امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,500
نظر شما چیست؟
کتاب انقلاب اسلامی، زمینه ها و فرآیند شکل گیری، نوشتۀ دکتر محمدمهدی باباپور گل افشانی که یکی از شگفت انگیزترین پدیده های تاریخ اسلام و ایران را بازگو می کند. این پدیده در عصری شکل گرفت که نظام جهانی به دو قطب، یعنی غرب لیبرالیسم و شرق کمونیسم تقسیم شده بود و فضای حاکم بر این دو نظام نیز مملو از شعارها و اندیشه های مادی بود.

شکل گیری هر نهضتی خارج از حیطه سیاسی این دو قطب، محکوم به فنا و نابودی بود؛ انقلاب اسلامی ایران، از ورای همه معادلات جهانی آن روزگار، طلوع کرده و به لطف خداوند متعال و رهبری امام خمینی (ره)، مجاهدت و حمایت همه جانبه مردم متدین ایران از این نهضت، فضا و اندیشه حاکم جهانی را در هم ریخته و نظام مبتنی بر شریعت را در این کشور بر پا نمود. بنابراین، انقلاب اسلامی یکی از بزرگ ترین رخدادهای اجتماعی قرن معاصر است که در جهانی سراسر تغییر و تحوّل، مرزهای طبیعی جوامع را به غایت در نوردیده و سرنوشت بومی ملت ها را به قوت به هم پیوند زده است. پدیده ای با این عظمت و پردامنه، نه تنها نهادها و نظام های یک قوم را در هم ریخته و سرنوشت تاریخی آنان را در مسیر تغییر بنیادین قرار داده است، بلکه دامنه های آن بسی فراتر از یک کشور رفته و ملت هایی را در سمت و سوی شکل دهی سامان تازه و دنیایی نو به جریان انداخته است.

محمدمهدی باباپور متولد ۱۳۴۳ در روستای گل افشان از توابع قائمشهر (مازندران) به دنیا آمد. پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه تهران و وارد حوزه علمیه قم شد. کارشناسی علوم سیاسی را در دانشگاه باقرالعلوم قم و کارشناسی ارشد علوم سیاسی را در دانشگاه شهید بهشتی تهران و دکتری علوم سیاسی در دانشگاه تهران گذراند. ایشان اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی می باشد. در زمینه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی نیز بیش از پنج جلد کتاب چاپ گردیده است. و ده ها مقالات علمی و راهنمایی و مشاوره بیش از ۲۰ پایان نامه در سطح کارشناسی ارشد حوزه را نیز برعهده داشته است. ج ل وه ه ای س ب ز و س رخ ع اش ورا - آشنایی با اندیشه سیاسی شهید مطهری رحمه الله - آشنایی با دفاع مقدس - ارت ج اع روش ن ف ک ری در ای ران - ان ق لاب اس لام ی ای ران: زمینه ها و فرایند شکل گیری - ت ح ل ی ل ی ب ران ق لاب اس لام ی ای ران: ریش ه ه ا و پی آم ده ا از آثار ایشان محسوب می شوند.

به بیانی دیگر دکتر محمّدمهدی باباپور گل افشانی، اشاره می کند که نه تنها یک ملت و یک تاریخ در معرض دگرگونی قرار گرفته است.لذا جامعة المصطفی (ص) العالمیة با توجه به رسالت فراملّی و دینی خود بر آن شد تا برای تأمین یکی از مواد آموزشی در جهت شناساندن این معجزه الهی قرن به همه دانش پژوهان و طلاب کشورهای مختلف، متنی را مهیا سازد که نوشتار حاضر، برای این هدف فراهم آمد.
صفحات کتاب :
208
کنگره :
‫‬‭‬‭DSR1553‫‬‭‬‭/ب16‮الف‬8 1390
دیویی :
‫‬‭955/083
کتابشناسی ملی :
3170526
شابک :
978-964-7741-0-6
سال نشر :
1390
کد کتاب :
BA0037

کتاب های مشابه انقلاب اسلامی ایران