خرید و دانلود کتاب های هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی زادهٔ ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ است. او یک نویسندهٔ ژاپنی است و کتابها و داستانهای او در ژاپن و همچنین در سطح جهانی پرفروش شده و به ۵۰ زبان دنیا برگردانده شده‌اند. میلیون‌ها نسخه از آن در خارج از کشور خودش به فروش رفته‌ است.

بیوگرافی هاروکی موراکامی

موراکامی در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در کیوتو در ژاپن به دنیا آمد. او در واقع در اواسط قرن بیستم و در زمانی متولد شد که به دوران «رونق کودک» نام گرفته‌است که منظور نرخ افزایش ازدواج و تولد کودکان با افزایش قابل توجه و پایدار در میزان باروری در بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه در غرب است. او تنها فرزند خانواده بود. پدرش پسر یک کشیش بودایی بود و مادرش دختر یک بازرگان از اوزاکا بود و هر دوی آن‌ها ادبیات ژاپنی را تدریس می‌کردند.

او از دوران کودکی مثل کوبو آبه، به شدت تحت تأثیر فرهنگ غرب و همچنین موسیقی و ادبیات روسیه بود. او با خواندن طیف گسترده‌ای از آثار نویسندگان اروپایی و آمریکایی مانند فرانتس کافکا، گوستاو فلوبر، چارلز دیکنز، کورت وونه‌گات، فیودور داستایوفسکی، ریچارد براتیگان و جک کرواک بزرگ شد. همین تأثیرات غربی است که موراکامی را از بیشتر دیگر نویسندگان ژاپنی متمایز می‌کند.

هاروکی موراکامی

ترتیب خواندن کتاب های هاروکی موراکامی

کتاب های هاروکی موراکامی با مضامین تاریک، شخصیت‌های وهم‌آلود و داستان‌های سورئالیستی شناخته می‌شوند. اما حالا و پس از گذشت سالیان دراز، دیگر خواننده‌های پروپاقرص این نویسنده به تمامیِ ویژگی‌های رمان‌هایی که موراکامی می‌نویسد، عادت کرده‌اند. مثلاً دیگر از گربه‌ای که ناگهان لب به سخن می‌گشاید، متعجب نمی‌شوند. یا حتی وجود حفره‌ای در زمان یا مکان آن‌ها را شوکه نمی‌کند. اما برای شما که تازه می‌خواهید قدم به جهان هاروکی موراکامی بگذارید، شاید انتخاب اولین کتاب، کمی سخت باشد.

تعقیب گوسفند وحشی (۱۹۸۲)

جنگل نروژی (۱۹۸۷)

سرگذشت پرندهٔ کوکی (۱۹۹۵)

کافکا در ساحل (۲۰۰۲)

صرفا در باب موسیقی (۲۰۱۱)

مردان بدون زنان (۲۰۱۴)

جملاتی از هاروکی موراکامی

مهم نیست بتوانی به دوردست‌ها سفر کنی، تو هیچ گاه نمی‌توانی از خودت فرار کنی. هاروکی مورامکامی – پس لرزه

با گذشت زمان تو متوجه خواهش شد که چه باقی می‌ماند و چه چیز نه. زمان بسیاری از مکشکلات را حل می‌کند. و آنچه را که زمان نتواند حل کند، تو مجبور به حل کردن آن هستی. هاروکی موراکامی – رقص رقص رقص

پولت را خرج چیزهایی کن که با پول می‌توان خریداری کرد. وقتت را خرج چیزهایی کن که با پول قابل خریداری نیستند. هاروکی موراکامی – سرگذشت پرنده کوکی

آزدن کسی که دوستش داری، اتفاق بسیار تلخی است، مخصوصا اگر این کار را بدون آگاهی انجام دهی. هاروکی موراکامی – جنگل نروژی

