جلو می‌رود و به بن‌بستی برخورد نمی‌کند که مانع ادامه‌ی آن در این تاریخ باشد."

دانلود رایگان pdf کتاب اربعین حسینی

کتابشناسی ملی :
4408122
شابک :
‫‬‮‭9789642609529
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
90
کنگره :
‫‬‮‭BP41/5‫‭‫‭/ط15‮الف‬4 1395
دیویی :
‫‬‮‭‭297/9534

کتاب های مشابه اربعین حسینی