پرفروش ترین کتاب هاروکی موراکامی

کتاب اول شخص مفرد

کتاب «اول شخص مفرد» مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی «هاروکی موراکامی» است که نخستین بار در سال 2021 وارد بازار نشر شد. هشت داستان جذاب در این مجموعه، همگی از دیدگاه اول شخص و توسط راویان کلاسیک «موراکامی» روایت می شوند. از خاطرات نوستالژیک جوانی، تأملاتی درباره ی موسیقی، و عشقی عجیب به بیسبال گرفته تا سناریوهایی رویاگونه، مواجهه با میمونی سخنگو، و آلبوم های جاز خیالی، «موراکامی» در این داستان ها یک بار دیگر، مرز میان ذهن انسان و جهان پیرامون را به چالش می کشد. گاه و بیگاه، راوی ای که ممکن است خود «موراکامی» باشد، در داستان به چشم می خورد. آیا این یک شرح حال است یا داستانی خیالی؟ مخاطبین باید در این مورد تصمیم بگیرند. کتاب «اول شخص مفرد» با داستان های فلسفی و اسرارآمیز خود، به موضوعاتی همچون عشق، تنهایی، کودکی و خاطرات می پردازد و پیچ و خم های داستانی ای را ارائه می کند که مختص جهان «موراکامی» است. کتاب اول شخص مفرد، بصورت الکترونیکی در فراکتاب قابل خریداری است.

سه گانه هاروکی موراکامی

معرفی کتاب شکار گوسفند وحشی

کتاب صوتی شکار گوسفند وحشی اثری ادبی و خارق العاده، نقطه ای برای آغاز شهرت بین المللی هاروکی موراکامی تلقی می شود. این رمان در سال ۱۹۸۲ جایزه ادبی نوما را دریافت کرد. شکار گوسفند وحشی (A wild sheep chase) به سبک معمایی و اسرارآمیز نوشته شده است. بخش های دیگر این رمان در فضایی سورئال می گذرند و چرخش های پست مدرن نویسنده بین این دو فضا یکی از جذابیت های رمان است.

اما داستان کتاب شکار گوسفند وحشی با پایانی عجیب همراه است و تفاوت بارز آن نسبت به رمان ها و داستان های دیگر موراکامی (Haruki Murakami)، این است که وی در این کتاب نوشتن در ژانر پلیسی جنایی را تجربه کرده است.

شما می توانید کتاب شکار گوسفند وحشی، را بصورت صوتی، در اپلیکیشن فراکتاب دانلود کنید.

سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش

این رمان با سبک رئالیسم جادویی روایت زندگی مهندسی به نام سوکورو تازاکی است که دچار بحران شخصیتی شده. سوکورو چهار دوست دارد پس از مدتی با یکدیگر به حدی صمیمی شدند که تصمیم گرفتند بر رووی یکدیگر اسم‌های خودمانی‌تری بگذارند. البته این اسم‌ها تا حدی برگرفته از نام خانوادگی هر کدام است. آکا (قرمز)، آو (آبی)، شیرو (سفید) و کورو(سیاه) نام‌هایی هستند که برای همدیگر انتخاب می‌کنند اما سوکورو همان سوکورو باقی ماند و هیچ رنگی را به او نسبت نمی‌دهند.

کتاب سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش، بصورت الکترونیکی موجود می باشد.

معرفی کتاب سامسای عاشق

هاروکی موراکامی در کتاب صوتی سامسای عاشق، داستان حشره‌ای را تعریف می‌کند که ناگهان یک روز به انسان تبدیل شده و همه چیز برایش جدید و عجیب است. این اثر از داستان مسخ کافکا برگرفته شده اما این بار در این کتاب شاعرانه با مسخی روبه‌رو هستید که شخصیت اصلی به جای سیاهی و پوچی با عشق و امید سر و کار دارد.

کتاب سامسای عاشق، بصورت چاپی در فراکتاب قابل خریداری است.

هاروکی موراکامی

دانلود کتاب های هاروکی موراکامی

کتاب نفر هفتم

کتاب صوتی نفر هفتم نوشته ی هاروکی موراکامی مجموعه ای از چند داستان کوتاه و هیجان انگیز است که از اتفاقات سوررئال تا رویدادهای معمولی را شامل می شوند.

شما می توانید کتاب نفر هفتم، را بصورت صوتی، در اپلیکیشن فراکتاب دانلود کنید.

کتاب شهرش، گوسفندانش

کتاب صوتی شهرش، گوسفندانش، نوشته هاروکی موراکامی، داستانی است از روزهای زندگی یک مرد ژاپنی که به ناگه یک روز متوجه اهمیت تمامی آنچه که از دست داده می شود.

همه چیز با اولین برف سال در خیابان ساپورو در شمال ژاپن که شروع به ریزش کرده بود، شروع شد. وقتی توکیو را از فرودگاه ناریتا با یک 747 ترک کرد، فقط یک تیشرت پوشیده بود. برف باریدن گرفته بود قبل از اینکه نوار نود دقیقه ای واک من را تمام کرده باشد.

شما می توانید کتاب شهرش، گوسفندانش، را بصورت صوتی، در اپلیکیشن فراکتاب رایگان دانلود کنید.

شاهکار هاروکی موراکامی

 کتاب کافکا در کرانه 

کتاب کافکا در ساحل از برجسته‌ترین کتاب‌های نویسنده‌ فرهیخته ژاپنی، هاروکی موراکامی است. این کتاب داستان دو شخصیت متفاوت است که در موازات هم حرکت می‌کنند. مترجم این کتاب گیتا گرکانی می باشد و انتشارت نگاه آن را چاپ و روانه بازار کتاب کرده است. رمان کافکا در ساحل (Kafka On The Shore) در عین دو پارگی دارای وحدت مضمون است و تمام حوادث حتی کوچک‌ترین و جزیی‌ترین آن‌ها به هم مرتبط هستند. شاید چیزی که آثار موراکامی و به ویژه این رمان را جذاب می‌کند استفادهٔ نویسنده از عناصر فرهنگ بومی ژاپنی است. با خواندن این رمان در عین لذت بردن از پیشرفت داستان با عقاید و رسومی آشنا می‌شوید که مختص مردم ژاپن است و در درون آن‌ها نهادینه شده: اعتقاد به پیشگویی و غیب‌بینی، وجود دنیاهایی ورای دنیای ما، حرکت بین گذشته و آینده و خاطراتی که هرگز کهنه نمی‌شوند و در موازات زندگی روزمرهٔ ما جریان دارند و… هزاران تابوی فرهنگی دیگر که به خوبی و در کمال هنرمندی در لا‌به‌لای داستان گنجانده شده‌اند.

نسخه چاپی کتاب کافکا در ساحل را می توانید از طریق سایت و نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

نقد آثار هاروکی موراکامی

موراکامی مانند بسیاری از مردم ژاپن، عاشق و شیفته ی فرهنگ عامه ی آمریکا است. در حقیقت، برخی از منتقدین او اعتقاد دارند که موراکامی به اندازه ی کافی، «ژاپنی» نیست. در آثار او، ارجاعات زیادی از موسیقی کلاسیک یافت می شود اما بیشتر بخش های کتاب های موراکامی را اشاراتی به موسیقی راک، خرده داستان های کارآگاهی، فیلم ها، بیسبال، جاز و اسامی برندهای غذا، نوشیدنی و لباس شکل می دهد. قهرمان داستان های موراکامی تقریباً همیشه انسانی ساکت، بی شیله پیله، منزوی و تنها است که با اشخاصی مثل باب دیلن و جانی واکر وقت می گذراند. این دست از آدم های معروف در آثار موراکامی نقش تزئینی ندارند بلکه شخصیت هایی تأثیرگذار در داستان هستند. نام رمان دوم موراکامی، «پین‌بال، ۱۹۷۳» است. می بینید که موراکامی به جای استفاده از اسم های دهن پر کنی چون «پروا»، «زندگی» یا «خدا»، از «پینبال» در عنوان اثر خود استفاده کرده چرا که او، داستان هایش را با مفاهیم ثقیل و انتزاعی آغاز نمی کند.

موراکامی، مفاهیمی چون شکوه، لذت، افسوس، بیگانگی و هیجان را در زندگی روزمره و اشیایی عادی چون کتاب، ترانه و یا یک کاسه ی پر از رشته از فرنگی پیدا می کند و داستان خود را با استفاده از این چیزهای ساده، از آخر به اول می سازد.

بیشتر